Ga naar inhoud

Skoda Octavia komt in november al


Witte Yeti
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik zie een saai en sober dashboard als een pluspunt! Je, voor het autorijden benodigde meetinstrumenten, moeten namelijk niet afleiden van het verkeer. M.a.w. less is more, soberheid is troef!

Heb nooit begrepen waarom 'luxe' gelijk zou staan aan glimmertjes...de kunst van het design zit 'm in het weglaten! Niet het toevoegen!

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het moet ook een dashboard zijn wat veel mensen aanspreekt. Dan wordt het al snel saai. Dat is met de buitenkant ook zo. Doe eens gek dan verkoopt het niet, in NL in ieder geval. Een voorbeeld is de Roomster, een goede ruime auto maar te uitgesproken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 4 weken later...

Autonieuws | Skoda Octavia Combi klaar voor Genève

Ze hebben maar haast, daar bij Skoda! Het grote publiek heeft de gewone Octavia nog niet eens in het echt kunnen zien, maar het Tsjechische merk heeft nu ook al de Combi vrijgegeven.

Laten we maar met het belangrijkste beginnen: de bagageruimte van de Octavia Combi heeft een inhoud van 610 liter. Wie de achterbank neerklapt, heeft de beschikking over een laadruimte van 1.740 liter.

De Octavia Combi is dan ook 90 millimeter langer en 45 millimeter breder dan z'n voorganger. Ook de achterpassagiers profiteren van de elf centimeter langere wielbasis: voor de kniën van gemiddelde achterpassagiers bevindt zich nog 73 millimeter ruimte, aldus Skoda.

We rekenen op hetzelfde motorenpalet als in de hatchback. Dat betekent dat het benzinegamma start met de 1.2 TSI met 85 pk en dat de 1.8 TSI met 180 pk voorlopig het sterkste blok is. Bij de diesels is alle aandacht natuurlijk gericht op de 1.6 TDI Greenline: gaat het Skoda lukken om deze versie te laten voldoen aan de eisen voor 14% bijtelling?

De Skoda Octavia Combi debuteert samen met de hatchback op de Salon van Genève. De hatchback staat vanaf 22 maart bij de dealers, de Combi volgt in juni.

Autoweek.nl

post-677-0-25488900-1361389354_thumb.jpg

aangepast door Snelle
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 februari 2013

Wie kan de nieuwe Octavia beter testen dan de Octavia rijder?

Wij zijn op zoek naar Octavia rijders! Vanuit ons klant programma VerrassendŠKODA maken zij kans op een dag uitgebreid rijden en testen, nog voor de auto bij de ŠKODA dealer in de showroom staat! De auto wordt zo beproefd en beoordeeld door de mensen die hem ook dagelijks gebruiken. Want wie kan de nieuwe Octavia nu beter beoordelen dan de huidige Octavia-rijder?

Octavia rijders weten écht hoe de nieuwe Octavia moet presteren

Wij als ŠKODA zijn razend trots op de nieuwe Octavia. De eerste reviews vanuit de pers zijn zeer lovend. Toch willen we ook graag weten wat de dagelijkse gebruikers van de auto ervan vinden. We willen daarin een stapje verder gaan, namelijk de auto laten testen op de wijze waarop deze straks ook in de praktijk moet presteren. Naar het werk gaan, binnendoor of over de snelweg, de kinderen uit school halen, boodschappen doen, met het voetbalteam op weg, een zakelijke afspraak of wat er die dag ook op de planning staat. Dat zou pas echt een unieke test zijn, dachten wij.

Unieke kans voor het testen nieuwe Octavia, ruim voordat deze bij de dealer staat

Tussen maandag 4 maart en vrijdag 15 maart nodigen wij vanuit het klant programma VerrassendŠKODA maar liefst 12 mensen uit om de nieuwe Octavia te testen. De gelukkigen krijgen de auto voor één dag tot hun beschikking. Uiteraard geven we uitleg van alle mogelijkheden, technische features, Simply Clever-oplossingen en tips & tricks voor de beoordeling , net zoals echte professionele testrijders dat doen

Hoe maken Octavia rijders kans?

Belangrijkste voorwaarde: de testers voor één dag dienen op dit moment een Octavia rijden. Daarnaast moeten ze VerrassendSKODA-lid zijn (of direct worden) van het gratis programma. Aanmelden kan tot en met 26 februari, dus wees er snel bij.

aangepast door Witte Yeti
Link naar reactie
Delen op andere sites

TopGear reed zojuist met de nieuwe Skoda Octavia. In het komende nummer van TopGear Magazine lees je er alles over, nu vast de highlights.

Testobject: Skoda Octavia

Uitvoering: De 1.4 TSI en de 1.6 TDI

Locatie: Faro, Portugal

Weersomstandigheden: Fris (11 graden), winderig en egaal grijs. Net Nederland dus. In oktober dan.

Wat reden we?

De geheel nieuwe Skoda Octavia, een van de belangrijkste auto's die het merk rijk is.

Beviel het?

Ja, dat beviel. Je weet: De Octavia is sinds VW zich met het merk is gaan bemoeien technische zeer nauw verwant aan de Golf en dat is uiteraard ook nu het geval. Alle techniek komt uit de uitpuilende VAG-schappen, het design en de rest van de 'invulling' van die techniek is in Tsjechische handen. En dat zie je: het is niet extreem, avantgardistisch of spectaculair, maar vrij behoudend en daar is, zeker gezien de doelgroep, niets mis mee. Mede gezien de zegeningen van het nieuwe (modulaire) MQB-platform van VW, is de wielbasis van de Octavia een stuk gegroeid: hij is 5 cm langer dan de Golf en zelfs 11 cm langer dan de vorige Octavia. En dat resulteert in: r u i m t e. Het is werkelijk ongelooflijk hoe ontzettend veel ruimte je hebt in dit apparaat. Op de achterbank kun je twee volwassenen bij elkaar op schoot zetten en dan nog raken ze met hun knieën de voorstoel niet. Bij wijze van spreken. En dan heb je er nog een enorme grot aan bagageruimte bij ook: 590 liter. Wie daar iets wil terugvinden doet er goed aan eerst verkenners te sturen.

Nog bijzonderheden?

Afgezien van die ruimte? Nou, de maniakale obsessie die de Skodisten met 'praktische bruikbaarheid' hebben, blijft opvallend. Werkelijk overal is over nagedacht. Geen plek in de bagageruimte is níet voorzien van een net of een sleepoog of iets anders waarmee je iets kunt klemzetten. Overal in het interieur zijn vakken en vakjes. Het omklappen van de achterbank of het vinden van bedieningsknopjes: het is allemaal zo eenvoudig en vanzelfsprekend dat een bijziende mandril het zou kunnen. De motoren zijn allemaal van VW natuurlijk, en voldoen stuk voor stuk. En als het Skoda lukt ergens nog één grammetje CO2 te besparen bij de 1.6 TDI, dan valt die nog in de 14 procentscategorie qua bijtelling ook. En dan hoeft Skoda de rest van het jaar alleen nog maar een hele hoop bloemetjes te bestellen voor bij de aflevering, de rest gaat vanzelf. Trouwens, hadden we al gemeld hoe idioot ruim dit ding is?

Welke modellen komen er, wanneer staan ze in de showroom en wat gaan ze kosten?

De prijs is op dit moment nog onderdeel van stevige onderhandelingen tussen importeur en fabrikant, maar die eerste hoopt (rekent) er stevig op dat de prijzen nauwelijks zullen verschillen met die van de voorganger. Dat zou een instapprijs van ergens tussen de 20 en 21 mille betekenen. Motorisch heb je de keuze uit vier benzines (1.2, 1.4 en 1.8) die tussen de 86 en 179 pk leveren, en twee diesels (de 1.6 van 105 pk en de 2.0 met 150 pk), alles met handmatige zesbak of zeventraps DSG. Er zijn drie uitrustingsniveaus (Active, Ambition en Elegance) en twaalf kleuren verkrijgbaar, waaronder en bijzonder fraaie kleur blauw die bij deze het officiële 'Goedgekeurd door TopGear'-certificaat krijgt. Oh ja: een Kombi komt er ook, net als (jummie) een RS-versie.

Kom maar door met dat eindoordeel dan!

Als wij baas zouden zijn van een middelgrote onderneming in, we noemen maar wat, kermisknuffelberen, waarvan medewerkers een lease-auto moesten rijden waarin het ze aan werkelijk niets hoefde te ontbreken, waarin ze die debiel grote beren moesten meenemen én waarvan de klanten niet meteen zouden denken: 'Als zij niet van die overdreven lease-auto's hadden, dan hoefde ik voor die ellende-beren vast niet zo veel te betalen,' dan zou de Octavia een verplicht nummer zijn. Veel woorden om te zeggen: prima auto, enorm veel ruimte voor een zeer schappelijke prijs? Eh... ja, nou je 't zegt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

14% bijtelling voor nieuwe SKODA Octavia Greenline


Leusden, dinsdag 5 maart 2013 - De nieuwe ŠKODA Octavia 1.6 TDI Greenline wordt leverbaar met 14 procent bijtelling! Met een uitstoot van slechts 87 g/km CO2; lijkt voor de Octavia Greenline een Nederlandse carrière als leaseknaller weggelegd, want in deze prijsklasse is het een absolute uitblinker qua ruimte, zakelijke uitstraling, gebruiksgemak en betrouwbare dieseltechnologie.

De ŠKODA Octavia 1.6 TDI Greenline levert 81 kW (110 pk). Het is met een verbruik van slechts 3,3 liter/100 km de zuinigste dieselversie, die met een uitstoot van 87 g/km CO2 in aanmerking komt voor de felbegeerde 14 procent status. Dit geldt voor zowel de Hatchback als de Combi.

Die bijzonder lage bijtelling is slechts één van de vele pluspunten van de Octavia Greenline. Geen enkele andere auto in deze klasse heeft een langer interieur (1.782 mm), meer knieruimte (73 mm) en meer hoofdruimte achterin (980 mm). Ook de bagageruimte is met 590 liter voor de Hatchback en 610 liter voor de Combi de grootste in zijn klasse. Met neergeklapte achterbank kan zelfs 1.580 liter mee (Combi 1.740 liter). Bijtelling betaal je voor privégebruik van een auto en als het om privégebruik gaat, steekt de Octavia met kop en schouders boven zijn prijsgenoten uit. De auto is een klasse apart, en biedt de ruimte en kwaliteit van een hoger segment. Verder rijdt hij comfortabel en uiterst stabiel dankzij het moderne, nieuwe onderstel en de lange wielbasis.

De ŠKODA Octavia Greenline wordt in september verkrijgbaar, de prijzen zijn op dit moment nog niet bekend. De nieuwe ŠKODA Octavia is nu al verkrijgbaar met zuinige 20%-bijtelling-motoren, waarmee een bijtellingstarief vanaf slechts € 133 p/m tot de mogelijkheden behoort.

En er is nog meer 14 procent nieuws van ŠKODA, want de Fabia Greenline en Fabia Combi Greenline zijn terug van even weggeweest in dit deel van de leasemarkt. Sinds de aanscherping van de CO2-normen per 1 januari vielen ze even buiten de boot, maar dat is nu rechtgezet. Voeg daar nog de Citigo aan toe, die onverminderd in dezelfde gunstige categorie valt, en het is duidelijk: voor ruime, veilige, zuinige en zakelijk zeer aantrekkelijke auto’s met 14 procent bijtelling en een gunstige cataloguswaarde moet je bij ŠKODA zijn.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe