Ga naar inhoud

Octavia eruit en wat komt er voor in de plaats? Een 508Hybrid4 maar al heel snel daarna een Insignia!


Wasmachineman
 Delen

Aanbevolen berichten

ach ik weet nog dat hij voor de keuze stond dat hij zijn eerste Octi weg moest doen

Toen was het alfa voor en alfa na

en wat is het uiteindelijk geworden ?

Juist een octi2, maw het weer is nog minder wisselvallig dan WMM en het kan zomaar toch weer de Octi3 of een rapid worden omdat de Yeti niet mag van zijn werkgever

EdK had het dus van in het begin juist :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ed heeft gewoon zijn wens uitgesproken? Dat de O3 overblijft is eigenlijk alleen omdat ik hem nog niet gezien heb en de prijs nog niet eens weet? De Golf heb ik wel gezien en die lijkt mij prima voor mij.

Geen 14% maar 20% bijtelling in een 1.6 tdi dsg nog wat!

En niets is zeker behalve dat de regering je "naait"!

aangepast door Wasmachineman
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie het probleem niet?

Ik wel.....kan namelijk het topic gesloten worden en is de spanning bij ons en zichzelf weg......

aangepast door EdK
typo
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Wat er nou weer gebeurde vandaag??!! Kwam ik een mooie Peugeot 508hybride tegen! Heb ik net 2 weken terug de 3008 geschrapt, kom ik weer een andere Peus tegen die op mijn lijstje wil? Nou vooruit dan!

Wie staan er op de lijst nu?

1.Octavia 3

2.Peus508hybrid

VW Golf valt sinds vandaag af, wordt toch echt te duur in een bepaalde uitvoering!

Ter info: mijn collega had een VolvoV50 diesel en hij least per 2 januari een Citroen DS5! Echt een heel mooie wagen hoor....en exact dezelfde techniek als de 3008hybrid en de 508hybrid! Sorry...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat je besloten had dat het weer VAG ging worden omdat Peugeot toch niet helemaal was wat je wou? Net even gegoogeld (kon me niet meteen een peugeot 508 voor de geest halen), en dat ziet er niet mis uit, al moet het meer zijn dan uiterlijk natuurlijk. Maar het lijkt met zeker een correcte zakelijke auto.

aangepast door The bone collector
Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies! De 3008 was toch niet mijn ding! Uiterlijk vind ik niet echt top.

De 508 is veel comfortabeler, ik rijd 60.000 km per jaar dus dat telt.

Kofferbak is het enige wat relatief klein is ivm de O3.

Maar goed, dat is alles dan ook!

Verder zijn mijn maandelijkse lasten veel lager vanwege de 14% bijtelling over de 508 terwijl de O3 waarschijnlijk 20% bijtelling vergt dus dat gaat me per maand meer kosten als ik O3 rijd. De 508 vind ik ook iets te groot, formaat Superb is het. Terwijl ik de O2 al groot genoeg vind. De O3 zal groeien en zit tussen de O2 en de 508 in. Wie snapt het nu nog??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, de 508 is wel groot! Mijn vrouw gebruikt de auto in het weekend ook en dan ben ik bang voor butsjes etc!

Maar van ma t/m vrijdag zal ik wel lekker zoeven over die 300 km per dag die ik rijd?

Wat ik van de 3008 fijn vond was de techniek en die zit ook in deze 508.

Waar blijft die O3 nou????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vrouwen en grote auto's de mijn durft er zelfs niet mee te rijden ze zal steeds de "kleiner" Honda nemen, is ook een voordeel hé :P

Het wordt sowieso een moeilijke keuze zie ik, straks moeten we nog een topic openen DE PEUGEOT :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn "kabouter" (ze is 1.58m lang) heeft daar dan weer totaal geen moeite mee, draait zelfs niet haar hand om voor een flinke bestelbus. De OII vindt ze ook erg fijn rijden, dus stapt zonder problemen achter het stuur.

Ze is wel blij met de parkeerpiepers, die op de vorige Octavia ontbraken. De neus van de OII is namelijk enorm slecht in te schatten. Gelukkig lijkt hij groter dan hij is, waardoor inschattingsfoutjes altijd aan de veilige kant (past niet... oh nee, toch wel) en dus zonder schade zijn gebleven.

Wat we allebei wel hebben: als we de stad in gaan, pakken we toch gauw haar Citroën C1, omdat je die nu eenmaal echt overal kwijt kan. Maar dat is meer praktisch gericht dan tegenzin om met een grote bak op pad te zijn.

@Frank: géén Peugeot! Dat staan wij hier niet toe!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe