Ga naar inhoud

Octavia eruit en wat komt er voor in de plaats? Een 508Hybrid4 maar al heel snel daarna een Insignia!


Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Frank, ik dacht ook dat die 508 al lang afgevallen was. Maar niet dus. En ik moet eerlijk zeggen: geweldig mooie wagen, zeker in die uitvoering. Ik zou hard gaan twijfelen als ik jou was (en volgens mij doe je dat ook, haha).

Enne, Cyrus, ook mijn kabouter is 1.58, en is beter in parkeren dan ik denk ik... ;)

Geplaatst:

Die SW vind ik juist minder mooi dan de sedan. Net alsof men bij de SW dacht: "oh ja, de achterkant moet er nog op. Nou, vooruit dan maar". Ziet er een beetje sneu uit, met die hangende kont.

Geplaatst:

Ik bedoel beter in de vorm van mogelijkheden want de koffer van de sedan is met 340 liter niet echt ruim, wel mooi vierkant!

Een SW is iets flexibeler.

Maar dit is "peanuts" voor die ene maand per jaar dat we volgeladen afreizen naar Italie!

11 maanden per jaar zal de sedan voldoende ruimte bieden.

Geplaatst:

Oh dat... ja, dat is een serieus nadeel met een hybride. Check je even of bij de sedan de achterbank neerklapbaar is? Een vriend van mij heeft een Honda hybride en daarvan is de achterbank niet neerklapbaar, ivm de accu's. Heel vervelend als je eens iets mee wil nemen dat nét niet past.

Geplaatst: (aangepast)

Skiluik zit erin! Jammer dan, als ik echt een grote wagen nodig heb voor een dagje, dan ruil ik hem voor een S2C hier op kantoor, hahahahaha!

Of ik maak een proefrit bij de Skodadealer voor een paar uurtjes?

aangepast door Wasmachineman
Geplaatst:

ach ik weet de keuze al bijna hoor !

Het wordt of de rapid of toch de O3

Al dat peus gedoe is misleiding van een vertegenwoordiger op dreef

Geplaatst:

Nee hoor Ed. Ben behoorlijk serieus over die 508hybrid4. Want als die echt zoveel per maand goedkoper is dan een O3 vergelijkbaar als wat ik nu heb dan gaan jullie het nog behoorlijk moeilijk krijgen met mij hier!

Rapid wil ik ook wel bekijken maar ik denk dat hij toch afvalt want de tdi is maar 66kW sterk in de Rapid.

Maar eerst zien en dan pas commentaar...

Geplaatst: (aangepast)

En die rapid is veel kaler en minder luxe.

aangepast door MarcoO2
Geplaatst:

Ach Marco, ook Frank mag een stapje terug doen hoor.

Hij heeft ook met een rapid gewoon 4 wielen (zwart) een stuur en een dak boven zijn hoofd

Geplaatst: (aangepast)

Want als die echt zoveel per maand goedkoper is dan een O3 vergelijkbaar als wat ik nu heb dan gaan jullie het nog behoorlijk moeilijk krijgen met mij hier!

En gelijk heb je, als Peugeot zich meer aangepast heeft aan de Nederlandse markt, met 14% bijtelling, is dat op zich gewoon een argument om er voor te kiezen.

aangepast door The bone collector
Geplaatst:

Haha, dat noemt zich dan een autoliefhebber...

Ja, ik ben een autoliefhebber. Er is keus zat tegenwoordig in leuke auto's met weinig bijtelling!

Of beweer je anders dat auto's met weinig bijtelling niet leuk zijn? Dat mag jij zo vinden hoor!

Of ben je alleen een liefhebber als je een mooie sportwagen hebt? Of een oldtimer?

hoezo alleen maar?

Inderdaad! Geld vliegt tegenwoordig al alle kanten op met 2 koters hier thuis. Heerlijk hoor die kinderen maar als ik ergens anders op kan besparen dan zal ik het niet laten.

Geplaatst:

maar ik denk dat hij toch afvalt want de tdi is maar 66kW sterk in de Rapid.

Skoda magazine heeft het over een 1.6 met 77KW en 20% bijtelling. Waar komt die 66KW nou vandaan?

Geplaatst:

Van mij! Zag ik op autoweek.nl en die weten veel meer dan Skoda zelf....

Motoren

Benzinemotoren

1.2 MPI 55kW handgeschakeld-5

1.2 TSI 63kW Greentech handgeschakeld-5

1.2 TSI 77kW Greentech handgeschakeld-6

1.4 TSI 90kW DSG-7

Dieselmotoren

1.6 TDI 66kW Handgeschakeld-5

1.6 TDI 66kW DSG-7

1.6 TDI 77kW Greentech Handgeschakeld-5

Komt omdat ik dsg wil dus dan kwam ik op 66kW uit!

Geplaatst:

Even uit nieuwsgierigheid. Ik lees: "200 pk, 163pk van de 2.0 tdi + 37pk" kan je die wel bij elkaar optellen? Het is toch zo dat als je de brandstofmoter aanspreekt de elektromoter qua vermogen het nakijken geeft? (en dus slechts standby is.) En je dus alleen de 163pk (nog steeds niet verkeerd) de wielen laat draaien?

Geplaatst:

@MacManiac: het vermogen hoort wel bij elkaar geteld te worden. Immers: beide zijn aan het werk. Maar je kunt dan weer niet simpelweg het maximum vermogen en koppel van beide bij elkaar tellen: beide motoren bereiken niet op hetzelfde moment hun maximum. Desondanks leveren de elektromotoren een aanzienlijk extra vermogen en koppel op ten opzichte van de (in dit geval) dieselmotor.

Geplaatst:

@WMM: uiteindelijk draait het altijd om de poen! Bij mij ook hoor!

Maar zelfs als het dan een paar tientjes verschil maakt, gaat de zuinige hollander voor de goedkopere auto en niet voor de auto die hij/zij het liefst wilde... dat bedoelde ik te zeggen.

Geplaatst:

Niet altijd of alleen maar hoor. Ik had dan bv wel een Fabia Combi of Roomster gekocht, als geld de enige motivator was geweest. Daarmee wil ik natuurlijk niet zeggen dat geld geen rol speelt, alleen dat het zoals gewoonlijk wat genuanceerder ligt. Voor een groot deel draait het natuurlijk om de poen, maar dat is te triviaal voor woorden; als geld geen rol speelde, had ik b.v. natuurlijk wel een heel andere auto gekocht dan een Yeti.

Geplaatst:

@WMM: uiteindelijk draait het altijd om de poen! Bij mij ook hoor!

Maar zelfs als het dan een paar tientjes verschil maakt, gaat de zuinige hollander voor de goedkopere auto en niet voor de auto die hij/zij het liefst wilde... dat bedoelde ik te zeggen.

Een paar tientjes per maand bedoel je! Dat is 40 euro x 12 x 3 = 1440 euro besparing in drie jaar.

Maar ik kan veel meer besparen, 80 euro per maand zowat dus het dubbele.

En dan rijd je niet in een Octavia maar in een Peugeot! Lood om oud ijzer voor velen hoor!

Ik ben dan wel heel actief hier en dat zal heus niet veranderen?

Geplaatst:

Maar ik kan veel meer besparen, 80 euro per maand zowat dus het dubbele.

...

Groot gelijk! :P

Maar wat ik bedoelde (en dat weten jullie best) er wordt vaak bewonderenswaardig over allerlei modellen/types/gadgets gesproken, maar als puntje bij paaltje komt, heeft men toch geen paar tientjes meer per maand (da's gewoon een paar kratten bier minder zuipen) over voor die 'zogenaamde' goede en fraaie auto. Kortom, 'it's all about the money'.

Want de echte liefhebber maalt niet om een paar tientjes meer of minder, maar laat zich leiden door merkbeleving, imagoverheerlijking, gevoelens van begeerte, oog voor detail en kwaliteit (en meer van die holle reclamekreten). :lol: :lol:

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe