Ga naar inhoud

Octavia eruit en wat komt er voor in de plaats? Een 508Hybrid4 maar al heel snel daarna een Insignia!


Wasmachineman
 Delen

Aanbevolen berichten

Mijn eerste auto was een Paus 106 Xsi en mijn tweede een 206XS. Van beide auto's heb ik zeer veel plezier gehad en nauwelijks kosten. Dus tsja, zo kan het ook bij Peugeot. Voor zover ik het kan overzien is de algehele kwaliteit van Peugeot de laatste jaren behoorlijk gestegen en koop je echt geen bagger. Uiteraard moet het "typisch Franse" je aanstaan, maar dat is bij iedere auto zo.

Frank, mijn enige aandachtspunt zou zijn: de stoelen. Mijn eigen ervaring is dat de stoelen van Peugeot vaak veel zachter zijn en minder steun bieden dan die van de Octa. Vooral als je een uur of langer in de auto zit, ga je dat wel merken. Ik zou, als ik een Peugeot zou gaan rijden, heel goed nadenken over sportstoelen. Aangezien jij ook heel wat uren in de auto doorbrengt (wat zeg ik, je wóónt er bijna in...) is dat misschien voor jou ook wel een piunt om in de gaten te houden.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja wij op werk zeggen altijd , een duitse wagen daar zit je op de stoel en bij een franse wagen zit je in de stoel.

En dit geeft op korte ritten een lekker gevoel maar op lange ritten is het een crime

Link naar reactie
Delen op andere sites

Frank, mijn enige aandachtspunt zou zijn: de stoelen. Mijn eigen ervaring is dat de stoelen van Peugeot vaak veel zachter zijn en minder steun bieden dan die van de Octa. Vooral als je een uur of langer in de auto zit, ga je dat wel merken. Ik zou, als ik een Peugeot zou gaan rijden, heel goed nadenken over sportstoelen. Aangezien jij ook heel wat uren in de auto doorbrengt, wat zeg ik, je wóónt er bijna in, is dat misschien voor jou ook wel een punt om in de gaten te houden.

Top, helemaal gelijk! Ik zal dit even bij de opties checken!

Ik heb nu laatst maar een ritje gedaan van 30 minuten. Niet echt representatief als ik vaak 2 uur achterelkaar in de auto zit.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet hoe lang die Peugeot al op de markt is. Maar je zou eigenlijk moeten gaan kijken EN rijden in een tweedehands exemplaar met tigduizend kilometer op de teller! Dat geeft een reëel beeld van hoe de auto is, als 'ie al enige tijd gebruikt is.

Of b.v. de boel niet te veel knarst en kraakt. Of de versnelling nog lekker schakelt. Of de stoelen al doorgezeten zijn. Slijtage verschijnselen aan interieur en/of onderstel/aandrijflijn. Zulk soort dingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede tip ook! Een jaartje nu? Maar proefrijden in een model van een jaar oud is niet makkelijk. Tenzij de dealer een klant heeft die referentie wil zijn?Zoiets heb ik ook bij mijn huidige dealer: ik geef mijn auto wel eens op als "demo" als de dealer een 1.6 tdi dsg zoekt, want die zijn er niet zoveel namelijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maakt niet uit, Erik! We hebben minder bagageruimte nodig sinds een jaar! Want als we naar Italie rijden dan staat daar (in Puglia) een mooie wasmachine die ons wasje kan doen..

Verder moet die 356 liter voldoende zijn voor de rest van het jaar.

Dakkoffer komt er niet op bij mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Update!!!!!

Er is nog niets besteld....GELUKKIG!

Want er is nieuws: http://www.groenopweg.nl/autonieuws/20997/Volkswagen-Jetta-Hybrid-14-procentspionier

Nog een leuke 14% bijtelling erbij, niet op diesel maar op benzine....

Valt deze hybride beter in de smaak bij jullie?

De 3008Hybrid4 review komt binnenkort dus.

1 november is het tijd om 2 dagen te rijden....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou naar volgende zaken kijken:

Welke stoot het minst CO2 uit?

Welke verbruikt op papier het minst?

Welke (als indicator voor praktisch laag verbruik, ook als je minder voorbeeldig rijdt) weegt het minst?

Al is dat misschien wat makkelijk gezegd voor iemand die het tegenovergestelde is van een kilometervreter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

hm, ik was van de huidige Jetta alles behalve gecharmeerd, Maar misschien is deze beter... ;)

Ik heb deze laatste Jetta nog niet bekeken maar de afwerking viel mij een jaar terug wel tegen. Duidelijk geen Golf VI niveau dus tja...ik ga me wel aanmelden voor een proefritje met deze Jetta Hybrid, dsg, 170 pk en Highline zal toch wel ergens een goed gevoel moeten geven? Anders geven 14% bijtelling en de redelijk lage fiscale waarde van 33k voor deze Highline dat gevoel wel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 3008Hybrid4 review komt binnenkort dus.

Review Peugeot 3008 Hybrid4

Hij staat voor de deur hier nu, de Peus!

Ik heb van Sneek naar huis gereden en geprobeerd te letten op belangrijke zaken.

Zoals: Uitstraling. Interieur. Motor en automaat gedrag. Stoelen. Ruimte. Verbruik. Navi-audio. Electrisch rijden.

De uitstraling vind ik wel okay! Peugeot ziet er goed uit en als ik zakelijk kijk, zullen klanten mij niet afrekenen op mijn lease-auto, heb ik het gevoel. Vergelijkbaar met de O2 denk ik dus.

Interieur vind ik mooi om te zien en ziet er goed afgwerkt uit, vergelijkbare kwaliteit met Skoda etc…

Gadgets zijn leuk zoals head-up display, erg makkelijk en veilig.

Navigatie klapt omhoog uit het dashboard en is ook 3-D.

Veel tuimel-schakelaars laten het dashboard eruit zien als een …vliegtuig. Leuk!

Motor en automaat? Is redelijk stil, komt ook omdat de 2.0 HDI diesel al krachtig is en electromotor erbij geeft 200 pk. Voel je die 200 pk ook? Nee! De auto is best zwaar en de Cw waarde zal ook niet heel laag zijn. De Peus is natuurlijk sneller dan mijn huidige O2 1.6 tdi dsg maar niet heel erg veel sneller.

Alleen de 0-100 doet hij ruim 2 sec sneller. De tussen acceleraties zijn maar 1 sec sneller dan de Octie. De automaat schakelt wel prima. De dsg is natuurlijk beter maar de 2-tronic valt niet tegen. Dat komt omdat hij ondersteund wordt door de electromotor.

Ik heb een jaar terug een proefrit gemaakt in een 508 e-hdi en die was dramatisch….ik werd bijna misselijk in die wagen zeg.

Stoelen zijn mij nu na 100 km goed bevallen. Ik ben natuurlijk geen zwaargewicht met mijn 72 kg en mijn lengte van 1.80. Ik pas prima op de stoel en de houding was goed te noemen. Veel verstelmogelijkheden zijn er aanwezig ook om de juiste positie te krijgen.

Ruimte is er genoeg. De kofferbak is natuurlijk kleiner dan wat ik nu heb maar toch voldoende voor vakanties naar Italie.

Ook een bekerhouder gezien en een enorm gekoeld vak onder de armsteun…echt heeeel groot. Past gewoon wel een 1 liter fles in hoor?

Zijvakken zijn er ook en een dasboardkastje.

De achterklep is er in 2 delen: het deel wat omhoog zwaait en een stuk wat je naar beneden kunt laten klappen. Je kunt er dan zelfs op zitten.

Verbruik is minder denk ik dan de O2. Ik heb gewoon de BC vergeleken van de Peus met de BC van de O2 en dan is de O2 wel zuiniger. Ik ga dit morgen nog even verder controleren want dan rijd ik nog eens 300 km voor ik hem weer inlever.

Navi is goed en eenvoudig te bedienen, radio is voor mij ook prima.

Knopjes etc is toch wel heel anders dan gewend dus dat zal wel wennen worden mocht het zover komen.

Diverse opmerkingen:

Electrisch rijden is wel apart, je kunt tot 45 km/uur een stukje zonder de HDI rijden en dat is wel grappig. Je kijkt wel extra om op te letten of ze je zien of horen aankomen....

4 wiel aandrijving of wat het ook is, is wel een leuke bijkomstigheid.

Zeker in sneeuwomstandigheden zal het je misschien kunnen helpen om de grens van uitbreken verder weg te leggen dan alleen een voorwielaangedreven wagen. Toch?

Een reservewiel is er niet dus je zult het met een of ander spuitbusje moeten doen. So be it!

Het mooiste van deze auto is wel de 14% bijtelling en daardoor staat hij hoog op mijn lijstje.

Ik ga nog niets definitief bestellen want het schijnt dat ik ook een Jetta Hybrid mag leasen.

Dus die ga ik ook uitproberen als het lukt!

En als de nieuwe O3 zal ik ook proberen mocht hij met dsg in de 20% vallen. 14% zal Skoda niet lukken, Skoda kennende haha!

aangepast door Wasmachineman
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp niet goed waarom Peugeot en Citroën hier wordt afgekraakt. Prima auto's, maar anders dan een auto uit de VAG. Ik zie niet wat een Peugeot of Citroën slecht zou zijn dan m'n Skoda. Ik heb ruim 23 jaar Citroën gereden en naar volle tevredenheid. Die Franse auto's rijden heerlijk en ik heb altijd betrouwbare auto's gereden. Zeker de 2.0 HDi van m'n Berlingo was een super motor.

Ik ben tot op heden zeer tevreden met m'n Yeti, maar ik zou de volgende keer weer net zo makkelijk een Citroën of een Peugeot nemen.

Overigens wordt ik van de klachten rond auto's uit de VAG-stal ook niet altijd vrolijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Frank: als er een Jetta hybride is, zal die techniek snel volgen naar de andere merken in de VAG-stal. VW loopt immers steeds aardig voorop, wat bijtellingsvriendelijke auto's betreft. Die boot wil men met de andere merken dan VW vast niet missen - ideale manier om klanten uit een huidige Greenline of Greentech te behouden.

Ik ben wel "in" voor een Jetta hybride, als Skoda er niet mee zou komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe