Ga naar inhoud

Fiat Punto afgeleverd


The bone collector
 Delen

Aanbevolen berichten

Goede kans dat het een kwestie van wennen is. Dat eerst maar even aanzien denk ik. Het zou ook kunnen dat je iets kunt instellen in de BC m.t.t. de reactie van de stuurbekrachtiging? Desnoods een kleiner stuur?

M.b.t. het verbruik: hoe kort zijn die korte stukjes? Die info helpt wel met vergelijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik woon net aan de rand van de stad: dus het station, boodschappen e.d. beperken zich allemaal tot een paar kilometer (tussen de 2 à 5). Dat wordt dan gecombineerd met wat langere ritten (tussen de 15 à 40 km). Meestal tank ik zo om de 2 à 3 weken, wanneer de tank bijna leeg is. Dus dan zijn er wel een 40 à 50 van die mini-ritten gereden.

Dat nerveuzere stuurgedrag op de autosnelweg stoort me nu niet in die mate dat ik meteen ingrijp, het went wel veronderstel ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bent gewend geraakt aan een indirecte, versleten stuurinrichting met een hoop speling. Dan is het inderdaad even wennen aan een nieuwe, spelingvrije en elektrisch bekrachtigde stuurinrichting. Die komt dan inderdaad al gauw "nerveus" over. Geef het een paar weken de tijd en je bent er aan gewend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ondertussen staat de teller op 1200km. Het stuurgedrag ben ik ondertussen volledig gewend, ik merk het niet meer op de autosnelweg. Al is een Punto wel iets zijwindgevoeliger. Zal wel met de hoogte versus lager gewicht te maken hebben.

Ik heb ook voor een tweede keer getankt, ditmaal een gemiddeld verbruik van 7.19 liter. Zoveel heb ik nooit verbruikt met mijn Felicia's (ook niet toen de thermostaten het begaven). Het is een beetje een teleurstelling, maar het is zo. Wat er wel leuk is, is dat de boordcomputer ook de gereden tijd registreert.

  • 1ste tankbeurt: 540km, 12u17min gereden, aan 6.66 l/100km.
  • 2de tankbeurt 504km, 13u19min gereden, aan 7.19l/100km

Dat is iets wat ik voordien uiteraard niet zwart op wit kon registeren. Maar nu is het wel duidelijk, het zijn vooral de korte ritten die mijn verbruik hard doen toenemen, en ik vermoed in veel grotere mate dan rijstijl. Deze tankbeurt heb ik voorlopig enkel langere ritten gemaakt, waarbij de motor mooi warm werd en nu staat de BC op 5.9 liter.

Een ander puntje zijn de rolgeluiden. Dat is nu een beetje bizar, in het begin kon ik bijna niet geloven dat het zo rustig was binnenin, maar na een tijd word je dat gewoon en nu vallen de rolgeluiden mij wat op. Voordien was dat voor mij theorie, rolgeluiden :). Maar het stoort mij niet, ik blijf ontzettend tevreden van mijn nieuwe bolide.

Overigens, dit weekend tweede check van vloeistoffen, en alles in orde. Ik had de motor even doen draaien met open motorkap en wat is dat een mooi stukje techniek, ongeveer het enige wat je hoort is de multiriem. Ik blijf mij verbazen over hoe vernuftig ze die auto in elkaar gestopt hebben, in ieder geval de dingen die onderhoud vereisen, daar kan je zo bij. Bij een Felicia hadden ze geloof ik nog niet het inzicht om de dingen zo te plaatsen dat je geen 50 meter extra leidingen nodig had.

aangepast door The bone collector
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe