Ga naar inhoud

Werkplaatsactie 24W6 (turbo aanpassing 1.2 tsi)


Rosinfield
 Delen

Aanbevolen berichten

460 is een mooie, de schijven zijn op :P Misschien dat iemand hier hem kwijt wil?

:ot: ik denk soms ook een irritante trilling te horen rechts voor. Lijkt alsof er iets in je dashboard kleppert maar daar zit niks in. Meestal maar kort bij vertrek hoorbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.skodacommunity.de/p785459-1-2-tsi-turbolader-schon-kaputt.html#post785459

Ook dit vind ik een interessante post: als ik het goed begrijp wordt hier gesuggereerd dat behalve de software-update behorende bij de plaatsing van de schijf ook opnieuw de basisinstellingen behorende bij de wastegateklep aangepast moeten worden en dat dat laatste wellicht wel eens vergeten wordt.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vooruitlopend op het antwoord:

Bij mij is , op mijn verzoek, de 24W6 actie ongedaan gemaakt.

Het ging op dezelfde manier, als op de toepassing ervan.

Ik kon (mocht) niet kijken, hoe houden wij de relatie gezond en aangenaam ?

De afstandsplaat is er net zo gemakkelijk er weer tussenuit gehaald,door de garage, de general update is onherroepelijk, maar er zijn wel aanpassingen tijdens het rijden mogelijk.

De turbodruk is weer wel instelbaar.

Dit gebeurt op een proefrit met de laptop op de bijrijderstoel.

aangepast door hobbel de bobbel
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij is deze update ook uitgevoerd. Heb de hele procedure van dichtbij mogen meemaken. Het stelplaatje wordt gemonteerd, aansluitend online updaten via Tsjechië. 20 minuten werk.

Aanvankelijk leek de auto matter te zijn. Maar dat is onder de 1600 toeren. Voordeel is wel dat de brandstofmeter ineens beter werkt. Eerder gaf hij bij 550 km nog een halve tank omuiteindelijk bij 630 km leeg te zijn. Nu bij 400 km halve tank en bij 650 km leeg.

Lijkt dus met de update te maken te hebben.

Verder geheel tevreden met het resultaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

:ot: dat is vreemd met die brandstofmeter. Sowieso een vaag ding, want als ik 10% leeg gereden heb staat de meter nog vol (VCDS zegt dan wel netjes 90%), pas bij 120 km begint te meter terug te lopen. Half leeg zegt 500 km, tanken moet ik toch echt wel bij 850-900 km. Die meter is geheel verkeerd geprogrammeerd als je het mij vraagt, misschien dat dit bij jou nu bijgesteld is (toeval omdat je software nu bijgewerkt moest worden).

Bij mijn broer zijn nieuwe (2 weken oud) Octavia was geen ring zichtbaar. De dealer zei dat ze dat nog wel een keer zouden controleren. En ik maar denken dat dit direct gemeld wordt bij de werkorder, of lullen ze maar wat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn broer zijn nieuwe (2 weken oud) Octavia was geen ring zichtbaar.

Is dus te nieuw, en heeft geen ring nodig, net als mijn Fabia. Ik denk dat ze het zelfde bereiken door een ander veertje, maar dat achteraf een veertje lastig te vervangen is, en daarom achteraf schijfjes worden geplaatst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Nou, ik heb vanochtend weer getankt, inmiddels 1000km na de 24W6 update.

Voor zover ik kan zien, is het gebruik eigenlijk constant gebleven. Want de laatste tijd vooral veel stadsverkeer gereden en meer toenemend gebruik van de airco. En zo te zien blijft het gemiddelde gelijk.

http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/415767.html

Ik weet nog niet wat mijn Roomster doet (en of 't haalt) bij hoge snelheden. Dat zal tijdens de zomervakantie, op de Autobahn, moeten blijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe