Ga naar inhoud

Mijn irritatie van de dag


MarcoO2
 Delen

Aanbevolen berichten

[het vervolg van mijn speurtocht om een aanbieding van een fabrikant te mogen kopen]

Om aan te geven hoe de nederlandse professionele (ahum) fotohandel op vragen om iets te kopen, reageert:

Die fotozaak in Den Ham: geen inhoudelijk antwoord.

Die fotozaak op Urk: we laten het nog weten...

Die fotozaak uit Capelle a/d IJssel: helemaal geen reactie

Nog wat kleinere zaken: geen reactie.

1 distributeur reageerde wel, maar gaf geen antwoord op de vraag

een andere distributeur gaf uiteindelijk de juiste tip om 'm in het buitenland online te bestellen. (voor de aanbiedingsprijs)

Triest, toch eigenlijk. icon_sad.gif

Je zou verwachten dat in deze tijden van alsmaar krimpende bestedingen je minstens antwoord krijgt... maar zelfs dat kan er niet meer van af...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou het niet kunnen dat de importeur van dat spul een slechte job levert en de winkeliers in het ongewisse laat? Denk eens aan vroeger toen Inca nog importeur van NIkon was....

In dat geval: als de winkelier zou melden dat de importeur z'n werk niet (goed) doet, komt dat vroeg of laat bij de importeur terecht, met het risico voor de winkelier dat men de vertegenwoordiging van het merk kwijt raakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, die markt van display kalibrators is een beetje verzadigt en verziekt.

Wij doen niet zo veel meer in de foto-markt, en leveren alleen grotere aantallen.

Daar wil ik wel een opmerking over plaatsen. X-Rite / 1One heeft jarenlang alleen maar aanbod gehad in het pro-segment, met apparatuur waarvan de instapmodellen al snel richting EUR 1.500 gaan. Voor de gemiddelde foto-hobbyïst is dat gewoon veel te veel geld.

Datacolor (Spyder) en Pantone (HueyPro) zijn daar op ingesprongen met oplossingen die beter in het financieel bereik van de enthousiaste hobbyïst liggen, met prijzen vanaf pakweg EUR 85 voor een Spyder4. De goedkoopste 1One, de iDisplay, kost zo'n EUR 190 (prijzen uit Urk). De 1Display biedt qua mogelijkheden hetzelfde maar kost wel het dubbele, waarbij je je kunt afvragen of de kwaliteit van de iDisplay die hogere prijs rechtvaardigt. Zeker voor de hobbyïst die zo nu en dan eens een foto afdrukt, is een Datacolor of Pantone apparaatje echt goed genoeg qua kleurechtheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.fotobooms.nl/

Hun al eens geprobeerd ?

Al een oude bekende zaak op de rijnstraat te A''dam

op zich erg goede ervaringen met hun

Verder niet gekeken of het op hun site staat, maar ze hebben ook niet alles op hun site staan en dan weer wel in de zaak

Dus niet geschoten is misgeschoten

Link naar reactie
Delen op andere sites

vergis je niet, het fenomeen kan zich ook al in veel kleinere groepen voordoen

Individuen kunnen redelijk tot zeer goed zijn opgevoed, maar onder invloed van groepsdynamica tot verschrikkelijke daden komen

Hoewel een wat oude quote, geloof ik wel dat daar waarheid in zit. Het valt me zo nu en dan op dat er gewoon mensen zijn die het leuk vinden de boel op te jutten. Dat kan zijn omdat ze niet in de groep vallen, of gewoon omdat ze zich vervelen. Het verpest alleen de hele sfeer en die persoon kan zo heel eenvoudig mensen met zich meeslepen in die sleur.

Echt zonde u 1 individu tot zulke daden toe in staat is. Mogelijk geen idee van wat voor impact dit heeft. Je ziet dat ook in Haren, maar dan in groepsverband. Het boeit ze totaal niet wat er gebeurd, op dat moment doen ze gewoon waar ze zin in hebben.

Er zit zo nu en dan ook zo iemand bij mij in de buurt, die vind het fantastisch om mensen over de zeik te helpen. Vreselijk kinderachtig is dat! De man is al ver over de 40 maar dat boeit hem schijnbaar niet. En oh wee als jij hem terug in de zeik neemt, dan is hij meteen gepikeerd. Zeker als de groep tegen hem keert en hij geen woord terug meer weet. Anderzijds zet dat hem wel even terug op zijn plek. Want, het hoeft niet zo te gaan. In zijn en mijn geval hebben we hetzelfde doel en mensen over de zeik helpen valt daar niet onder.

Mijn irritatie van de dag, en eigenlijk ook van de maand want ik zie dit soort dingen welk vaker op verschillende plekken. Zonde mensen, denk eens 2x na waarom je zoiets zou doen. Zou jij het leuk vinden? Een gouden tip is dan ook: Niks zinnigs te vertellen!? Hou het dan voor je!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga er vanuit dat je snapt welk typen mensen of soort reacties ik bedoel. Dat is helaas niet alleen onzinnig, het heeft totaal geen waarde, geen zinvolle betekenis, tjah is daar een woord voor? Met opzet aanstootgevend of zo?

Iedereen snapt dat als er iets onzinnigs gebeurd je daar onzinnig op kan reageren, in die zin is dat zinnig namelijk want dat zal het doel dan ook wel zijn.

Dat het stil zou worden (jij neemt als voorbeeld hier) zal wel meevallen, het zijn vaak maar een paar mensen die zich er met opzet schuldig aan maken. Zo ook in de situatie die ik schets. Alleen komt van het een het ander, voor je het weet is het een vuurtje (Haren). En wat is daar leuk aan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het eerlijk gezegd nogal doemdenkerig. En wat is (on)zinnig, dat is ook rela- en subjectief. Wat aanstootgevendheid betreft zou het een stuk schelen wanneer mensen eens niet zo snel aanstoot zouden nemen en wat meer zouden kunnen relativeren. Dat is wel iets wat mij nogal irriteert, ook dikwijls "hier". Bij het minste geringste worden dingen persoonlijk opgevat, is men op tenen getrapt of in wiek geschoten. (Zelf)relativeringsvermogen is blijkbaar jammer genoeg vaak niet of in slechts geringe mate aanwezig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn irritatie vandaag was het feit dat ik vanmorgen de gebouwen niet in kon met mijn toegangspas van kantoor.

Gisteren mij eigen pas vergeten en een "dagpas" gekregen die "op mijn naam" werd gezet in het systeem Schrecken, Angst und Panik (SAP). Nu blijkt dat daarmee automatisch de toegangsautorisaties verwijderd worden van je pas en niet weer terug worden gezet als je die dagpas inlevert. Intern (ja, je moet dan eerst even binnen zien te komen zonder pas ..) moet je dan de SAP-helpdesk bellen die het weer kan herstellen (nee, de portier kan dat niet meer doen...). Daar sta je dus om kwart over 7 en de helpdesk is pas na 8 uur bereikbaar... Gelukkig moest ik eerst op de dienstfiets nog naar mijn eigenlijke werkplek een kilometertje of 6 verderop, dus weer 20 minuten tijd gerekt. Maar dan moet je eerst naar binnen zien te komen om de fietssleutel op te halen..

Aangezien ik weer een dagpas had gekregen om binnen te komen (om te kunnen bellen met de helpdesk...) kon de helpdesk me niet verder helpen en moest ik weer naar de balie van de portier terug om dat dagpasje in te leveren. Daarna kon ik dus weer bellen en konden ze hem vrijschakelen en weer herstellen.. Ben ik dus bijna een uur mee bezig geweest. Mij bekroop toch lichtelijk het idee dat ik in een boek van Kafka zat... ik zit me dan ook af te vragen wat dat bij een organisatie van onze omvang wel niet kost als iedere gek die zijn pasje vergeet een uur bezig is. Dit los van de protier en de medewerker van de helpdesk... Als iedere medewerker 1 keer per jaar zijn pasje vergeet kost dat dus 33 FTE op jaarbasis!

Zo, dat lucht op!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ehhh sodela je uren beginnen toch pas bij het inchecken van je pasje ( dagpas ) ?

En die had je toch een uur later pas ? dus dan beginnen je werkuren toch pas maw het verloren uur is dan toch op je eigen kosten ?

Althans zo werkt het met de toegangscontrole systemen die ik ken en die wij ook installeren bij klanten ( meerdere merken )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hun al eens geprobeerd ?

Al een oude bekende zaak op de rijnstraat te A''dam

Helaas Ed. Dit zijn geen standaard fotospulletjes. Als de grote jongens en de distributeurs er al problemen mee hebben... En uit de reacties van de diverse fotoboeren begrijp ik dat ze het niet begrijpen...

Inmiddels had ik via, via al een link gekregen bij de leverancier in de UK, die wel die aanbieding kon leveren. Maandagavond besteld, en vanmiddag afgeleverd.

Maar het rare blijft dat het eigenlijk zo moeilijk is om iets te kopen... :snaperniksvan:

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergis je niet in boomstra hoor Erik

De Nikon D70 heb ik dar ook vandaan en die was officieel ook nog niet in nederland toen

Zij waren 1 van de weinigen in NL die hem hadden en gewoon met NL garantie

Maar goed je hebt het product uiteindelijk met een omweg en je kunt weer verder met de hobby

En je verder maar niet meer ergeren aan die anderen die je hebt aangeschreven

Kunt wel een foto maken van je product en ze die toemailen met een leuk pestverhaaltje, kun je best volgens mij :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe