Ga naar inhoud

fotografie


Rosinfield
 Delen

Aanbevolen berichten

Maar jullie zijn toch wel met me eens dat de boel slecht gevoegd is !!??

Ik dacht dat dat scheef gemetselde torentje er bij hoorde... niet dus. Dat schijnt een kunstwerk te zijn wat in een later stadium er tussen is gezet.

Juist met de illusie dat die bakstenen ieder moment kunnen vallen. :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja kunst met de grote K

Je moet het zien , zegt men

Maar lukt me niet altijd.

Ooit in galerie in woonplaats geweest en daar hing een schilderij (tje ) met een groene lijn en blauwe en rode lijn op een wit vel

En het waren rechte lijnen maar het hete............. juist landschap in beweging ( tadaaaaaaaa )

Wel heb zeker een 15 minuten staan kijken en zag het niet bewegen alleen de prijs bleef me duizelen

Ja er werd 2400 gulden voor dat ding gevraagd en was kwa grote tussen een A4 en A3 velletje !

Heb daarna menig maal nog van die landschap in beweging gezien maar waren door kinders van 4 gemaakt !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Erik niet ieder lid kan dit topic zien

Maw als je de melding in de shoutbox doet dan ziet wel ieder lid het en gaan we vragen krijgen !

En doordat het een aftreksel is van onze kantine en niet een ieder hier toelaten , doe de melding dan ff anders of minder opzichtig

Alvast onze dank als mods/admin's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Stel je voor: je bent fotograaf, je hebt teveel fotomateriaal en te weinig opdrachten. Oftewel: je verveelt je. Wat doe je dan?

! O ja, een paar sponsors maakt het makkelijker! :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Grappig om te zien, dpreview. Hier keek ik een jaar of 10 terug om mijn toenmalige nieuwe camera te bekijken (review met proeffoto's). Leuk om te zien dat je hier zo actief mee bezig bent Erik.

Het kopen van een goede camera begint een beetje te kriebelen. Mijn pa heeft er een maar doet er helaas nog niet zoveel mee, en om nou steeds zijn spullen te lenen vind ik ook niet zo'n geslaagd plan.

Ik zie dat Marco een Canon 550D heeft en Erik een Nikon D700.

Wat zijn nou dingen waar ik op zou moeten letten bij de keus van een eventuele spiegelreflex camera? Ik bedoel, Nikon zou voor de hand liggend zijn omdat mn pa die al heeft (en dus bijv. wel even zijn flitser zou kunnen uitlenen, of een speciale lens). Maar wat maakt nou het grote verschil tussen die 2 merken, en bijvoorbeeld een Nikon D7000 en een Canon 600D?

Het hoeft overigens geen hele review te worden hoor, maar kort een paar voordelen of juist nadelen zijn wel handig denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei, de discussie Nikon versus Canon is er net zo eentje als Apple versus Windows... ;-)

Deze vraag komt veel voor op de fotografiefora. Vrijwel altijd is het antwoord dat de kwaliteit en het bedieningsgemak van beide merken elkaar niet of nauwelijks ontlopen. Het voor mij doorslaggevende argument om voor Canon te kiezen was het feit dat Canon een ruimere keuze in objectieven heeft, zeker in de wat betaalbaardere klasse.

Ga eens naar de mediamarkt of iets dergelijks, voel hoe de toestellen in je hand liggen, probeer eens met het menu te spelen en kijk wat je het beste bevalt. Dat moet eigenlijk het belangrijkste aankoopcriterium zijn. Kwalitatief ontlopen de merken elkaar vrijwel niet.

Lees je goed in, over fotografie is zo ontzettend veel op internet te vinden...

Mocht je even willen spelen met een 550D en alle objectieven die ik er inmiddels bij heb, ben je altijd welkom!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is idd net als met auto's ieder zn voorkeur.

Zelf heb ik altijd met veel plezier met Canon gewerkt, nog de oude analoge heb ik in huis, en had de 300D. Eén van de eerste modellen.

Voor mij was doorslaggevend dat ik al eerder Canon had en dus de lenzen mee kon nemen naar de 300D.

Ik heb er altijd met heel veel plezier mee gewerkt.

Ervaring met Nikon heb ik zelf niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de informatie, het lijkt me inderdaad slim om eens 2 typen te proberen. Mijn pa heeft dus een Nikon en een vriend waarvoor ik binnenkort (met zijn camera) trouwfoto's ga maken heeft een Canon volgens mij. Perfect dus om even mee te spelen, de menu's te leren kennen en de kwaliteit te vergelijken. Hij heeft ook een speciale lens voor binnen, best grappig 30cm van iets af lijkt het nog 2 meter weg, je krijgt zeg maar een super breed beeld.

Mijn pa zijn keuze voor Nikon was volgens mij voornamelijk i.v.m. de kwaliteit van de spiegels en lenzen? Volgens mij is het grotendeels één pot nat, ik moet ook echt niet aan mijn Canon printer denken van jaren terug, dat was echt een onding...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, een groothoekobjectief! Die heb ik ook, kun je erg leuke dingen mee doen. 25 cm vanaf een auto krijg je nog de hele auto erop, weliswaar vervormd maar da's juist iets wat je creatief kunt gebruiken. Helaas zijn groothoekobjectieven vaak behoorlijk aan de prijs... Mijn Canon 10-22mm groothoekdinges kost ook ruim € 700,00... maar levert wel fantastische foto's. Kijk hier maar eens, allemaal met dat objectief geschoten.

Dat Nikon betere spiegels en objectieven heeft, is al jaren niet meer zo. Zowel Nikon als Canon heeft topobjectieven en mindere objectieven, maar over de hele linie is er op kwaliteit in ieder geval geen winnaar meer. Wel qua keuze: bj Canon heb je meer keuze in verschillende objectieven (en verschillende prijsklassen) dan bij Nikon. Da's voor veel mensen een argument om voor Canon te kiezen.

Maar als een Nikon jou lekkerder in de hand ligt, of voor jou een "lekkerder menu" heeft, zou ik ondanks het voorgaande voor Nikon kiezen als ik jou was. Zo klein zijn die verschillen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe hebben ze die foto onderwater gemaakt? Met en speciale behuizing, of gewoon door het glas van een aquarium? Ziet er wel netjes uit namelijk :) Ook wel cool is de geïntegreerde GPS informatie. Ik heb nu zo'n losse GPS tracker die ook info aan je foto's kan toevoegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar heb je inderdaad speciale behuizingen voor, kijk hier maar eens. D'r gaat letterlijk een (onderwater)wereld voor je open... ;) Kost overigens meestal ook wel een paar centen, en je wilt je dure camera + objectief niet in een cheapy behuizing onder water laten zakken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, dat kost wel wat ja. Nou, dan hou ik het voor onderwater wel bij mijn Olympus. Die mag tot 10 meter onderwater geloof ik, erg grappig om te doen trouwens. Niet veel mensen die het kunnen met hun camera, vol verbazing kijken ze dan naar je album/foto

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vond wat oude panorama opnames uit 2003 (!), gemaakt met een Nikon D100 ('slechts' 6 megapukkels). Ook al zie ik veel meer ruis in de opnames dan tegenwoordig met m'n D700, toch geen slechte kwaliteit.

Origineel hier te vinden, want dit forum verkleint tegenwoordig de plaatjes wel heel erg veel. :(

http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1047&message=39032107

(klik op 'original' voor de volledige hoogte)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe