Ga naar inhoud

Werkplaatsactie 24W6 (turbo aanpassing 1.2 tsi)


Rosinfield
 Delen

Aanbevolen berichten

hoeveel kilomterers heeft je Yeti gereden Hobbel?

37000 km

Hobbel is natuurlijk wel van de kick down en de hogere snelheden ;)

De kick-down gebruik ik niet, volgens mij trek je zonder daar gebruik van te maken net zo snel op.

DSG koppelingen komen er aan?

Lijkt me niet goed... Of je hebt een slecht exemplaar getroffen of je rijdt zodanig dat ze bovenmatig slijten? Zulk soort essentiele onderdelen behoren minstens 200kkm mee te gaan, of zelfs meer.

Ja, mee eens, maar tijdens het schakelen van 1 naar 2, treedt er soms een een soort trillend gebrom op, je voelt het ook iets in het stuur terug.

Ik schrijf, dat voorlopig maar toe aan 1 der koppelingplaten.

Op de M&G sprak ik iemand, ben even kwijt wie, die had de koppelingvervanging, samen met de distributieketting al achter de rug.

aangepast door hobbel de bobbel
Link naar reactie
Delen op andere sites

WimV

Blijkbaar heb ik toevallig een solide exemplaar gekregen. Het is een fijne auto maar vind het toch wel wat verontrustend, al dit soort verschijnselen. Heb met 4 Toyota's zo'n 800 000 km gereden en nooit ook maar iets aan mankementen ervaren en velen zo met mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

...Ik heb trouwens ook de garantie met 1 jaar verlengd..

Misschien iets om hier:

te bespreken? Ik ben namelijk wel benieuwd wat je er van verwacht (volgens de voorwaarden). Heb daar dan ook even gereageerd om :ot: te voorkomen :)

aangepast door PC-fre@k
Link naar reactie
Delen op andere sites

M'n auto heeft 3 dagen bij de garage gestaan. Behalve de gratis zomercheck is er tigmaal gestart om te kijken of de ratel te horen was die ik soms hoor. Was niet het geval, dus is er ook geen actie ondernomen om bijv. de distributieketting te vervangen of iets met de spanners te doen.

Wat betreft m'n klachten over de 24W6 zit er geen voortgang in de zaak. De servicemedewerker wil me graag te vriend houden en zou willen dat ie meer kon bereiken, maar voorlopig krijgt hij bij de regiomanager, Pon en Skoda nog niets voorelkaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ook hier huldig ik het adagium van de zelf-regulering. Maar eigenlijk is het ook daar steeds meer van hetzelfde: sommigen merken wel (identieke) negatieve effecten, anderen niet. En men vraagt zich af of er nou niet wat aan te doen valt en blijft vervolgens in machteloosheid achter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, zeg, Menno, wat is dat nou? Jij bent b.d..... wij niet! Dus een meer cooperatieve houding zou je, met die zeeen van tijd die je wel moet hebben, niet misstaan. ;)

Laten we het er maar op houden dat we het hier vast wel horen als er afwijkend postings gedaan worden bij de (ooster)buren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, als er echt iets nieuws wordt gemeld, zal ik het vermelden

En met die tijd-zeeeen valt het wel mee, helemaal nu ik voor de marathon moet gaan trainen

Zie bericht 24. Weliswaar een van degenen die eerder een positief dan negatief effect meldt, maar wel een Yeti

http://www.yetiforum.de/wbb3/board1-skoda-yeti-forum/board3-skoda-yeti-motor-antrieb/4415-neues-turbolader-problem/index2.html

aangepast door Rosinfield
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij is verteld, en ook door anderen hier op het forum geschreven, dat dat niet kan omdat de software niet teruggedraaid kan worden. Raar maar blijkwaar waar, een vorige versie zou niet geinstalleerd kunnen worden.

Ik heb overigens naar Skoda Nederland geschreven, maar ben daar afgescheept omdat ze vonden dat ik een technisch probleem heb, en dat ik dat met mijn dealer moet bespreken, niet met hen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe