Sign in to follow this  
PC-fre@k

Bandenspanningstabel

Recommended Posts

Ja, dat kan, hij geeft de spanning weer zodra je 'm goed aangesloten hebt. Ideaal, zo'n fietspomp. Ik gebruik vrijwel de zelfde voor mijn mountainbike, ben nog nooit op het idee gekomen om 'm ook voor de auto te gebruiken!

By the way, flinke hoge spanning voor een ATB, Erik! Ik zit anderhalve bar lager! Heb je waarschijnlijk gedaan om comfortabeler op asfalt te fietsen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb deze ConTec net gekocht. Wel handig, zit ook een apart slangetje met aansluiting voor "Hollands" ventiel aan.

post-25-0-53284700-1332943752_thumb.jpeg

Edited by Rosinfield

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan mag jij de eerste wezen bij mij wagen tijdens de M&G die mijn banden mag oppompen

Nou hoe vind je die ??

Enne niet stiekun vergeten die pomp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom zou je die pomp nodig hebben? Je hebt toch in de auto het blauwe kastje zitten (bij het reservewiel) welke op de sigarettenaansteker prima werkt? Spanning kun je er ook mee controleren, want er zit een degelijke analoge manometer bij.

Edited by Noord26

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja als je geen reserve wiel hebt dan heb je die compressorgeleverd bij de wagen met een fles purschuim

Maar voor ik die te pakken heb dan staat de straat vol met spullen vanuit de kofferbak

Dus de BP is voor mij heilig met zijn gratis lucht

Edited by EdK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zit inderdaad een pompje bij de "bandenreparatieset". Bijna altijd krijg je of de reseveband (met krik en dergelijke) of die reparatieset (zonder krik maar met pompje en zo'n fles smerige troep waarmee je een klein gaatje zou kunnen "plakken", die band kun je daarna weggooien). Ik weet echter niet hoe de kwaliteit is van dat pompje (hoe nauwkeurig?).

De garage raadt trouwens het gebruik van dat plakspul af als het even kan. Scheuren kun je er toch niet mee plakken en als er een gaatje is kun je beter even flink oppompen en naar de dischtbijzojnde bandenplakker gaan voor ene prop erin. Bij dat chemische goedje kun je namelijk je band weggooien en zo'n fles kost ook nog eens iets van € 50 of zo...

Ik ben dan gegaan voor die reserveband en heb dan ook gewoon een fietspomp in de kofferbak. En laten we wel wezen, wanneer hebben we voor de laatste keer een lekke band gehad? Ik trouwens nog nooit, maar moeders een jaar of 12 geleden. Daarvoor kon ik maar zien naar de overkant van de IJssel te komen om de band voor haar te verwisselen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hangt er natuurlijk ook erg vanaf hoeveel kilometers je rijdt... hoe meer je onderweg bent, deste groter de kans dat er iets fout gaat.

Zit nu > 1.000.000 gereden kilometers met al m'n auto's...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat kosteloos je banden op spanning brengen bij de pomp, komt steeds minder vaak voor. Bij veel pompen moet je ervoor betalen.

Ik gebruik een goedkoop 12v compressortje om banden op spanning te brengen. Werkt uitstekend en ideaal met het uitsterven van de gratis pompplekken.

voorbeeldje: 101812605-mini-compressor-om-banden-op-te-pompen.jpg

Edited by Neptukker

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe meer je onderweg bent, deste groter de kans dat er iets fout gaat.

Eens! Je loopt gewoon een groter risico dat er een gek niet goed oplet en dat je daar de dupe van wordt!

Of inderdaad meer banden die lek gaan.

Bij mij gemiddeld 1 per jaar, schat ik hoor, ik heb het niet bijgehouden.

Wel weet ik dat ik sinds 4 jaar 70k km per jaar rijd en de meeste daarvan bellend, lachend en/of zingend!

70k / jaar en sinds 1995 in de BuDi betekent 17 x 50k (gemiddeld) = 850k km dus op weg naar een miljoen! Leuk!! Ben dus al wel heen en weer naar de Maan gereden......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat was dus kennelijk een spacecake teveel voor jou Frank! Blijf gewoon verder rijden zou ik zeggen :drive1: , zolang je "naar de maan" gaat (of beter gezegd niet dus). Als je naar de zon gaat moet je uitkijken, denk er maar aan wat er met Icarus gebeurd is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met veel gedoe, toch maar weer eens de spanning van de Fabia op orde gebracht,

Accucompressor + tangetje om de beschermdoppen te verwijderen.

2.1 bar zou het moeten zijn , gek genoeg aan de kant van de berijder heel veel moeten bijvullen.

Edited by hobbel de bobbel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this