Ga naar inhoud

Winkelen in Duitsland


hobbel de bobbel
 Delen

Aanbevolen berichten

dat reviseren moet helemaal goed komen met die lader.

Is vanochtend binnengekomen. Zelfs keurig met nederlandstalige handleiding erbij.

mhc9000.jpgPrijs 42 euro, all-in thuisbezorgd.

De eerste set nimh-tjes zit er nu in voor een analyze/charge/discharge/refresh cyclus.

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Inmiddels de Kaufmarkt in Kleve ontdekt, wat een overdonderend aanbod aldaar, iets te veel van het goede, er komt geen eind aan, maar ook erg goedkoop.

In tegenstelling tot de Aldi, kun je daar overigens wel een ruim assortiment aan verse groenten aantreffen.

En ook wel interessant, je kunt er aan de voortreffelijke (droge) Dornfelder wijn uit de Pfalz komen.

Al een aantal maanden niet meer in Nederland getankt, verschil van € 0.12 t.o.v. Nederland (Tango) blijft constant.

Ik overweeg een aantal extra jerrycans van 10 liter.

aangepast door hobbel de bobbel
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je nu eens stopt met kilometers ver te rijden om een paar centen winst te behalen.

Dan bespaar je op:

-slijtage van je auto

-extra brandstof nodig om bij de oosterburen boodschappen te doen

-hoef je niet te investeren in jerrycans (levensgevaarlijk in de kofferbak van een auto)

-al dat heen een weer slepen van allerlei gekochte goederen is ook niet echt economisch

Kortom, wie houdt hier wie voor de gek?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja maar dan mist hij zijn wekelijkse uitje !

En moet hij geraniums kopen voor voor de ramen om erachter te kunnen zitten.

Affijn ga lekker door Hobbel, wij genieten telkens van uw tripjes en de verhalen erover.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach de een woont dicht bij de duitse grens en doet daar zijn voordeeltjes, en de ander die krost de hele regio af om bij de boer in te kopen.

Volgens mij uiteindelijk met een zelfde doel.

er een goed gevoel aan overhouden waarschijnlijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor, ik haal specifieke dingen bij de boerderie die dichterbij gewoon niet te krijgen zijn...

En dat goede gevoel? Dat klopt! Want het is gewoon lekkerder! :D

Enne, Hobbel geeft aan te besparen door in Deutschland einkaufen zu machen, maar dat is jezelf voor de gek houden. Zeg dan gewoon dat je het leuk vindt, of dat je graag andere dingen haalt/ziet, prima.

Ik vind het jammer dat ik verder moet rijden om, in dit geval zuivelproducten, bij de boerderie te kunnen scoren. Heb al eens gevraagd of ze geen verkooppunt dichterbij zouden willen regelen. Maar er is geen ondernemer die daar op inspringt.

Als ik in Zeeland kom (familiebezoek) neem ik daar ter plekke ook vaak iets mee van een lokale producent.

Hetzelfde geldt voor het buitenland.

Maar niet uit besparing...(alleen soms is het idd ook nog goeiekoper)

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ed, daar gaat het om en er zit verder niets achter.

as. 1 october gaat de BTW hier omhoog en dan wordt de realiteit beter zichtbaar.

Het verschil in winkelen over de grens zal pas dan wat duidelijker voelbaar worden.

En idd CH, vooral voor diegenen vlak bij de (een ) grens wonen, waar dan ook, profiteren daar wat meer van, als de wat meer geïsoleerde gelegen binnenlandse gebiedsdelen.

Je kiest ergens voor en dat is het dan, tenzij je de flexibiliteit kunt opbrengen te verhuizen, of te emigreren.

aangepast door hobbel de bobbel
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je nu eens stopt met kilometers ver te rijden om een paar centen winst te behalen.

Dan bespaar je op:

-slijtage van je auto

-extra brandstof nodig om bij de oosterburen boodschappen te doen

-hoef je niet te investeren in jerrycans (levensgevaarlijk in de kofferbak van een auto)

-al dat heen een weer slepen van allerlei gekochte goederen is ook niet echt economisch

Kortom, wie houdt hier wie voor de gek?

Vanwege het "winkelen in Duitsland" heb ik :

- Alle drie de achterstoelen eruit gehaald, voor mijn gevoel zeker 90 kg.

- er ontstaat hierdoor een besparing aan benzine EN aan remvoeringen ( Milieu !)

- er kan per rit MEER brandstof en leeftocht in.

- De fietsen passen er ineens in hun geheel rechtop in.

Ik houd echt niet iemand voor de gek, Jij ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Hobbel: gewoon in Nederland blijven en die achterstoelen er uit laten... dat bespaart nog veeeeeeel meer. :lol:

Misschien kun je ook je banden tot ballonproporties oppompen, alle binnenbekleding eruit slopen en zelf flink afvallen, alles helpt, nietwaar? :D :D :D :D

Ik had meer ( na 1 october) iets dergelijks in gedachten

aangepast door hobbel de bobbel
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu de achterstoelen eruit liggen, toch maar eens de bagagenetten voor het eerst uit hun verpakking gehaald.

Vreemd, de bijgeleverde gebruiksaanwijzing ontbrak.

De geheimtaal van het instructieboek bood ook al geen soulaas.

Uitendelijk bleek het, zoals altijd weer erg mee te vallen.

In het met de Yeti meegeleverde nettenpakket zaten 3 netten van verschillend formaat.

Twee ervan zijn goed bruikbaar, maar nu de achterstoelen ontbreken, hangt een van de netten een beetje in de lucht.

In Kleve een extra brandstoftank (11 liter) in het tankstation gekocht, de prijs ervan was de helft van wat ik er bij Brezan voor betaalde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop dat je weet waar je aan begint met die jerrycan.

Ten eerste moet het wel een exemplaar zijn die nadrukkelijk geschikt is voor het opslaan en vervoer van benzine. En ik mag hopen dat (als 'ie gevuld is), je 'm degelijk vastzet in je auto (zo'n simpel netje is niet voldoende). Anders heb je bij de eerste de beste remactie c.q. aanrijding een vliegende brandstofbom in je auto.

Daarnaast vormen zich benzinedampen in die jerrycan, nog afgezien van temperatuurverschillen die er optreden in een auto die in de zon staat! (zelfs in de winter). Goede jerrycans zijn voorzien van ontluchting (daarom zie je van die metalen jerrycans bij terreinauto's ook altijd aan de BUITENzijde van de auto). En die benzinedamp moet ergens heen... juist ja, in het interieur van je auto!

De brandstoftank in je auto is voorzien van een ontluchtingsmechanisme, voorzieningen t.b.v. van het uitzetten en inkrimpen ten gevolge temperatuurswisselingen en daarnaast voorzien van compartimenten (soms zelfs een honinggraatstructuur) om te veel klotsen c.q. het vormen van dampwolken te voorkomen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe