Ga naar inhoud

Neptukker

Members
  • Aantal items

    29
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    1

Neptukker won de laatste dag op 24 januari 2012

Neptukker had de meest gelikete inhoud!

Profiel Informatie

  • M/V
    Man
  • Woonplaats
    Twente

Auto

  • Merk
    Skoda
  • Type
    Superb Combi
  • Motor
    1.8 TSI
  • Transmissie
    DSG
  • Kleur
    Mocca Brown
  • Bouwjaar
    2011
  • Eigenaar sinds
    2013
  • Kilometerstand
    63.000
  • Spritmonitor gebruikersnaam
    neptukker
  • Spritmonitor ID
    590701

Neptukker's prestaties

Newbie

Newbie (1/14)

5

Reputatie

  1. Ik heb op mijn Superb II deze dagrijlampen: http://www.leddel.nl/a-125257/ba15s-26-smd--6-18v-led-met-met-3de-generatie-canbus/ Werken zonder weerstand monteren en Canbus proof. Er is echter één complicerende factor: Wegen polariteit is de bekabeling voor de DRL 'verkeerd om' en moet je deze omwisselen. Met behulp van een 'stekkertrekker' een koud kunstje maar zonder niet te doen, dan zou je draden moeten doorknippen en andersom aansluiten.
  2. Neptukker

    DSG

    Hij bedoelt hydraulische druk. (koppeling wordt hydraulisch aangestuurd)
  3. Neptukker

    DSG

    Ik heb de auto nog niet zo lang dus een betrouwbare voor/na analyse gaat niet lukken. Binnenkort komt er ook nog motortuning dus er zijn te veel variabelen om conclusies te kunnen trekken.
  4. Neptukker

    DSG

    wat: DSG optimalisatie bij: DSG 7 (Skoda Superb 1.8 TSI, 66.015 km) wanneer: 28 september 2013 Recent een Skoda Superb 1.8 TSI occasion aangeschaft, een heerlijke auto voorzien van een DSG 7 versnellingsbak. Voor aanschaf had ik mij verdiept in het verschijnsel DSG met zijn vele sterke punten en een aantal zwakkere. Een DSG blijkt net zo betrouwbaar als een 'gewone' automaat maar een handbak kent duidelijk minder probleemgevallen. Als je de pech hebt problemen te treffen dan komt een dealer vaak niet verder dan het vervangen van de bak of complete onderdelen daarvan (megatronic, tandwielenstelsel, koppeling). Volgens TVS Engineering (ook wel DSG dokter) zijn veel klachten die kunnen optreden te verklaren en in veel gevallen te voorkomen. Vroegtijdig overlijden van de koppeling komt door de hoge mate van slip (en bijbehorende overhitting) bij het vroege opschakelen naar de tweede versnelling. De koppeling heeft dan bijvoorbeeld bij fileverkeer overmatig slip omdat de snelheid dan eigenlijk nog te laag is voor zijn twee. De software ander programmeren waardoor de bak langer in zijn een blijft en de koppeling minder mag/kan slippen vergroot de levensduur. Ook het wat harder op elkaar duwen van de koppelingsplaten moet de levensduur vergroten. Een ander optredend probleem ten gevolge van de DSG is overmatig slijtage aan het vliegwiel. Door het rijden in te lage toeren moet het vliegwiel te veel trillingen in het motorblok opvangen met gevolgen voor de levensduur. Het wat meer toeren laten maken van het motorblok (iets later opschakelen door de DSG) is hier de oplossing. Behalve het voorkomen van problemen is TVS in staat om de boel naar wens van de gebruiker aan te passen. Vaak wordt bijvoorbeeld de S stand minder wild gemaakt. Mijn wensen waren het verhogen van de levensuur (er waren geen aanwijzingen voor reeds aanwezige problemen), het bruikbaarder maken van de S stand, meer afremmen op de motor als je manueel terugschakelt en het vergroten van het te verwerken koppel zodat motortuning (chiptuning) zonder restricties door JD Engineering uitgevoerd kan worden. Dit laatste is ook een van de competenties van TVS, de bak kan hierna zo claimen zij probleemloos 350 Nm verwerken. De eerste indrukken van de aanpassingen zijn positief. Omdat er voorheen geen klachten waren is het verschil niet gigantisch. Het meeste verschil is merkbaar bij het schakelen tussen de eerste vier versnellingen. Het lijkt er allemaal net iets doortastender aan toe te gaan. Het aanpassen van de S stand is een grote verbetering en de manuele stand heeft nu meer nut gekregen omdat je o.a. meer controle hebt als je wilt afremmen op de motor, er is meer effect. (dit onderwerp is ik gepost bij de buren)
  5. Netjes! Dit is m.b.v. een externe ECU toch?
  6. Ik gebruik een goedkoop 12v compressortje om banden op spanning te brengen. Werkt uitstekend en ideaal met het uitsterven van de gratis pompplekken. voorbeeldje:
  7. Het probleem is blijkbaar niet uniek komt blijkbaar best vaak voor. http://www.autobild....en-3342557.html
  8. Volgens mij bevatten de lijsten van Gerrit Speek links met de ODB codes: http://www.gerritspeek.nl/vag-com.html
  9. Volgens mij maakt BMW het nog gekker en zijn de 316, 318 en 320; dezelfde tweeliter motorblokken met verschillende software en verschillende prijskaartjes.
  10. Welkom Mark, Dit is al het derde forum waar we elkaar treffen. Jouw technische expertise m.b.t. (motor-)storing is erg nuttig dus ik hoop dat je regelmatig een kijkje blijft nemen hier. groeten van Neptukker
  11. volgende keer een bosje hernia's als opgaven of anders een anuspieper of plintschepje?
  12. Mooi om te lezen dat je verwachtingen waar gemaakt worden! Eigenlijk krijg je meer waar voor je geld dan ik . Enkel ééntjes en nulletjes ergens daar onder de motorkap weggeschreven in de software terwijl jij nog een herplaatsbaar kastje hebt. . Ik hoop en verwacht dat je net zo tevreden zal blijven als ik met de tuning. Houd ons op de hoogte.
  13. maar de hoofdvestiging zit in lochem dicht nabij JD Engineering dus als je er toch bent......
  14. @Rosinfield Dus je gaat vandaag of (waarschijnlijk) morgen naar Lochem? Als je er toch bent moet je natuurlijk wel even gaan buurten bij http://www.lotuscars.nl/ En dan maar weer naar huis met een grijns op je gezicht!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe