Ga naar inhoud

Winkelen in Duitsland


hobbel de bobbel
 Delen

Aanbevolen berichten

Om van de topsnelheid discussie weer een klein beetje on topic te gaan... (die van mij gaat het hardst (214 op de boordcomputer) in z'n 5, ik heb geen 6 en al helemaal geen 7..)

Duitse elektronica (Siemens, Bosch, Braun, ETC) is ook vele male goedkoper bij onze oosterburen dan hier in NL. Om daar naar te zoeken kun je kijken op www.guenstiger.de

In kleve zit bijvoorbeeld ook een Saturn en daar hebben ze soms hele leuke aanbiedingen..

Voor de dagelijkse boodschappen lijkt het mij nooit echt te lonen om naar Duitsland te gaan (zelfs niet vanuit hier = Beuningen), ik ben minimaal een uur extra onderweg, moet daarnaast nog altijd hier in NL naar de supermarkt voor de rest en ben dus minimaal een uur kwijt op zaterdag, een uur werken voor de baas levert dan veel meer op dan de korting die je "pakt" in Duitsland..

Link naar reactie
Delen op andere sites

@bakkertje: redeneer jezelf vooral arm door je boodschappen af te doen als dagelijks! :duh:

Wij doen een groot deel van onze "dagelijkse boodschappen" twee- of driewekelijks over de grens, waarmee we tussen de 200 en 300 euri per maand sparen waar we heel leuke dingen voor doen :lol:

Da's bijvoorbeeld ieder jaar een 5 sterren weekje Turkije voor 2 personen in voor- en naseizoen op all-inclusive basis.

Als je 75 euri bij je baas netto per uur kunt verdienen zit je mooi boven de Balkenende-norm. Dat is je overigens van harte gegund hoor! :geldwolf:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zaterdag even op topsnelheid gereden in D en S! En in beide gevallen komt mijn DSG niet in 7 als ik 190 aantik op de teller.

Rijd ik 170 of 180 dan schakelt hij wel naar 7.

Zet ik hem in handmatig schakelen dan gaat hij wel in de 7 als ik 190 rijd......

Dit effect, was inderdaad, waar ik op uit was, om dat te gaan uit proberen door de DSG (actie) uit te schakelen door op handmatig schakelen over te gaan.

Ik wilde de de DSG eigenlijk "dwingen" om bij topsnelheid niet naar 6 terug te schakelen,

om er zo achter te komen bij welk toerental het meeste vermogen wordt afgegeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een eerste verslag over de kwaliteit(sbeleving) van de in bulk aangekochte goederen bij de Duitse Aldi.

- De halfvolle melk smaakt neutraal en geeft geen hoofdpijn de andere dag.

- De sixpacks eieren( verdacht van dioxine) geven vooralsnog geen klachten qua potentievermindering.( misschien toch iets van de lange adem)

- De katten vinden het Duitse voer erg lekker ( verandering van spijs.. etc.)

- Zowel de rode (Dornfelder) als de witte wijn geven geen aanleiding tot hoofdpijn, ondanks de keurig aangegeven vermelding van het

conserveringsmiddel sulfiet.

- De zonaangedreven tuinlampen a € 10,- werkten gelijk, ondanks weinig zon en er ontbraken geen onderdelen.

- Het wasmiddel is helaas niet neutraal en verspreidt een soort Pernisachtige poging tot bloemetjesgeur.

De rest van de artikelen vinden min of meer geruisloos hun weg in huize de bobbel.

aangepast door hobbel de bobbel
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik winkel trouwens regelmatig in Duitsland, maar dan online. ;)

Vooral via eBay. Altijd prompte levering, goede spullen, voor een fatsoenlijke prijs. En vaak nog sneller geleverd dan hier in Nederland.

Dat vraag ik me altijd af, het pakje wordt dan bezorgd door PostNL. Maar waarom is iets van b.v. Rotterdam naar Lelytown langer onderweg dan van Nürnberg naar Lelytown? (met notabene dezelfde vervoerder)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat vraag ik me altijd af, het pakje wordt dan bezorgd door PostNL. Maar waarom is iets van b.v. Rotterdam naar Lelytown langer onderweg dan van Nürnberg naar Lelytown? (met notabene dezelfde vervoerder)

Dit komt waarschijnlijk omdat op internationale transporten meer marge zit? En nationale transporten blijven liggen omdat er nog te weinig ligt om te combineren wat ook dezelfde kant op moet? Wel krom inderdaad. Als het maar bij de ge-adresseerde aankomt, dagje langer dat overleven we wel.

De nationale postbezorging hier in NL is laatste tijd gewoon een ramp, btw! Verjaardagskaart kwam gister binnen terwijl Rafael meer dan een week terug jarig was...op de frankeerstempel stond wel de datum van een week terug maar daarna lag de kaart ws in een zak te wachten! Prutsers!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De verzendkosten bijdrage is vaak zelfs nog lager dan hier in NL. Dus dat kan het ook niet zijn?

En ja, post hier in Nederland wordt steeds meer een derdewereldland aangelegenheid. ALS het al aankomt...

Heb de afgelopen maanden nou al een paar keer meegemaakt dat dingen gewoon 'verdwijnen'.

-Iemand had mij een lensdopje gestuurd in een bubbeltjesenvelop; nooit aangekomen

-Ik heb twee keer iets opgestuurd in een dikke envelop wat nooit is aangekomen (tenminste een maand later nog steeds niet)

-Idd, een verjaardagskaart van iemand, 12 dagen onderweg.

-Ik zou een CDtje van iemand ontvangen, ook envelop met een dik stuk karton ertussen; nooit aangekomen.

-Mijn vrouw heeft de afgelopen maanden ook al 2 keer gehad dat een kleine envelop zending nooit is aangekomen.

Gelukkig komen 'echte' pakjes (Track&Trace) wel altijd aan.

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij heeft Post.nl een tijd terug aangegeven niet meer 5 dagen per week de post af te leveren maar dit naar 4 of 3 dagen terug te brengen !

En zo te zien houden ze dus aardig woord ! En lijkt het erop dat ze zich zelf uitsloven door de levertijd nog langer te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren voor de tweede keer naar de Aldi in Emmerich.

Met het idee, dat per ingang van 1 oktober de prijzen in Nederland met 15 % omhoog gaan (BTW + accijns), belasting op belasting, dus waarschijnlijk nog erger, toch maar wat inslaan.

De verschillen in benzineprijs zijn helaas wat minder groot geworden.

De asperges zijn gewoon grote klasse, zowel kwaliteit , als prijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en de ollanders gaan weer naar het België toe omdat in onze ogen daar bepaalde goederen weer goedkoper zijn of dat men er meer keuze heeft !

En zo crossen we de europese grenzen maar heen en weer over , en worden we op de grens overgangen telken malen geregistreerd dat we ons land in en uitgaan !

Link naar reactie
Delen op andere sites

tsja en ook op campings en vakantieparken worden ze gebruikt, zodat je zonder verdere pasjes of sleutels door de slagboom heen kan !

En tsja hoe makkelijk is ook dit weer te koppelen aan het WWW van de overheid !?

Als een eigenaar er belastingvoordeel mee behaald is de verbinding zo gelegd ! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus als ik betaal dan filmen/spotten ze me niet ??

Jazeker wel, maar dan ben je geen laaghangend fruit... dan ben je niets, je gegevens worden alleen gebruikt als je daar zelf aanleiding toe hebt gegeven (in casu door je boete niet te betalen). Vandaar dat je het zijn van laaghangend fruit zelf kunt voorkomen.

En tsja, als je vindt dat je terechte boetes niet hoeft te betalen, dan roep je over je zelf af dat je de hele justitiële bonnenmachine achter je aan krijgt en heb je mijns inziens ook niets te klagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe