Ga naar inhoud

Winkelen in Duitsland


hobbel de bobbel
 Delen

Aanbevolen berichten

Compromis over Duitse tolheffing

Binnen de Duitse regeringspartij CDU/CSU tekent zich een compromis af over de plannen voor tolheffing op Duitse wegen voor personenauto's. Het lijkt er volgens Duitse media op dat automobilisten alleen moeten gaan betalen voor het gebruik van de autobahn en van snelwegen. Tot nog toe was de bedoeling dat voor alle Duitse wegen zou worden betaald.
compromis-over-duitse-tolheffing.jpgFoto:  ANP

Verkeersminister Alexander Dobrindt wilde een vignet voor alle wegen maar daartegen is in CDU-kringen verzet gerezen. Vooral in de deelstaten Noord-Rijnland-Westfalen, Baden-Württemberg en Rijnland-Palts vrezen de politiek en het bedrijfsleven het vignet voor alle wegen. Kleine ondernemers zijn bang dat klanten van net over de grens weg zullen blijven bij invoering van tol op alle wegen.

Vooral in Nederland en Oostenrijk is er veel kritiek op de tolplannen. Duitse automobilisten zouden gecompenseerd worden via een verlaging van de wegenbelasting, buitenlandse auto-eigenaren betalen wel gewoon de volle mep.

 

Ik blijf nu eigenlijk al een beetje weg,

er is toch een soort van barriere, een soort grens aan het ontstaan.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...
  • 11 maanden later...

waar een mens zich al zorgen om maakt.....

Zakelijk reis ik het laatste jaar redelijk veel in Belgium en me paspoort ligt in mijn sok onder mijn bed met dat lot van de loterij

En onlangs in Duitsland de beurs opgebouwd in de messe van dusseldorf en ook daar zonder dat boekje.

Maar vraag me telkens ook af waarom ik dat boekje met foto nog heb....
Maar dan kom ik er achter dat ik het jaarlijks nodig heb als ik naar wales afreis en dan bij de engelse grens hem mag laten zien...

 

En zal dan maar niet zeggen dat ik zakelijk mijn rijbewijs ook nooit bij me heb......
Veel teveel kans om hem kwijt te geraken....

 

Dus Hobbel je kunt nog overstappen op de ID kaart ...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...
  • 2 weken later...
On ‎24‎-‎9‎-‎2016 at 05:28, hobbel de bobbel said:

Nu de belasting op de wijn wederom in Nederland onevenredig verhoogd wordt :

Niet op en neer rijden, maar wijn importeren.

Via  weinversand.

Mijn ervaringen zijn  wel goed, het is in ieder geval goedkoper, met een assortiment aan goede wijnen.

De zending is na 4 werkdagen binnen, inmiddels.

De wijnkwaliteit is goed en ook de solide verpakking (18 wijnflessen per zeer solide doos)

Als enige nadeel vind ik , dat de aankomst van de bestelling, volledig onvoorspelbaar is.

Mijn telefoonnummer is bekend, maar bellen, niet dus. (DPD)

aangepast door hobbel de bobbel
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe