Ga naar inhoud

Winkelen in Duitsland


hobbel de bobbel
 Delen

Aanbevolen berichten

De vorige post is mislukt, en ik kan er niets meer aan aanpassen. Probeer ik het nog eens op nieuw.

 

Het artikel gaat over het feit dat er tegenwoordig zoveel kasteleins zijn die hun bier in Duitsland kopen. Scheelt € 20,-- per vat van 50 liter. Karretje achter je auto en bier smokkelen. Neem je ook nog wat wijn mee zit in Duitsland geen accijns op.

De jeugd die in het weekend naar de Duitse grensstreek gaat om een biertje te drinken, is er goedkoper en het mag vanaf 16 jaar.

 

Jammer voor onze overheid dat Nederland geen eiland is.

 

http://www.limburger.nl/

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Waarschijnlijk tengevolge van het overmatig winkelen in Duitsland (extra brandstoftransport, wijn,

voedsel etc.) heeft de eindschakelaar van de achterklep van de Yeti het begeven.

Deze schakelaar geeft bij weigering een aantal onaangename bijwerkingen :

- de binnenverlichting blijft branden.(is echt erg)

- de verlichting van de bagageruimte weigert. (valt op den duur wel mee)

Vanwege de ontoegankelijkheid van de schakelaar vielen de reparatiekosten desondanks nog mee : € 35,-

aangepast door hobbel de bobbel
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat het rijden op E-10 betreft, ik doe dit inmiddels alweer bijna 2 jaar en motorisch merk ik geen verschil.

Wel vind ik het motorcompartiment er wat "vettiger" uitzien.

Om eventuele brandstoflekkages beter zichtbaar te maken, ga ik binnenkort de motorruimte met een daarvoor geschikt wasprogramma, reinigen.

Ik dacht, dat PC freak al eens iets dergelijks had gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ben je dan bang voor de grenscontroles? Zolang je de toegestane hoeveelheden niet haalt zou ik zelf geen problemen zien. Aangezien alle grensposten letterlijk verdwenen/ afgebroken zijn verwacht ik ook niet dat de controle integraal zal zijn, temeer omdat de uitvoeringsorganisaties ook de bemensing en ervaring zijn kwijt geraakt om het te realiseren...

 

Daarnaast is het hopelijk een les dat we niet nog eens zo'n flauwekul binnen de landsgrenzen organiseren. Een berichtje van 1 minuut op de journaals van andere landen is de hoogste eer die we ermee behalen en daarna mag je blij zijn dat er later nog wat op het internet terug te vinden is over het onderwerp. Little brother Rutte kan ook eens een beetje big doen en heeft zijn 15 seconden of fame.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Nu de Krim van "Europa" is afgescheiden, ga ik toch iets anders tegen grenscontroles aankijken.

Als ik die gemaskerde onherkenbaar vermomde "handhavers" in de Oekraïne bezig zie en de

daaruitvolgende grenscorrecties van de Russen, zou ik onze grenzen, waar je die ook wilt trekken, goed

in de gaten houden.

aangepast door hobbel de bobbel
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, er is nou alleen een foutje van Chroetsjov recht gezet. De rest van de Oekraïne is daarmee ook meer van Rusland afgescheiden en beter bij Europa te voegen, al doet Europa dat niet met referenda en annexaties maar met eenzijdige handelsaccoorden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had wat zaken nodig voor de fietsen thuis.

Heb het nog geprobeerd bij de lokale bike-belevenis-world-fiets-fantasy-land-tweewieler-heaven-experience-center. Maar helaas, men had geen tijd om me ff te woord te staan voor twee nieuwe Schwalbe ATB banden. En toen ik de winkelprijs zag dacht ik, laat maar.

 

Online, via amazon.de (de helft v.d. nederlandse winkelprijs) en gratis thuisbezorgd. En die drie daagjes kan het nog wel wachten...

 

En de detailhandel maar klagen dat de mensen van alles online bestellen...goh, hoe zou dat nou toch komen... 8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe