Ga naar inhoud

groepsaankoop tuning


Rosinfield
 Delen

Aanbevolen berichten

niets, denk ik. Alleen weet je dan zeker en exact hoeveel pk's het voor en na was. Ik denk dat ik er niet veel naast zit met 115 en 135. Misschien is het in werkelijkheid wel 117 en 138, maar dat zal me worst zijn. En hetzelfde geldt uiteraard mutatis mutandis voor de andere standaard tuningen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Kees: haha ja, dat kenteken is er zó bij te fotoshoppen!

Ik kreeg 'm er toendertijd gratis bij, omdat het een demo was tijdens een forummeeting. Ik heb 'm toen op het forum gepost, nog één keer naar gelinkt en dat was het wel. Gezien de prijs zou ik dus nooit laten rollen (tenzij je "tot het gaatje" wilt tunen op de rollenbank).

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, he, he, gratis willen we allemaal natuurlijk wel van alles!

Menno niets is gratis in nederland

En Marco denkt wel dat hij het gratis heeft, maar ze hebben zoveel aan dat gratis voor hem verdiend dat hij eigenlijk geld erbij had moeten krijgen ! :dopey_h4h: :doh:

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee, die uitdraai is gewoon van de rollenbank. Staat los van het soort tuning. Is een extraatje zeg maar, zodat je precies ziet hoe het zit met de waarden van jouw auto. Lijkt me bij uitgebreidere tuning op maat interessanter dan bij standaard tuning. Bij dat laatste zijn die gegevens immers al vrij nauwkeurig bekend

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor 100 euro extra (normaal 160) wordt de chip geoptimaliseerd op de rollenbank en krijg je er een uitdraai van.

Deze aanbieding van JD Engineering staat niet op hun site vermeld. Ik vermoed dat iemand van de buren erover onderhandeld heeft met als resultaat 15% korting.

aangepast door Witte Yeti
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit staat op de site bij het kopje rollenbank:

Rollenbank

Deze 4WD-rollenbank hebben wij voor speciale- en op maat tuning.

Een rollenbank-uitdraai kost per meting € 160,- incl BTW.

Uw auto wordt dan door een van onze medewerkers op het vermogen getest waarna u precies kunt zien hoe hoog het vermogen van uw auto is.

Uiteraard ontvangt u na afloop een uitdraai van de door de bank gemeten waarden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is daarmee ook niet in strijd. Dit zegt RE bij de buren:

Rollenbanktest is puur het meten van het vermogen, als het er echt niet uitziet of de vermogens niet zal halen zal het aangepast worden (net als op de openbare weg gedaan wordt). maar als hij zijn waardes haalt en het er goed uit ziet, is het daarmee klaar.

Een rollenbank is duur, het gebruik ervan ook, tevens het vastzetten etc van de auto, verliesmeting draaien etc.

Tuning op maat is wat anders, daarbij gaat de auto in geval van een 1.8T geheel met de simulator afgesteld worden, vooral nuttig als je allerlei modificaties hebt gedaan.

Maw, als je een standaard tuning laat doen, is de toegevoegde waarde van die rollenbank zeer beperkt. Immers de waarden zijn om en nabij bekend, en er wordt normaal gesproken verder niets aangepast

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt helemaal gelijk, Menno. Bij standaard tuning is die rollenbank echt voor de leuk of voor de heb, écht nut heeft het alleen bij een chip op maat, en dan met name als je naast de tunign bijvoorbeeld ook het in- en uitlaattraject aanpakt. .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn 2.0 HDi werd getuned en ik wilde de auto niet op de rollenbank, omdat de motor even flink op z'n staart wordt getrapt. Vond ik zielig voor hem na 9 jaar trouwe dienst ;) Ik moet daarbij vermelden dat ik de tuning gratis kreeg aangeboden en aanvankelijk het nut niet zo inzag.

Dus tunen zonder vooraf testen. Daarna gaan rijden en extreme roetuitstoot. Wat is er dan aan de hand? Je moet dan op de rollenbank om te zien wat de motor leverde en na tuning levert. De rollenbank is bij tuning geen luxe, maar een zinnige manier om resultaten te meten en er achter te komen dat er ergens iets niet goed is. Aanvankelijk werd gedacht aan een defecte luchtmassameting of een kleine lekkage bij de turbo. Het bleek dat ik mijn EGR weer moest aankopelen om het motormanagement weer goed te laten werken.

Ik ben toen overtuigd geraakt dat een test op de rollenbank voor en na tuning gewoon nodig is. De papieren uitdraai is dan feitelijk niet meer dan show. Belangrijk is dat je weet dat de techniek wel of niet oke is.

Overigens een absurde prijs voor zo'n rollenbanktest. Wordt bij ATM-tuning inclusief gedaan.

aangepast door gerardus
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met permissie Gerardus, dit is echt klinkklare onzin. Als het gaat om tuning op maat, dus voor jouw specifieke auto, heb je gelijk. Gaat het om een standaard tuning, dan is er al uitgebreid getest incl. rollenbank, voor dat type auto en is het afgezien van evt uitzonderingsgevallen waar iets geks optreedt, volstrekt onnodig om dat nog eens voor jouw specifieke auto te doen. De enige redenen die ik in het geval van standaard tuning zou kunnen verzinnen, zijn: je wilt exact weten of je auto na tuning 135 of 137 pk heeft (idem tav de situatie voor het tunen) en/of je wilt graag zo'n leuke uitdraai.

En er zijn idd veel goedkopere mogelijkheden, je kunt al laten tunen voor €129 zelfs. De discussie tav de kwaliteit is al vele malen gevoerd, dus start ik hier maar niet opnieuw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maw, als je een standaard tuning laat doen, is de toegevoegde waarde van die rollenbank zeer beperkt. Immers de waarden zijn om en nabij bekend, en er wordt normaal gesproken verder niets aangepast

Deze zekerheid krijg je alleen als je de rollenbanktest doet. In de meeste gevallen zal het wel kloppen.

aangepast door Witte Yeti
Link naar reactie
Delen op andere sites

De vraag is of je dit probleem alleen tijdig op het spoor kon komen door die rollenbanktest, of dat een ritje ook had volstaan.

Testen is niet nodig is bij de premisse dat elke auto gelijk is aan de testauto. Het voorbeeld van Gerardus laat wel zien dat dit dus niet per se zo is, bijvoorbeeld het verschil wel/niet afgesloten EGR-klep. Een rollenbank test is dan wel een check natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe