Ga naar inhoud

Winkelen in Duitsland


hobbel de bobbel
 Delen

Aanbevolen berichten

Alarm over massale smokkel drank en tabak

13043

AMSTERDAM – Particuliere en professionele koeriersdiensten smokkelen op grote schaal tabak en drank vanuit België en Duitsland. Dit kan honderden euro’s aan besparingen aan accijnzen opleveren.

001_food-image-1222293.jpeg

Foto: ANP

Dat meldt De Telegraaf. De brancheorganisaties voor tabakswinkeliers en pomphouders zoeken al langer aandacht voor omzetverliezen in de grensstreek door de accijnsverhogingen in Nederland. Het betreft nu echter zelfs een landelijk probleem. ‘Soms gaat het om vriendendiensten, maar er zitten ook professionele koeriers tussen die vrachtbusjes vol ophalen. Dan worden bestellijsten gewoon bij terugkomst afgevinkt en goederen afgeleverd aan de deur’, zegt Beta-woordvoerder Schuitema.

Inschrijflijsten in voetbalkantines

NSO-directeur Janwillem Burgering bevestigt dit. ‘Doordat de recente accijns- en btw-verhoging de prijzen voor genotsmiddelen flink omhoog hebben gestuwd, bestellen consumenten via inschrijflijsten. Die hangen bijvoorbeeld in voetbalkantines. Vervolgens worden grote partijen sterke drank en sigaretten in België en Duitsland ingekocht.’

Accijnzen afstemmen

Beide partijen willen dat staatssecretaris Weekers van Financiën in gesprek gaat met de overheid in onze buurlanden om de accijnzen op elkaar af te stemmen. Volgens beide instanties staat zowel bij pomphouders als eigenaren van tabakswinkels in de grensstreek het water aan de lippen door het omzetverlies.

Nou, dat is nogal wat, een heuse alarmtoestand aan onze grenzen.

En de accijnzen en BTW's op elkaar afstemmen, zie ik nog niet gebeuren.

De Nederlandse regering beseft niet, dat de alom geprezen open grenzen dit soort neveneffecten juist in de hand werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Nou, wat zal ik zeggen, de benzineprijzen liggen sinds vanmiddag,slechts € 0,10 uit elkaar ,

Duitsland is trouwens niet zo blij met het afschaffen van de Eurosubsidie op E 10, etc.

Verder waren de spargel rondom Emmerich van uitstekende kwaliteit, het leven is een pijp kaneel, een ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel,

zoals dit ooit in een eeuwenoud gezegde is vastgelegd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

.... het leven is een pijp kaneel, een ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel,

zoals dit ooit in een eeuwenoud gezegde is vastgelegd.

Is ook een mooie quote, lange tijd gezien als handschrift bij een van de members! ;-)

aangepast door Wasmachineman
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Om en nabij Emmerich € 10 per kilogram, maar dan wel "sptitzenklasse", waarvan akte.

"Der spritz" ist heute nicht so billig .

Voorheen lagen de prijzen per liter ongeveer steeds € 0,20 uit elkaar.

Gisteren slechts € 0,10.

Het rare was, dat tijdens het tanken , de prijs per liter ineens veranderde.

Je koopt iets en ineens verandert de koopovereenkomst.

Het doet mij ergens aan denken, ik kom er nog wel op :|

aangepast door hobbel de bobbel
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het rare was, dat tijdens het tanken , de prijs per liter ineens veranderde.

Dat kan gebeuren, was een half jaar geleden nog erger. Veranderende prijzen, een paar keer op een dag. Was ooit eens op teevee, een taxichauffeur die eerst een het toilet bezocht en daarna vaststelde dat de prijs per liter €0,10 of zo gestegen was...

Als het goed is verandert de prijs niet tijdens het tanken.

Wat het witte goud betreft, € 10,= betaal ik hier ook nog bij de aspergeboer in de buurt voor zijn topmateriaal. Alleen de productie bleef achter vanwege het koudere weer, dus alleen mondjesmaat beschikbaar en via "de achterdeur" omdat ze ander teveel nee moesten verkopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben vandaag - met het voltallige gezin - in Elten goederntreinen wezen spotten. De foto-opbrengst was bagger, net wolken voor de zon als de trein passeert. Ik had best zin in asperges, maar wilde niet het risico nemen de de rust van andere restaurantbezoekers te verstoren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Op het journaal, zag ik de heer Rutte en mevrouw Merkel, in Kleef, waar ik de laatste tijd, vaak inkopen doe, elkaar, op een inmiddels voor mij bekende plek, (de dierentuin in Kleef), elkaar op de schouders slaan.

Merkel won met glans ( Duits zat niet in het pakket van Rutte)

En ze heeft natuurlijk veel bredere schouders.

Maar, het is een goed begin en belooft veel goeds !

aangepast door hobbel de bobbel
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gemiste kans: Volgende keer wel in een kooi stoppen?

 

Kleef is voor een spoorwegliefhebber een wat treurige plaats. Er was zo veel, en er is nog maar zo weinig. Al is het - in een bepaalde stemming - ook wel eens fijn om een dergelijke sfeer op te snuiven, dus ik kom er wel eens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spoorwegdraisines hebben voor mij een te hoog pretparkgehalte. Het is net zoiets als een museumlijn met roze wagonnetjes omwille van de Fristi-reclame, als het zo moet dan hoeft het niet meer.

 

Mistroostig, dat is een beter woord. Een tekort aan mistroostigheid is natuurlijk funest voor de gemoedstoestand waarin je je juist daar in had willen rondwentelen. Leve Kleef!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soms zit het mee en soms zit het tegen.

Vandaag, gisteren eigenlijk, was mijn anti BTW tocht naar Kleve.

Vanwege een onbegrijpelijke Duitse feestdag, waren alle winkels op slot.

Het enige straatverkeer, bestond uit domme Hollanders, waaronder ikzelf, die op koopjes uit waren.

Het tankstation was gelukkig nog wel open ( € 1.50/ ltr)

Ook de aspergehandel had maling aan de feestdag.

 

Tip aan mijzelf : alle Duitse feestdagen in de agenda zetten.

aangepast door hobbel de bobbel
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tip voor Hobbel (en anderen), als je Google Agenda gebruikt (zowel op desktop als op slimfeun), kun je bij 'interessante agenda's' kiezen welke feestdagen categorie je ook zichtbaar wilt maken. Standaard staat b.v. 'Nederlandse feestdagen' bij mij aan en krijg je dingen als pasen, pinksteren, vader-/moederdag, etc, te zien. Maar als je b.v. 'Duitse feestdagen' aanvinkt, dan had je gezien dat het afgelopen donderdag Sacramentsdag (Corpus Christi)  was in Duitsland...

 

Reuze handig, hoef je zelf niks in te vullen. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij gaan ook zeer regelmatig boodschappen doen in Germany wij wonen nog geen km van de grens af.

Als je er kort in de buurt woont ben je een dief van je eigen portemonnee als je het niet doet.

De vrouw zegt altijd waar we hier €60 euro voor betalen moet je in Nederland zeker €120 euro voor neer tellen.

Dat zijn vooral verzorgings producten wat enorm scheelt. Maar ook de brandstof scheelt.

Meestal neem ik zelf de brandstof uit Luxemburg mee, ik kom er zelf regelmatig met de vrachtauto, dat scheelt meestal 30cent de ltr.

Of zelfs meer Dat maal 60 liter in jerrycans is dus €18,00 verschil !!!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe