Ga naar inhoud

fotografie


Rosinfield
 Delen

Aanbevolen berichten

Heb vandaag een grot bezocht. Grootste doorgangsgrot ter wereld (zeggen ze)

Klein stukje kun je als bezoeker in.

http://www.salzburger-saalachtal.com/de/Ausflugsziele/Saalachtal/Lamprechtshoehle/Lamprechtshoehle.htm

Een bepaald gedeelte heeft als bijnaam 'Frauenhöhle' = vrouwengrot. En ik denk dat wel duidelijk is waarom het zo heet. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie foto's hoor!

Foto's op de bruiloft is allemaal goed gegaan. Zijn toch zon 600-700 foto's geworden.

Helaas kapte de lens er na een poosje mee. Gelukkig ruim na het belangrijkste deel en had ik m'n pa zijn camera voor de zekerheid mee laten nemen. Hij schakelde constant tussen AF-Manueel op het display, motor draaide ook niet als je probeerde scherp te stellen. Na een paar uur de lens eraf (en verder met de Nikon) deed hij het weer.

Verschil tussen 7D en D3000 is voornamelijk:

- Body 7D is veel zwaarder (heel andere klasse)

- 7D heeft erg veel knoppen

- D3000 is voor het mooie net wat te klein, 7D ligt wat steviger in de hand

- Ik mis echt een losse flitser op de 7D die ik wel op de D3000 had. De 7D haperde flink wat keren omdat hij de flitser aan het vullen was, bij de D3000 geen probleem omdat de losse flitser met zijn eigen energiebron hier veel beter mee om gaat.

- 7D maakt verdomd snel foto's achter elkaar, erg gaaf (maar schijnbaar ook slecht voor je body als je het onnodig doet).

- Standaard lens op de 7D is veel fijner, groter bereik en je hoeft naar verhouding ook nog eens minder te 'draaien' aan de lens. 7D had volgens mij 18-135 en D3000 had 18-55, beiden de standaard lens die er vaak bij zit. Mijn voorkeur gaat zeker uit naar de lens met het grotere bereik, heerlijk!

De resultaten zijn bijna gelijk zover ik zo snel kan zien, heb ze even niet hier bij de hand (staan op de laptop) anders had ik even 2 neutrale foto's opgezocht. Houden jullie dus nog tegoed :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Speciaal voor Ed. :lol:

Elektra/mechanisch werk op hoog niveau! Letterlijk!

ophoogniveau2.jpg

We waren vandaag bij een stuwdam en daar loopt een enkelvoudig materiaal seilbahn van beneden aan naar een berghut, hoog bovenop een rots.

Er was blijkbaar iets mis, want het kabelbaantje was buiten gebruik. Een techneut moest naar boven en halverwege wat werkzaamheden verrichten. Een paar honderd meter boven de grond! Aan een enkele staalkabel, bungelend boven de afgrond. Moet je geen hoogtevrees hebben...

Ik hoop dat het een beetje te zien is op de foto, want ik had geen telelens bij me. In de middelste cirkel ziet je de man zijn werkzaamheden verrichten en in de bovenste cirkel zie je de berghut staan (normaliter 2 uur klimmen, zigzag omhoog langs een rotswand)

Het mannetje bevindt zich dus niet op de grond/rotswand, maar hoog in de lucht. :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is dat je dat manneke hebt omcirkelt maar anders zou het geheel wegvallen tegen de berg

En ik ziet door de cirkel dat er wat staat / hangt maar dat er een manneke hangt neuhhh zou ik niet zeggen

Maar even dit ik heb geen hoogtevrees maar denk niet dat je me daar zou krijgen !

Zetten ze maar zonnepanelen of een windmolen bij dat hutje op de hei ehhh op de berg !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag weer op een top gestaan met mooi panoramisch uitzicht. Diverse opnames gemaakt die ik later kan samenstellen tot 1 breed panorama.

Om een idee te geven hoe een individueel beeld er uit ziet (dit is dus een deel-opname):

uitzichtb.jpg

De panorama bewerking doe ik pas thuis, op een laptoppie werkt dat niet echt lekker.

Zoals je ziet, goed weer met dreigende wolken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe