Ga naar inhoud

PC-fre@k
 Delen

Aanbevolen berichten

172 is de max van de Greenline 1.2 TDI aldus Skoda. Ik heb dat net niet gehaald (zonder tuning) zo gek vind ik dat dus niet. Ventura vermeld een topsnelheid van 186 na tuning, nou heb ik JD en gezien de andere resultaten van Ventura denk ik dat de mijne nog wel een tikkie sneller zal lopen als is het me daar niet om te doen.

De 1.2 TSI 77kw heeft een topsnelheid van 191 km/u (skoda.nl)

De 1.2 CRTDI DPF 55kw heeft een topsnelheid van 167 km/u (skoda.be)

Ofwel, de greenline rijdt sneller? Huh...

En als ik het goed heb, heb jij die laatste motor. Dus hoe je zo snel kan rijden, geen idee... Misschien is de GL toch echt ergens begrensd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ PC-fre@k: de Greenline is inderdaad sneller als de mijne. Verklaring is vrij logisch, namelijk door smallere banden (= kleinere rolweerstand) en het verlaagde onderstel (= kleinere luchtweerstand) is een Greenline zuiniger op dezelfde snelheid maar ook een tikje sneller. Van een begrenzing kan ik moeilijk geloven. Of het zou moeten dat onze software verschillend is, dat jouw motor wat beter is afgesteld op zuinig rijden.

Belangrijkste is dat je veel plezier beleeft van de tuning!!

aangepast door laagvlieger
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jouw driecilinder zet mijn driecilinder te kakken! :disgust:

Ik overweeg ook nog steeds om hem te tunen hoor, mijn plan is om te wachten tot na de grote beurt van 30.000 km. Nadien is de garantieperiode ook ongeveer voorbij en kan ik het kastje gewoon laten zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 1.2 TSI 77kw heeft een topsnelheid van 191 km/u (skoda.nl)

Nou niet slordig zijn op zaken die er toe doen s.v.p. :dopey_h4h: 191 geldt voor de HB, voor de Combi is het 193 :dog: . De acceleratie 0-100 van de HB is wel beter, 10,1 i.p.v. 10,2.

http://www.skoda.nl/...x?modelid=66453

http://www.skoda.nl/...x?modelid=66432

aangepast door Skoody Boo
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Skoody, ik weet het. Had dat ook eerst in mijn tekst staan maar wilde het niet onnodig verwarrend maken (met slechts 2 km ook nog) omdat we het eigenlijk over de 1.2 TDI varianten hadden (die niet allen in NL verkrijgbaar zijn) :P

@Laagvlieger, ook heb ik heb gewacht tot na de 30K beurt (gewoon voor de zekerheid). Heb wel meegedaan met de actie van JD, maar nadrukkelijk gevraagd of het niet na de 30K beurt uitgevoerd kon worden. Was geen enkel probleem :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Zoals Menno al een keer zei over de 1.2 TSI Tuning (ook Extern) krijg je soms het gevoel dat hij alleen maar zuiniger gaat rijden.

Vandaag eens op de BC verbruiksmeter gelet. Stuk (10 km) waar ik normaal aan het eind 5,5+ gereden heb reed ik nu 5.0 de snelweg op. Bij de afslag waar ik snelweg weer verlaat (30 km) stond hij op 4.0 en zelfs toen ik voor de deur stond (weer 8 km verder) was het nog 4.0. (1 op 25 dus)

Over het algemeen (zeker na het plaatsen van de nieuwe velg/band combinatie) haal ik op de terugweg slechts 4.4 gemiddeld volgens de BC. En denk niet dat het was omdat ik wind mee had, ik had namelijk wind tegen (volgens de windmolens die ik tegenkwam).

Kan bijna niet wachten tot ik weer kan tanken, wie weet nog een mooi meegenomen besparing op het brandstofverbruik wat de bredere banden 'ongedaan' zou maken.

Nou vraag ik me af. Is dat puur toeval of regelt zo'n externe ECU zich tijdens het rijden nog in? Ik bedoel, na een dealer update moet hij even inleren maar dat zal de kilometers daarna toch niet meer afwijken?

aangepast door PC-fre@k
Link naar reactie
Delen op andere sites

ach ik reed vanmiddag ook naar huis met een verbruik van 1 op 15

En ik heb af en toe sterk het vermoeden dat het simpelweg de buiten temp is die ook hier invloed op heeft.

Want mijn rijgedrag is wat dat betreft altijd hetzelfde ( belabbert )

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, is ook mijn waarneming dat de temperatuur veel uitmaakt. Laatst 100 km snelweg 120 en 130 gereden, verbruik gemiddeld 5,6. Bij kouder weer is diezelfde rit 6,3. Zit ook niet alleen maar in dat het op temperatuur komen van de motor korter duurt, hij is ook gewoon zuiniger als hij op temperatuur is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe