Ga naar inhoud

Winkelen in Duitsland


hobbel de bobbel
 Delen

Aanbevolen berichten

De benzinepomphouders in de grensstreken komen in opstand.

Door de opeenvolgende BTW verhogingen kunnen ze de pijp aan maarten geven.

Gisteren reed er een karavaan van ex- pomphouders op naar het centrum van het bevoordeelde gedeelte van Nederland.

 

Waarschijnlijk door brandstofgebrek strandde de karavaan ter hoogte van de Veluwe en veroorzaakten daar een hausse in de B&B sector.

Tot zover het goede nieuws.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zal nog wel meevallen. Het prijsverschil is nog niet eens zo groot (4-10 cent, afhankelijk van de dagprijzen die in D altijd sterker fluctueren) en de diesel is in Nederland door de subsidie (lagere accijns) nog steeds goedkoper en dan komen de Duitsers daar op af... Ik wil het laten lopen van de krokodillentranen nog net niet "zielig doen" noemen. Ze zullen vermoedelijk meer last hebben van onbemande pompen of de pomp bij een supermarkt (zoals die bij de Makro/ Ikea in Duiven) want die stunten ook vrolijk mee ondanks dezelfde BTW-tarieven.

 

Bij zo'n beperkt verschil ga je niet 20 km omrijden door het verlies aan tijd en het extra-verbruik. Effectief mis je eventueel de klanten die 1-2 kilometer van de grens wonen, zij zullen eerder structureel omrijden. Soms zal de Duitse pomp misschien wel de dichtsbijzijnde pomp zijn. Aangezien het prijsverschil al zo'n 20 jaar en langer bestaat is de dichtheid van pompen in het grensgebied laag.

Het is hooguit dat je incidenteel gaat sjoppen in Duitsland en dan even de Tankstelle meepakt. Het is dan een neveneffect en je moet je afvragen of het nu de lagere BTW is die nu de klanten weghaalt of het betere winkelaanbod of de koopjes. Naar mijn mening is gaat vrijwel niemand alleen voor het tanken de grens over.

 

De Duitse benzinepompen zijn trouwens helemaal niet zo gunstig vlak bij de grens. Als wij terugkomen via de A3 tanken we bij Bocholt Rees al omdat het daar 3 cent goedkoper is dan bij Emmerich en dan moet je ook nog de Avia pomp hebben die achter de Aral en de Gouden M ligt, de Aral is namelijk 3 cent duurder..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Gisteravond wat online gewinkeld in Duitsland. Had een paar dingetjes nodig en wat kleine cadeautjes.

En tot mijn grote verbazing wordt het morgenochtend (!) al geleverd...

Wow, da's knap, vanuit Duitsland, zonder verzendkosten.

 

Nog bizarder, had o.a. een muts besteld voor m'n dochter (kostte nog geen 15 euro), wordt apart verstuurd (!?)

Had een puntzeef (Keukenmateriaal. Vorige was kapot, handvat afgebroken) besteld van Rösle, Vroegen ze in NL in de diverse kookwinkels zo tussen de 40-50 euro voor. Bij amazon.de onder de 40 euro. Ook dit item versturen ze apart. (terwijl ik notabene had aangegeven dat ze alles mochten combineren in één zending. Want normaliter moet je voor spoedverzending wel verzendkosten betalen)

 

En ik dacht nog, vanwege de stakingen in Duitsland bij amazon, gaat dit wel ff duren, maar nee hoor, nog sneller dan anders. :verbaasd:

http://orf.at/stories/2210544/

http://www.n-tv.de/wirtschaft/Verdi-weitet-Amazon-Streiks-aus-article11922766.html

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja je staat soms versteld

Ben met een zeilboot helpen opknappen en daar had ik bedradings koker voor nodig

Met nog wat allerhande andere spullen bij conrad in één keer besteld

Blijkt dat grootste deel vanuit hoofd depot uit zuid duitsland komt en word de bestelling ook nog eens in twee pakketten gesplitst

 

Affijn kleine grut kwam op een woensdag binnen met postnl

Maar de goot dus niet, dag later een grote vrachtwagen de straat in en stopt voor de deur om die goot af te leveren

en waarom niet met postnl ?

wel simpel om fiet dat het pakket met verpakking langer was dan 2 mtr

En door boven 25 eurie te zijn met gehele bestelling heb je geen verzendkosten.

Je vraagt je dan wel even af hoe ze nog winst draaien op deze manier want conrad was echt goedkoopst met deze spullen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stom stom stom Snelle, wie gaat er nu een engels horloge kopen ??

Dingen lopen nooit op onze tijd , is daar een uur vroeger en moet die meid van je nu elke keer de europese tijd omrekenen !!

Of gebruikt ze hem alleen maar als ze in engeland is ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wonderlijk bedrijf dat Amazon...

Had een grote doos (ruim 2kg) met savoiardi besteld (om flink wat schalen met Tiramisu te kunnen maken). Werd prompt geleverd, alleen de postdiensten hadden de doos nogal enthousiast heen en weer gesmeten. Je raadt het al.... > 25% breuk en de suiker zat overal in de verpakking en lekte zelfs door de omverpakking heen. (zat zelfs suiker in de bus van de postbesteller)

Gemeld bij Amazon en men stelde voor om opnieuw een doos te sturen. Ik zeg laat maar, want ik heb nu wel genoeg savoiardi. Vervolgens werd het hele aankoopbedrag vergoed! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is dat ik de savoiardi niet nodig had in een onberispelijke, presentatie vorm, maar om te verwerken in een gerecht. Dan zie je niet meer dat ze gebroken zijn.

Dat heb ik ook tegen de serviceafdeling van Amazon (online chat) gemeld. "ik heb genoeg savoiardi om Tiramisu te maken" ik schiet er niks mee op om nog een keer 2kg te ontvangen. Die waarschijnlijk weer gebroken zullen aankomen... Want de verpakkingswijze van het product is gewoon niet postdienst bestendig! (weet ik nu).

Het is wel jammer dat sommige zaken gewoon iedere keer beschadigd overkomen. Soms is dat niet zo erg, omdat de inhoud nog onbeschadigd is, maar zo heb ik recent ook al organic peanut butter ontvangen, waarbij de kunststof emmertjes zodanig hard (ondanks de stevige sealing) in de doos heen en weer gestuiterd zijn, dat de buiten kartonnen doos (omverpakking) al pinda olie vlekken vertoonde!

Recentelijk had ik b.v. Japanse shoyu besteld (glazen flesjes) en die waren wel heel goed verpakt. In een enorme hoeveelheid bubbeltjesplastic gewikkeld en zeer goed ingepakt. Die waren zowat crash bestendig ingepakt! M.a.w. ze weten wel hoe het moet...

Aan de andere kant, het assortiment, de snelle levering en de goede prijs/prestatieverhouding van Amazon; daar blijf ik me over verbazen! :D

aangepast door Snelle
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb via de  www.reifen.com  een set velgen besteld voor mijn autootje (Rondell Speed 01 SP 14"). Voor de prijs van € 285,-- inclusief verzendkosten. In NL zou dat € 339,-- zijn. Als dit lukt dan heb ik een smile van oor tot oor 8-) 8-). 

Ook de dierbenodigheden groot assortiment voordelig in prijs.

Nu met oud en nieuw, champagne van bij de Real. Lekker, lust er wel pap van, gunstig in prijs. Op de terug weg nog even tanken € 1.559 (euro 95).

Heb ik het idee toch wel iets verdient te hebben (of minder uitgegeven)

Laat ze de prijzen maar verhogen in Nederland de grens is in Limburg nooit ver weg. Naar België 19 km en Duitsland 9 km.

aangepast door Busje
Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben het dan wel eens vaker over de teloorgang van de lokale ondernemer, maar soms 'vragen' ze er gewoon om... :onzeker:

 

Ik zocht laatst een pot dikke, crèmige honing (klaver-, koolzaad-, zoiets). Afijn, bij de lokale ekowinkel zag ik een mooie, goed geurende honing staan van notabene een lokale ondernemer (imker uit Lelystad).

Maar men vroeg maar liefst bijna 6 euro voor een potje van 450gr. (13 euro/kg) Aangezien de naam v.d. imker er op stond, heb ik geprobeerd het volgende potje rechtstreeks bij hem te kopen (tegen hopelijk een lagere prijs). Maar de beste meneer gaf niet thuis, want alles werd verkocht via die ekowinkel. Ok, dan niet...

 

Verder prima honing, in feite zelfs biologisch, maar dat mag het officieel niet heten, omdat die imker geen duur betaald certificaat er bij heeft.

Via amazon maar eens op zoek gegaan. En ja hoor, zelfde soortige dikke crèmige honig, met ook nog biologisch certificaat (voor wat het waard is) voor een kiloprijs van 8,50! En gratis bezorgd. Dus tja...

 

Tja, als verstandig denkend consument ben ik natuurlijk geen dief van eigen portemonnee... ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe