Ga naar inhoud

Mijn irritatie van de dag


MarcoO2
 Delen

Aanbevolen berichten

...

De overheid is hard op weg internet- en telecomproviders te verslaan op het gebied van autistisch communiceren.

Tja, omdat we als maatschappij persoonlijk en face-to-face contact zowat hebben afgeschaft, krijg je dit soort absurde toestanden.

Alles mot gedigitaliseerd worden en remote/online worden afgehandeld. Als iets eenmaal foutief in een systeem zit, probeer het dan nog maar eens goed te krijgen...

 

Sterkte ermee!

 

Kun je nagaan wat er kan gebeuren als mensen met BSN's gaan rommelen c.q. identiteitsfraude gepleegd gaat worden. -_-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach uiteindelijk erg verklaarbaar en logisch toch !!?

Doordat jij een verkeerd BSN nummer hebt ingevuld zagen ze heel verklaarbaar dat je geen recht meer had op die toeslag.

En doordat men alleen nog met dat BSN nummer werkt en door onderbezetting wat gevolg is van de bezuinigingen geen tijd meer heeft om de verdere gegevens te lezen die je hebt ingevuld krijg je dit soort situaties !

 

En waar ligt de schuld van dit alles.........................wel bij jou , want je hebt een verkeerd nummer ingevuld.

Moeilijker kunnen we het niet maken meneer Skoody.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar zit wat in Ed, al kan ik zo snel niet reconstrueren of ik heb zitten klunzen of dat dat formulier niet deugt. De fout kan ook nog compleet verzonnen zijn, ik heb alleen geen kopie waarop ik dat kan checken. Er was i.i.g. al wel toegegeven dat er op de datum van mijn beschikking een hele stapel foutieve beschikkingen de deur uit was gegaan.

 

Maar dan nog, als je met alle andere invulveldjes toch niks doet, schaf ze dan ook maar gewoon af. Dat verkleint de kans op fouten meteen ook aanzienlijk. Op deze manier lijkt het erop dat de BD het aanvraagproces misbruikt als een soort uitputtingsslag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik tijdens de aangifte elk jaar in juni meekijk over de schouder van degene die mijn aangifte doet, dan vraag ik me eigenlijk af waarom je het nog invult ?

Alles is toch al bekend en zwart werk opgeven doe je niet want dan is t geen zwart werk meer..............toch ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed tegen saaiheid i.i.g., die stemmingswisselingen.  

 

De vrouw heeft het nagekeken en het sofi-nr blijkt inderdaad verkeerd ingevuld. De BD zal wel gedacht hebben dat het een samenzwering was. If so, dan van mijn vrouw en mijn kind om mij af en toe gesubsidieerd in de opvang te kunnen parkeren, want het blijkt ook dat de vrouw het heeft aangevraagd en niet ik.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil je gaan tanken staat er weer zo'n pannenkoek met een bus geparkeerd, vorige keer een taxichauffeur.

Lekker aso, koffie drinken/peuken halen/broodje eten/of iets anders en diegene die lpg wil tanken heeft pech.............50 meter verder meer dan 5 parkeerplaatsen vrij.

Meisje achter de kassa herkende me nog van de vorige keer toen ik die taxi chauffeur maar even uit zijn gesprek heb gehaald door te vragen of hij klaar was met gas tanken in een diesel auto  :gestoord:

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

De Keuringsdienst van Waarde stelt regelmatig aan de kaak hoe er gerommeld wordt met ons (vooral geprepareerde) voedsel.

http://keuringsdienstvanwaarde.kro.nl/

 

Maar ook bij foodwatch stellen ze de marketingonzin en verkooppraatjes crap van Unilever, Albert Heijn en andere grote voedselverkrachters regelmatig aan de kaak:

https://www.foodwatch.nl/misleid/index_nl.html

 

Triest, hoe men zoveel gebakken lucht voor veel geld kan verkopen en onderwijl iedereen vol propt met veels te veel zout, suiker, verkeerde vetten en hele ritsen kwalijke toevoegingen... :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd, met alle kwalijke gevolgen voor de volksgezondheid vandien (obesitas, hart- en vaatziekten, diabetes II, enz). Om nog maar niet te spreken van de enorme kosten die dat de gemeenschap dan weer kost. Navrant wanneer je bedenkt dat daar dan ook sympoombestrijding als maagverkleiningen mee gemoeid is.

 

De ellende is en dat wordt ofwel stelselmatig bewust verzwegen ofwel niet onderkend, dat vooral die combinatie van (idd verkeerd) vet en suiker er via hormonale effecten toe leidt dat mensen structureel veel te veel verkeerde dingen eten en zo veel te veel calorieen binnen krijgen. Terwijl de voedingswaarde van al die rotzooi uitermate gering is.

 

Zo, je hebt me weer eens op een stokpaardje gehesen, Erik.    

aangepast door Rosinfield
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is vooral zo triest dat het een sluipend en langdurig proces is. Als mensen al beginnen om hun kinderen vol te stoppen met al dat gemodificeerde voedsel, vinden er langzaam veranderingen plaats. Ook smaak- en textuurbeleving van al ons voedsel wordt 'verpest' door de grootindustrielen.

Er wordt eigenlijk zelfs een verslaving aan geprocessed voedsel gecreëerd! De suiker- en vetzucht wordt al van jongs af aan er in gebracht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

B.v. zelf brood (of andere zaken) zelf bakken is een prima idee Hobbel. Maar dan moet je geen kant-en-klaar mixen en pakkies kopen. Daar zit nou juist weer allerlei troep in, die er in hoeft/hoort...

Brood bak je met gemalen tarwesoort (bloem dus), water, wat zout, een rijsproduct (b.v. gist met wat suiker of zuurdesem) en eventueel b.v. wat olijfolie. Heel simpel. Maar als je ziet wat voor een waslijst aan 'vreemde' ingrediënten er in een broodmix zit, daar wordt je gewoon onpasselijk van...

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat doen die "vreemde" ingrediënten dan precies? Zijn dan puur smaak- en conserveringsmiddelen? Als je je producten vers maakt en eet, heb je die niet nodig... en smaakstoffen? Wat is er mis met puur?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me toch ook wel een groter maatschappelijk probleem, waarbij bepaalde firma's/multinationals gewoon inspelen op een behoefte die gecreëerd wordt door onze maatschappij. Verse producten kopen is nog één zaak, maar je moet als tweeverdieners ook maar de tijd vinden om bijvoorbeeld nog eens zelf brood te beginnen bakken. Overigens vraag ik me ook af of de wijn (fles) dan wel in dat ideale eetpatroon valt :-p

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat doen die "vreemde" ingrediënten dan precies? Zijn dan puur smaak- en conserveringsmiddelen? Als je je producten vers maakt en eet, heb je die niet nodig... en smaakstoffen? Wat is er mis met puur?

Vaak worden conserveringsmiddelen en/of 'smeuiïgheids'toevoegingen gebruikt.

 

Wat er mis is met puur? Juist ja, daar is niks mis mee! Daarom is het zo'n onzin dat er van alles wordt toegevoegd. Vaak omdat die vettige, zoetige vulstoffen veel goedkoper zijn dan het 'echte' product.

Kijk maar eens wat voor een truuken Unilever uithaalt bij b.v. pesto.

https://www.foodwatch.nl/misleid/bertolli_pesto_genovese/index_nl.html

 

Zitten er dan pijnboompitten in, essentieel voor een goede pesto? Hooguit een theelepeltje. De rest is vervangen door goedkopere cashewnoten. Erg scheutig met Italiaanse kaas is Bertolli ook al niet in zijn ‘geurige pesto’. Maar waarom smaakt de pesto dan zo puur mediterraan? Heel eenvoudig. Bertolli grijpt net als elke voedselgigant terug op een oude traditie: geur- en smaakstoffen

Maar in de Pesto alle Genovese van Bertolli zijn de meeste ‘echt Italiaanse’ ingrediënten goedkope alternatieven, op smaak gebracht met aroma’s. Wie bij de Bertolli’s gaat eten, weet één ding zeker: je komt bedrogen uit

 

En er zijn zelfs producten, die zijn potentieel gevaarlijk (voor o.a. kinderen)

https://www.foodwatch.nl/misleid/becel_pro_activ/index_nl.html

 

Of de enorme hoeveelheid verborgen suiker in specifieke kindertoetjes:

https://www.foodwatch.nl/misleid/paula_de_koe/index_nl.html

 

Of de enorme hoeveelheid zout in smeerkaas, speciaal voor kinderen:

https://www.foodwatch.nl/misleid/eru_kids_smeerkaas/index_nl.html

en de foutieve claims over vet wat hier in zit.

 

En het foutieve witbrood van Unilever, gatver. Gewoon gemalen houtvezels en andere zooi.

U denkt uw kind gezonde vezels voor te schotelen met Blue Band witbrood? Niets is minder waar. Behalve inuline, een toegevoegde plantenvezel, stopt Unilever ook het houtproduct E466 in zijn 'verrijkte' witbrood. Voedselfabrikanten gebruiken dit E-nummer als verdikkingsmiddel, vulmiddel, antiklontermiddel of… voedingsvezel! Verkoopt Unilever het hout in uw brood als gezonde voedingsvezel? Jawel, erkent Unilever desgevraagd: 'E466 wordt inderdaad als voedingsvezel meegeteld in de voedingswaardentabel.'

waarbij bepaalde firma's/multinationals gewoon inspelen op een behoefte die gecreëerd wordt door onze maatschappij. Verse producten kopen is nog één zaak, maar je moet als tweeverdieners ook maar de tijd vinden om bijvoorbeeld nog eens zelf brood te beginnen bakken. Overigens vraag ik me ook af of de wijn (fles) dan wel in dat ideale eetpatroon valt :-p

Het zit juist anders in elkaar, triest genoeg. :(

Doordat smaak van kinderen nog in opbouw is, en de industrie daar handig op in speelt, kweken ze de behoefte aan hun producten. Dan krijg je na enige tijd dat mensen (als ze volwassener worden) denken dat ze behoefte aan de gemanipuleerde en geprocessde voedingsmiddelen hebben! Alles moet zoet, zout en vet (verkeerde vooral transvetten) zijn. Want die stoffen zijn heel goedkoop toe te voegen aan producten en creëren veel volume/calorieën voor weinig geld. Bovendien bevorderen die de behoefte aan meer, meer, meer.

 

Er wordt je ook al jaren aangepraat dat je geen tijd hebt om aan voedselbereiding c.q. -selectie te doen. Tja, als je één van de belangrijkste dingen van je leven wilt verwaarlozen...

Je hoeft ook niet zelf al je brood te gaan bakken. Maar b.v. af en toe eens een keertje in het weekend, dan proef je het verschil! :D En voor de rest, gewoon een beetje kritisch naar de etiketten (van vooral fabrieksbrood) kijken en er naar handelen.

Als er twintig regels tekst nodig zijn, in een klein lettertype, om een productsamenstelling te beschrijven, dat klopt gewoon niet... :gestoord:

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn irritatie van de dag (of langer). In april een reis geboekt via Expedia voor september. Eerlijk gezegd voor Expedia gekozen omdat het om een (vind ik toch) dure vliegreis ging, en Expedia een stuk goedkoper bleek te zijn. De vlucht was met overstap in Londen (Heathrow). Nu, in Londen aangekomen waren 2 medewerkers van de luchtvaartmaatschappij ons al aan het opwachten met naambordjes, omdat we anders onze 2de vlucht zouden missen. Lopen, ons door de controle geloodst, en met het infobord dat 'boarding closing" aangaf, nog net op onze vlucht geraakt. Resultaat, onze bagage was niet mee, en bij aankomst bleek er nog gestolen te zijn uit onze achtergebleven bagage.

 

Ik heb zowel een klacht gestuurd naar de vliegtuigmaatschappij als naar Expedia. Blijkt dat Expedia helemaal geen aansluitende vluchten boekt, maar aparte vluchten. Wie zou verantwoordelijk geweest zijn bij het missen van de 2de vlucht, ik dus. Mooie les, daar boek ik dus nooit nog iets...

aangepast door The bone collector
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe