Ga naar inhoud

Connector op trekhaak


Rosinfield
 Delen

Aanbevolen berichten

Laatst tijdens iets te enthousiast achteruit parkeren met trekhaak gestuit op een biels die ik niet had gezien. Toen niets gezien, maar net tijdens bevestigen fietsenrek, zag ik dat de connector die op de trekhaak zit verdraaid is. Staat nu schuin ipv recht. Op zich geen probleem, koppelen gaat zelfs makkelijker zo en verlichting doet het. Zag echter ook dat dat klepje dat er op zit dat je moet wegklappen om te kunnen koppelen, voor ca 2/3 is afgebroken en verdwenen. Kan dit kwaad?

Zo ja, moet ik er wat omheen doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt theoretisch ook kortsluiting krijgen. Daar merk je niet zoveel van als de zekering kapot is, maar als je hem nodig hebt doet ie het niet, ook lastig.

Het vervangen van het klapje kan dan geen kwaad. Misschien dat je bij een sloopbedrijf of een handige buurman kunt aankloppen.

Een flinke plastic zak er overheen kan geen kwaad. Alufolie zou ik niet nemen aangezien die ook geleid...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou hem mooi laten vervangen, en meteen een Skoda dop op de kogel laten zetten. Is dat allemaal roest?

Zelf gelukkig nog geen last van gehad, de parkeersensoren helpen me hier prima bij en als ik dan toch iets raak (van onder) is het de beugel voor de kabel die om de trekhaak zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed genoeg. Het enige wat je moet doen is even testen voor je hem echt nodig hebt, dan kan je een eventueel probleem voor zijn.

Als je niks doet kan het ook goed gaan. Kijk maar naar fietsverlichting, je hebt nieuwe fietsen met twee-aderig draad waar het altijd ellende is, en je hebt er ook met een fietslichthistorie die bestaat uit een aaneenschakeling van de meest studentikoze brakke oplossingen, en die houden het soms jaren uit zonder dat je iets doet.

Laatst zag ik bij het stoplicht een auto voor mij staan, daar stond een partij water in de achterlamp-unit te klotsen alsof het een vissenkom was, maar het waterpeil stond nog wel onder het peertje, en zowel het achter- als het remlichtfunctie die in het betreffende vissenkomcompartiment zaten deden het gewoon.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Skoody: ik mag dat wel, niet van het benauwde. Ben alleen benieuwd hoe lang het blijft zitten. Vermoed dat het meevalt omdat er op die plek niet veel krachten op in zullen werken. We kunnen wel een weddenschap starten: hoe lang houdt de bal van Henk het

aangepast door Rosinfield
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe