Ga naar inhoud

Werkplaatsactie 24W6 (turbo aanpassing 1.2 tsi)


Rosinfield
 Delen

Aanbevolen berichten

Nou, ik lees liever het orgineel dan die sh*t van Google. Geluk is mijn Duits wel redelijk en kan ik ook nog eens Ripuarisch in woord en schrift (komt ervan als je een grensgeval bent)... Maar de boodschap is duidelijk, de ketting kon de kracht van de 1.2 niet aan bij de onderste toeren...

Voor mij gaat het om de boodschap, geeft niet, of die van Duitse of Nederlandse herkomst is.

Het gaat om de inhoud, opvallend is wel. dat de oliedruk van grote invloed is op het slijtagegedrag van de ketting.

Van begin af aan was ik wel blij met de olietemp. meting, die je rijgedrag tijdens het warmdraaien mee kan helpen te beinvloeden.

Koude olie geeft hogere oliedrukken en dus ook via de kettingspanner, hogere kettingspanningen en versnelde slijtage.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo ver is het toch niet, voor jou?

Toch een uurtje hobbelen en nog zo'n uurtje weer terug. En dan moet je dat ook nog op een of ander onmenselijk tijdstip doen, omdat je anders kans hebt dat het voor niks is. En er moet nog ergens een TomTom geleend natuurlijk, anders weet je nog niks. Al die dingetjes samen zorgt er toch voor dat het er niet van gaat komen.

Het is echt tien keer zo ingewikkeld als naar de kapper gaan, en DAAR heb ik al zo'n hekel aan. Die tijd kan je altijd voor iets beters gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb die deksel van de laadkoeler er eens helemaal afgehaald. Rijdt stukken beter!

Nu val je door de mand Rosinfield, het is namelijk geen deksel, maar de koeler als geheel, wat je aan de bovenkant ziet.

Als je de 6 schroefbouten loshaalt, komt de gehele koeler eruitzetten.

Wie zou dat nou willen, ja tijdens stilstand om hem schoon te maken, maar om hem nu gelijk maar helemaal weg te slopen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja Marco daar zeg je het al ......... 6 uur in de ochtend en Skoody Boo ......... en dan nog zondags ............. tsja dat is ON skoody Boo gedrag !

Dan krijgt die arme jonge nog niet eens één oog open, laat staan beide ogen en de rest van het lichaam !!

:D :D voor de zekerheid

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee, das de HB, een combi heeft als fabrieksopgave 193. Beetje raar natuurlijk, want hij is heel ietsje zwaarder, maar misschien is de stroomlijn net een tikkie beter ofzo. Voor wat het waard is natuurlijk.

En of dat op de teller of in het eggie is allemaal theorie, omdat deze jongen zich in het eggie op zondagochtend nog lekker een keertje omdraait.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb gister eens aan de 6 boutjes gevoel......

3 van de zes, en dan de onderste zaten nogal los..... :angry: en vette bende. En als het vet is lekt er ook wat.

Gelijk maar even iets vast gezet, maar ik kan niet echt zeggen dat ik verschil merk met rijden.

Effe in de gaten houden of de vettigheid nu weg blijft, en de boel dus lucht dicht is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb gister eens aan de 6 boutjes gevoel......

3 van de zes, en dan de onderste zaten nogal los..... :angry: en vette bende. En als het vet is lekt er ook wat.

Gelijk maar even iets vast gezet, maar ik kan niet echt zeggen dat ik verschil merk met rijden.

Effe in de gaten houden of de vettigheid nu weg blijft, en de boel dus lucht dicht is.

Nee, je merkt dat pas op termijn, schat ik.

Hoewel, je verliest wel vermogen en je brandstofverbruik zal toenemen, als er duur gecomprimeerde laadlucht ontsnapt.

aangepast door hobbel de bobbel
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jep, er staat best wel druk op ja.

We gaan het even in de gaten houden hoe dit zich ontwikkeld.

Misschien maar een gewone intercooler ervoor bouwen, en dan die koeler op de inlaat eraf halen. En dan langs JD voor een leuk software pakket.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jep, er staat best wel druk op ja.

We gaan het even in de gaten houden hoe dit zich ontwikkeld.

Misschien maar een gewone intercooler ervoor bouwen, en dan die koeler op de inlaat eraf halen. En dan langs JD voor een leuk software pakket.....

Die intercooler is wel OK, denk ik, maar of degene, die hem bij de produktie moet vastdraaien, dat is ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

waarom zeg je het dan ook gewoon niet in het nederlands Kees? En wat zijn dat voor rare fratsen om je nu ineens Chris te noemen?

Het is misschien wat weggezakt hier en daar, maar dit is skodaforum.eu en niet skodaforum. nl.

Je kunt dus verwachten, dat er zo nu en dan andere nationaliteten voorbijkomen, aangelokt door de .eu extensie, die gewoon informatie willen uitwisselen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgelopen woensdag (6 juni) zijn de werkplaatsacties 24W6 (turbo modificaties en software aanpassen) en achterembleem vervangen uitgevoerd.

Tevens is er een einde garantiecheck uitgevoerd, waarbij het embleem aan de voorkant is vervangen.

Ook is er gekeken naar de airco, die het niet meer doet. Hier kwam ik achter tijdens mijn recente vakantie naar Berlijn, omdat de buitentemperatuur opliep tot 30 graden.

Er blijkt nu een leiding stuk te zijn, helaas was dit onderdeel niet op voorraad en loopt er nu een vervolgafspraak voor deze reparatie. Gelukkig valt dit nog net binnen de garantie van 2 jaar.

Een ander aandachtspunt was de toeter, vanwege het feit dat ik maar 1 toon hoor. Het blijkt dat in mijn auto geen 2-tonige toeter zit volgens de dealer die dit nagetrokken heeft.

In ETKA zie ik alleen 2-tonige toeters?

Verder heb ik na veel wikken en wegen toch de garantie verlengd met 12 maanden. Voor het einde van dit extra jaar kan ik weer de keuze maken van verlenging.

Wat betreft 24W6, tot nu toe (heb er nog niet veel mee gereden) vind ik zelfs dat de auto prettiger rijdt, minder nerveus en of ik wat topsnelheid mis weet ik niet (nog nooit geprobeerd) en vind ik persoonlijk niet belangrijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Claxon: ik vind mijn toeter ook niet zo hard, denk dat ik ook de 2-tonige mis. Zal het navragen.

Minder nerveus: heb ik meer gelezen als ervaring na de update. Ik vermoed dat dit vooral bij handgeschakelde motoren opvalt. Met DSG rij je slechts enkele meters in de eerste versnelling en schakel je vroeg en soepel door de versnellingen heen.

Verlenging garantie: als het bij mij aan de orde is, denk ik het ook te doen.

Topsnelheid: is bij mij minder geworden maar boeit me ook niet of nauwelijks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe