Ga naar inhoud

Fiat Punto afgeleverd


The bone collector
 Delen

Aanbevolen berichten

Zo, tweede keer goede keer: vandaag is mijn nieuwe Fiat Punto afgeleverd. Spijtig genoeg was het al zo goed als donker buiten, daarom heb ik maar een foto in de werkplaats genomen.

Na een korte uitleg, en als cadeautje ook nog een setje originele matten, konden we vertrekken. Tot nu toe staat er 14 km op de teller, dus veel ervaringen heb ik nog niet te delen. In ieder geval is het heel vergelijkbaar met de Mito die we enkele dagen konden gebruiken. Duidelijk dezelfde ophanging, stuurgedrag, enz. Ook allemaal exact dezelfde knopjes, e.d. Al is de Punto veel ruimer binnenin. De motor (1.2, 69pk) is wel geen snelheidsmonster natuurlijk, maar dat hoeft ook helemaal niet, hij rijdt fantastisch, en wat schakelt dat soepel en zacht.

Vergelijken met een Felicia met 270k op de teller, daar is geen beginnen aan. Je merkt gewoon niet meer waar je eigenlijk mee aan het rondrijden bent.... Er zijn ook heel wat nieuwe dingen voor mij: afstandsbediening, elektrische ramen, elektrische spiegels, airco, coming home, boordcomputer, een knopje voor extra parkeer-stuurbekrachtiging (nooit van gehoord zelfs).

De komende dagen zullen toch nog even wennen worden voor mij :)

post-400-0-69639700-1362429318_thumb.jpg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo met die eerste foto ziet het er mooi uit !

En ja je Felicia vergelijken met deze Punto.............is hetzelfde als een rotte peer met een verse perzik

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor al de reacties, later geef ik nog wel eens een update als ik klaar ben met mij te verwonderen :)

@cyrus: het kan een taalbarrière zijn tussen Vlaams en Nederlands, maar een term als 'sportief karretje' , zal hier eerder opgevat worden als neerbuigend (beetje arrogant).

aangepast door The bone collector
Link naar reactie
Delen op andere sites

De overstap van het dinosaurus tijdperk naar heden is een grote stap wat betreft de luxe en extra snufjes op de wagen. Spreek van ondervinding met de 15 jarige Honda voor de deur.

En kijk u hebt de nieuwe wagen en de zon schijnt dat vraagt om een lange rit met de nieuweling, geniet er maar van.

aangepast door Snelle
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Bone: mijn formulering "sportief karretje" is beslist een compliment! De auto heeft niet alleen sportieve lijnen (denk aan de wigvorm en het puntige neusje) maar rijdt ook strak. Ik heb eens met een Punto Sporting gereden en dat was beslist een fijne ervaring.

Toch frappant hoe dezelfde taal toch anders uitgelegd wordt, zo'n 250 km naar het zuiden (vanaf mijn huis gerekend).

Link naar reactie
Delen op andere sites

:lol: alsof Belgen ook maar enige aandacht zouden hoeven schenken aan ons Hollands kapitalistische eenheidsworstbier, die alle diversiteit aan Nederlandse bieren nagenoeg volledig heeft uitgeroeid. Mochten we willen. Het zijn eerder de Hollanders die smachten naar al die lekkere Belgische biertjes!
Link naar reactie
Delen op andere sites

De liefste wezens op aarde vooral rond de 25 jaar, dan zijn ze ook nog om aan te zien.

oeff nu maar hopen dat de dames hier het niet lezen.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe