Ga naar inhoud

groepsaankoop tuning


Rosinfield
 Delen

Aanbevolen berichten

@SkoodyBoo: helaas smiley niet meegekomen in bericht. Zal wel nieuwigheid op dit forum zijn.

Ik houd er zelf ook wel van om af en toe eens lekker door te rijden en heb dezelfde ergernissen.

Ik weet me dan gelukkig te beheersen en zal zelf niet van die stunts uit gaan halen zoals bijvoorbeeld rechts inhalen.

Da's nou echt mijn allergrootste ergernis :disgust:

Maar goed ik ben er ook zo een die zijn hand uitsteekt om richting aan te geven als hij op de fiets zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen Erik, wat jij doet is een hoop beweringen poneren die hier nooit zijn gedaan en deze vervolgens bestrijden. Zo is het hele veiligheidsaspect wat je noemt helemaal niet eerder in de discussie opgepopt.

Dat van die veiligheid wordt door menigeen (wellicht niet hier) vaak aangehaald, omdat hun auto nu sneller kan accelereren..."want dan kan ik sneller er voorbij" of "kan ik er snel ff tussendoor" Misschien een tuning van de hersenen (in casu een cursus veilig en defensief rijden) zou beter op z'n plaats zijn... 8-)

... Ik heb er nooit een geheim van gemaakt dat bij mij de rijstijl van mijn stemming afhangt.

...

....ik vind het allemaal prima hoor, maar ik zeg gewoon hoe het is. :)

Niks persoonlijks, maar dat vind ik nou het grootste gevaar, dat iemands rijstijl afhangt van de stemming... Dan hoop ik maar dat ik nooit in de buurt ben, als je toevallig in een slechte bui bent... ;) En zeker niet als je een supersnelle getunede auto zou hebben, dan blijf ik wel ff thuis, stuk veiliger. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Erik en Kees:

Bij deze: Menno en ik hebben nooit beweerd dat tuning een middel zou zijn om geld te besparen, integendeel. Het lagere brandstofverbruik na tuning, bij gelijkblijvende rijstijl, is slechts mooi meegenomen maar nimmer het uitgangspunt om je auto al dan niet te laten tunen. Marco heeft dat nog eens bevestigd.

Weet ik, bestrijd ik ook niet. Wat mij een beetje dwars zat was de in mijn ogen ietwat ongenuanceerde "aanval" op de standpunten van Captain Hook in deze discussie. CH suggereerde weliswaar dat je na tuning alleen zuiniger kon rijden als je geen gebruik maakt van het extra vermogen, maar wat hij ook, en meer impliciet beweerde, namelijk dat tuning altijd geld kost omdat je nu eenmaal de ingreep moet betalen werd selectief niet meegenomen door zijn "tegenstanders" in deze discussie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je er van uit gaat (zoals wij), dat je het niet primair doet vanwege het verbruik, is het feit dat er kosten aan zijn verbonden meer een vanzelfsprekend heid dan een nadeel. Of zo je wilt een vanzelfsprekend nadeel

aangepast door Rosinfield
Link naar reactie
Delen op andere sites

CH heeft heel duidelijk gemaakt dat hij een vlottere auto, eventueel dmv tuning, ook wel leuk zou vinden. Wat hem er van weerhoudt, ook duidelijk gezegd, is dat voor hem de voordelen niet opwegen tegen de kosten. Het "vanzelfsprekende nadeel" is voor hem dus doorslaggevend en uitermate relevant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik hier heel erg proef is dat velen de auto als 'emotie' product zien, als 'beleving'. En zo willen de industrie c.q. de marketeers dat natuurlijk heel graag!

Ik beschouw de auto als een koud, kaal stuk blik met veel mechanische en electronische componenten. Niks meer, niks minder. Dus vrijwel alles wat ik daar aan uitgeef moet funktioneel zijn. Tot aan de 4-seizoensbanden met mat-grijs gespoten velgen aan toe. Daarom ben ik zo anti-logo's, anti-glimrandjes, etc. Voegt niks toe, nog erger, veroorzaakt alleen maar extra onderhoud c.q. corrosie perikelen (net zoals nu beginnen beide Skoda logo's op m'n auto te verweren, nu kan ik weer gaan zeuren bij de garage dat ze die vervangen. Maar als ze er niet op zaten, konden ze ook niet verweren...)

Ik had best het geld er voor over, als ik EN b.v. sneller kon opschieten, waardoor ik minder reistijd had en meer declarabele uren zou kunnen maken (maar dat heeft geen zin in Nederland) en/of brandstof zou kunnen besparen. Maar beiden is niet van toepassing. Dus ja, dan heb ik daar geen geld voor over.

En voor die twee weekjes per jaar dat de auto dan sneller de berg op rijdt (bergpassen rijden), neuh, dan vind ik het niet waard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Menno je draaft door en ik kan niet anders zeggen dat ik het met Kees meer eens ben in deze dan jij !

Gaat het je nu alleen om je gelijk te krijgen of kun je het ook lezen zoals Kees het bedoeld !

En kom niet met inhoudelijke argumenten want hier ga ik verder niet op in, geef alleen even weer hoe ik het lees en ervaar !

aangepast door Rosinfield
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat valt me toch wel een beetje tegen. Maar het is iets waar ik wel vaker tegenaan loop, net als een ieder die tracht op een zindelijke wijze te discussieren. Wanneer je dan vast houdt aan het uitgangspunt van de discussie, ook waar deze op een gegeven moment alle kanten uitgaat, word je al snel gezien als drammer of doordraver. Dat is 1.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Marco claimt 7 liter winst per tankbeurt. Dat zou betekenen dat je de kosten er na ca 60 tankbeurten uit hebt. Dat lijkt mij een heel mooi resultaat, en ben wel benieuwd hoe Erik daar tegen aan kijkt.

Had Erik hier al op een reactie gegeven want ik ben de weg kwijt??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan nog 1 x waar het om ging:

Erik beweert dat als je gaat tunen, je daar ook gebruik van wilt maken. En dat betekent dan meer verbruik en onderhoud. Het enige wat een paar anderen en ik nu hier tegenin hebben gebracht, is dat dit niet per definitie zo is. En wel omdat je ook anders met de getunede auto kunt omgaan, zonder dat dat gepaard gaat met hoger verbruik en onderhoud. C'est ca. Ik geef graag mijn ongelijk toe, maar zou niet weten wat hier nou tegenin gebracht kan worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had Erik hier al op een reactie gegeven want ik ben de weg kwijt??

Nee. Want dat blijft koffiedik kijken. Een auto gaat in de loop van de tijd zuiniger rijden (al dan niet met tuning). De berijder raakt meer gewend aan z'n auto en alles is goed ingelopen. Dus zonder dat je dit dubbelblind naast elkaar zet, blijft het moeilijk vergelijken. Mijn auto is ook zuiniger gaan lopen, in de loop v.d. tijd. En is niet getuned...

Kijk maar naar mijn sm.de statistieken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat er tegenin gebracht kan worden dat wat erik zegt de algemene trend is mbt tuning

Harder rijden / optrekken etc dus meer slijtage en dus meer onderhoud en dus meer kosten !

Jouw verhaal betrek je geheel op jezelf en gaat dat bijna als de standaard zien voor mensen die gaan tunen !

Maar jij en je tuning en de manier hiermee om te gaan zijn / is een uitzondering bij de massa.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat weet ik niet en is ook totaal bezijden de discussie. Het gaat er om dat je er anders tegenaan KUNT kijken, niet of dat de mening is van x of y %.

In elk geval ben ik hier bepaald niet de enige, gezien de reacties van Marco en Cyrus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In elk geval ben ik hier bepaald niet de enige, gezien de reacties van Marco en Cyrus.

Nee dat is Erik in deze ook niet.

aangepast door EdK
nvt
  • Like 1
  • Downvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Noord26, inderdaad leuk om te lezen of om erin mee te gaan en erover praten! Tunen roept voor iedereen blijkbaar een ander gevoel op? En ja, hier is het wel anders als op het andere skoda forum! Hier probeer je je te verplaatsen in andermans standpunt en zo begrijp je een andere mening ook! Erg leerzaam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee hoor, en ook niet iedereen weet dat te waarderen klaarblijkelijk. Ik vind het zelf ook leuk. Probleem is vaak dat wel dat wanneer je probeert de discussie zuiver te houden en beperkt tot het punt waar het om ging, dat al snel ten onrechte wordt geinterpreteerd als drammerigheid of doordraverij.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe