Ga naar inhoud

Winkelen in Duitsland


hobbel de bobbel
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik ben van plan twee keer per maand of zo, in Duitsland de boodschappen te gaan doen.

Dit in verband met de BTW opslag en ander financieel onheil, wat op ons afkomt.

Dit is natuurlijk mede afhankelijk, van hoever je vanaf de grens woont, maar ik heb het idee, dat het nu al loont.

Zijn er forumleden, die dit al de normaalste zaak van de wereld vinden ?

Ik houd mij aanbevolen voor tips en anderen misschien ook wel.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt tips kan ik niet geven.

Als regelmatig ook 3 a 4 keer per jaar is, dan kom ik regelmatig in Duitsland. Meestal ga ik dan naar een vestiging van Real in Heinsberg. Dit is een grote supermarkt waar je de meest uit een lopende spullen kopen kunt. Bij de Lidl in Duitsland verkoopt men ook sterke drank, dat mag bij ons niet.

Wij wonen maar 11 km van de grens.

En krijgen iedere week de reclamefolders uit het Duitse grensgebied.

Misschien toch een tip als je in Duitsland bent gooi je tank vol (scheelt zomaar € 0.20 p/l) voor je weer naar huis rijdt (dit geldt alleen voor benzine).

Vandaag 1 mei komen de duitsers massaal naar Nederland. Dus zal het wel weer de vertrouwde puinhoop worden in de stad. Gaan allemaal naar het Outlet, om daar merkkleding te kopen van het afgelopen siezoen.

aangepast door Busje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach ja, waarom niet? Wat je van ver haalt is lekker(der). :dopey_h4h:

En zo verstoken we met z'n allen meer brandstof en verslijten we onze auto's meer om het van ver weg te halen...

Doe ik ook hoor. Rijd van Lelytown naar de Sligro in A'dam, omdat ze daar speciale dingen verkopen (en soms goedkoper) die ik hier in de buurt niet kan krijgen.

Maar als ik in bij de Belgisch of Duitse grens zou wonen, zou ik waarschijnlijk ook bij de buren gaan kijken of daar iets bijzonders te halen valt.

En maar klagen dat lokale winkeltjes verdwijnen en dat er alleen nog maar grote, onpersoonlijke mega-supermarkten op industrieterreinen overblijven. Goh, hoe zou dat nou toch komen? :dizzy:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach ja, waarom niet? Wat je van ver haalt is lekker(der). :dopey_h4h:

En maar klagen dat lokale winkeltjes verdwijnen en dat er alleen nog maar grote, onpersoonlijke mega-supermarkten op industrieterreinen overblijven. Goh, hoe zou dat nou toch komen? :dizzy:

De wereld verandert en wij veranderen mee!

En doordat die grootverkopers massaal inkopen en daardoor goedkoper kunnen verkopen scheelt dat ons weer in de portemonnee die als maar sneller leeg raakt! Toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kevelaer op 25 km afstand. Tweewekelijks een bak vol boodschappen. Half litertje bier voor € 0,28. Flesje Ouzo voor nog geen € 5,00 en allerhande dagelijkse boodschappen vele euro's goedkoper. Wasmiddelen voor een prikkie en dan ook nog eens een volle tank en 2x jerrycan 10 liter voor pakweg € 14 minder, terwijl ik met drie en een halve liter op en neer ben! Dat loont toch echt de moeite. En dan te bedenken dat je bij de Griek in Duitsland voor € 50,00 met drie personen een te gekke maaltijd inclusief drankjes achter de kiezen hebt. Verschil lijkt me de komende tijd alleen maar groter te worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn bij ons in de buurt ook mensen die speciaal voor een volle tank naar Duitsland rijden. Daar verdien je volgens mij toch niets aan. 15 km heen en ook weer terug, dat kost meer dan het opleverd.

Goed als je het kunt combineren met andere boodschappen anders is het niet rendabel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk dank, voor de vele praktische tips.

Wat mij te doen staat is 2 jerrycans a 10 ltr. kopen ipv de 20 ltr. die ik al had en daarbij een pomp kopen.

Van de huidige bulkproducten, zoals waspoeder, meel, melk, wijn, benzine, de prijs per kg. /liter omrekenen en mee naar Duitsland nemen,

Eerst Emmerich, is meest dichtbij en ze verkopen daar niet op grote schaal gebedsbenodigdheden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het best een goed idee vinden, als ik van te voren zou weten wat er daadwerkelijk goedkoper is. Dus misschien is het een idee om wat kassabonnen te delen?

Dingen die niet snel bederven zijn dan het makkelijkste. Dan zou ik liever 1x in de maand de wagen helemaal vol laden, en zo weer brandstof besparen (afhankelijk van de afstand). Nou gaan wij binnenkort even bij Duitsers op visite, dus 2 in 1 :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is natuurlijk altijd de vraag hoe ver je moet rijden om het de moeite waard te laten zijn (en hoeveel tijd kost het je...).

Wij komen ook met enige regelmaat in D en kopen daar ook een aantal zaken die in Nederland niet of veel duurder te krijgen zijn. De meeste spullen zijn echter even duur of duurder. Benzine is vlak bij de grens nauwelijks goedkoper, ook daar heb je regionale verschillen net als in Nederland. Vergeleken bij het dorp waar ik woon is het verschil 5 cent tot maximaal een dubbeltje. Maar let wel even op, in Duitsland schommelen de prijzen heel sterk en in sommige plaatsen worden de prijzen 4 of 5 keer per dag aangepast! Eens het verhaal gehoord van iemand die eerst even naar het toilet ging bij de pomp en toen die terug kwam was de prijs 10 cent per liter omhoog gegaan... Diesel is niet goedkoper in Duitsland, dus Ronald let even op... Voor de benzine liefhebber: E10 is vaak 3 cent goedkoper en net zo goed.

Zie het meer als een gezellig dagje uit. Als je voor kleren en schoenen gaat (en veel andere dingen) is het trouwens een heel ander verhaal. In Duitsland krijg je een veel beter advies in de winkels omdat het (vak)personeel een gedegen opleiding heeft gekregen in die tak van sport. Je kunt ze ook rustig doorzagen over iets en de kans is goort dat jij geen vragen meer kunt verzinnen waarop ze geen adequaat antwoord op hebben. Een schoenenverkopen bijvoorbeeld weet ook heel goed wat voor een aandoeningen je kunt hebben en wat je daar schoentechnisch aan kunt of moet doen. De methode in Nederland dat je iedere bimbo in een willekeurige winkel kunt zetten en verkopen maar kennen ze daar (nog) niet. Enig nadeel, het modebewustzijn van de Duitser wijkt iets af van de Nederlander (in de perceptie van de Nederlander lopen ze een jaar of 10 achter).

Uit eten is over het algemeen een verademing, qua kwaliteit en qua prijs.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het best een goed idee vinden, als ik van te voren zou weten wat er daadwerkelijk goedkoper is. Dus misschien is het een idee om wat kassabonnen te delen?

waarom kassabonnetjes uitwisselen als je de weekfolders gewoon kunt bekijken op www.lidl.de en www.aldi.de

gemak dient de mens tenslotte :doh:

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Neem van mij aan dat je schrikt en dan in positieve zin!

Maak er gewoon eens een dagje uit van en ga lekker vergelijken/price checken.

Zeker de combinatie boodschappen, tank volgooien en een happie bij de Griek of de Gut Burgerliche Kuche is er een waar je per saldo zeker goedkoper uit bent dan alleen booschappen en benzine in NL.

Heb vorig jaar zomer bijvoorbeeld een complete Garden Party voor 15 personen georganiseerd, waarbij vanaf ca. 15:00 uur tot ver na 02:00 uur aperitieven en knabbelen, barbeque van p.p. 5 stuks kipspiezen, steaks, vis, worst met begeleidende salades groenten, sauzen en broodsoorten, een nagerechtenbuffet, koffie, naborrelen, snacken, koffie's en likeuren, al met al begeleidende dranken van 20 liter bier en 15 liter wijn en het nodige fris, bij onze buren ingekocht werd inclusief disposables en andere ondersteunende gein voor € 9.80 per persoon.

Ik weet dat nog zo goed omdat we dit feestje op een dienstenveiling voor het goede doel hebben aangeboden en we de rekening achteraf met een paar man moesten delen (notitieboekje!)

Ga dus gewoon eens op je gemak een dagje neuzen!

Wij gaan gemiddeld eens per twee weken en combineren dan een rondje langs de supers met tanken en bij voorkeur een goede maaltijd.

Overigens heeft Shell in Dld ook een soort van bonuskaart waarmee je punten spaart die je regelmatig kunt omzetten in cash dat op je tankbeurt in mindering wordt gebracht. kwestie van bij de kassa vragen... :dunce:

aangepast door IBV
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kom eigenlijk alleen in Duitsland als ik er iets te zoeken heb (meestal de Nurburgring, soms de IAA in Frankfurt) of als ik op doorreis ben. Dat je in Duitsland goedkoop kunt slapen en eten was mij dus wel bekend (vaak voor 2 tientjes een nacht geslapen in een goeie kamer en met een heerlijk ontbijt, probeer dat maar eens in NL), maar boodschappen doe ik er nooit. Ik ga geen uur rijden voor een paar goedkopere boodschappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Diesel hoef ik daar niet te halen, maar zoals ik al zei moet het wel lonen. Dus als je 10 liter brandstof extra kwijt ben, moet je die korting minstens terughalen.. en dan nog de boodschappen goedkoper. Dus, ik zou dan zoveel mogelijk dingen kopen die daar echt goedkoper zijn en dan meteen de wagen volladen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weer terug uit een regenachtig Emmerich.

Twee rondes door de Aldi gemaakt, een wat rommelige dozenschuiversplek, maar je winkelwagentje wordt er wel door de cassiëre ingeladen.

Het was er niet erg druk, ook wel een enkele Nederlander.

De prijzen liggen er 30- 50 % lager, dan bij de Jumbo.

Een fles echt niet verkeerde witte wijn (Pinot Griccio) voor een acceptabele € 1,99.

In Nederland voor € 4,99

Tomaten aus Holland, stukken goedkoper, raar toch.

Alles in bulk ingeslagen, de Yeti lag op zijn merk, maar toch nog kort even 170 km/h eruitgeperst.

Als kers op de taart bij een boerderij op de route 1 kg. asperges a € 7.- normaal is deze prijs per pond.

Getankt vor € 1,60 per liter , anders voor € 1,71.

Twee extra jerrycans gevuld, ( is eigenlijk een soort duits woord, jerry is een amerikaans scheldwoord voor duitser)

Ik ga het nog wel een keer doen, denk ik, maar dan weer ergens anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, vanmiddag kostte de EURO 95 hier ook 1,68. Dus zoveel scheelt dat niet. En als je 170km/h uit je Yeti perst, is dat tankvoordeel al lang door de uitlaat verdwenen! :sterk:

Het snelle rijden duurde slechts kort, het bereiken van de topsnelheid was een doel op zich, daarna weer treug naar normaal, meten is weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe