Ga naar inhoud

Offtopic


Wasmachineman
 Delen

Aanbevolen berichten

Vreemde van het geheel is dan wel in mijn droge ogen dat het topic meteen geheel vastloopt !

En dat laatste vind ik dan jammer en vreemd............ konden we dan toch niet de zelf regulering daar toepassen ?

Of was het startverhaal uiteindelijk niet interessant en zijn we daardoor maar off topic gegaan ?

Soms is een topic al.... niet zozeer vastgelopen, maar een beetje doodgebloed. Maar een te lange OfT helpt dan nooit om het weer vlot te trekken/te reanimeren. Toch is af en toe een beetje OfT ook wel leuk, als het niet te lang duurt.

Toch kan het wel, als er leven genoeg zit in een topic dan zit met 1 OnT postje de zaak zonder veel moeite weer op de rails.

Ik zou zeggen 5 postjes OfT kán nog leuk zijn, 3 is vaak beter, 10 postjes is duidelijk te veel.

Eigenlijk zou het mooiste zijn als je als gebruiker zelf even na een x-aantal postjes een OfT in een nieuw topic kon gooien op het moment dat je merkt dat het te lang wordt. Of deze bevoegdheden wel bij de mod houden en dat je dan hiertoe kunt verzoeken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik nerveus, zenuwachtig of van die aard ??

Wel dan moet er iets anders gebeuren hoor menno.

Moet er min of meer teveel om lachen wat er allemaal wordt neergezet, en daar krijg ik natte ogen van en dat irriteert me en vandaar dat ik pfffffffffff roep.

B):band::bier:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben altijd in de veronderstelling geweest, dat je in de Kantine een wijkplaats had en hebt, om eens, zoals in een echte kantine

(zijn er overigens leden die hiermee bekend zijn ?) gewoon elkaar ouderwets op de hak te kunnen nemen, als daar aanleiding toe is.

In een echte kantine is dit nl. wel toegestaan en geaccepteerd.

Met inachtneming van de gebruikelijke beleefdheids- en omgangsvormen, dat weer wel.

Als er veel leden blijken te zijn, die nog nooit in een echte kantine hebben gezeten, dan is mijn voorstel om de aanhef "kantine" in iets anders te veranderen.

wat is nu precies je probleem, hobbel? Ik snap je opmerking over "nu weer beleefd doen" niet.

Wat ik bedoel is, dat wanneer je erop gewezen wordt offtopic te zijn geweest, je jezelf dan terechtgewezen voelt.

Je bent dan in de ogen van de mod, of wie dan ook, onbeleefd geweest wegens het afdwalen van het heilig verklaarde onderwerp.

Door weer ontopic te gaan, pas je je weer aan, loopt in de pas en komt daardoor ogenschijnlijk weer "beleefd" over.

Dat gevaar is aanwezig denk ik. De vraag is alleen wie er objectiever is: de mod of de gemodereerde. Da's net zo persoonlijk en arbitrair.

aangepast door hobbel de bobbel
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet nodig om de naam van de Kantine te veranderen, lijkt mij.

Want de Kantine is er namelijk om alles te kunnen bespreken. Alles.

Maar ook hier geldt dat als je offtopic gaat, dat je daarna automatisch weer ontopic gaat zodat je niemands topic kaapt ook al is het bedoelt als grapje of iemand op de hak nemen.

Een grapje/iemand op de hak nemen kan namelijk door iedereen anders geintrepeteerd worden....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ook hier geldt dat als je offtopic gaat, dat je daarna automatisch weer ontopic gaat zodat je niemands topic kaapt ook al is het bedoelt als grapje of iemand op de hak nemen.

Toch ergens wel jammer. Het schaamteloos oeverloos van onderwerp tot onderwerp steeds doorzwetsen heeft ook z'n bekoring. Een onderwerpbepaling vastzetten op één punt in de tijd, dat heeft iets verstenends, en is de doodssteek voor een echt levendig gesprek. Los van dat ik er wel begrip voor heb hoor, dat wel.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/1645045/2013/06/03/Geen-Europeaan-rijdt-meer-met-auto-dan-de-Belg.dhtml

Dit had ik wel verwacht....

Maandag 3 juni 2013 - 18u53:50

Bewerkt door: redactie

3/06/13 - 16u23 Bron: Belga

© belga.

De Belg rijdt het meest met de auto van alle Europeanen. Zo leggen we 24 procent meer kilometers per jaar af dan de Nederlanders en 18 procent meer dan de Fransen. Het aantal dieselrijders bereikte in ons land in 2011 een piek van 78 procent. Dat blijkt uit een onderzoek van de FOD Mobiliteit en Vervoer, waarvan de cijfers vandaag werden bekendgemaakt.

De Belg heeft in 2011 meer met de auto gereden dan in 2010. Het wegverkeer van personenwagens bleef in België in 2011 groeien met 1,4 procent tegenover 2010. De stijging gaat zelfs in hogere versnelling, want in 2010 bedroeg de stijging nog +0,2 procent tegenover 2009. De toename is in Wallonië (+2,4 procent) iets groter dan in Vlaanderen (+2,2 procent) en opvallend is de daling in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest (-5,4 procent).

De Belgische autogebruiker blijft zweren bij de dieselmotor. In 2011 werd liefst 78,2 procent van de afgelegde voertuigkilometers door dieselwagens afgelegd. In 2010 zaten we op 77 procent. Mogelijk zorgt 2012 voor een ommekeer, want de ingeschreven nieuwe benzinewagens stegen in 2012 van 25 naar 31 procent tegenover 2011.

Bekijken we ons rijgedrag internationaal, dan blijkt dat de Belg per jaar gemiddeld 17 procent meer kilometer aflegt dan het Europese gemiddelde. Kijken we naar onze directe buren, dan zien we dat de Belg 18 procent meer met de auto rondtoert dan de Fransen en zelfs 24 procent meer dan de Nederlanders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tegen de tijd dat de Belgische overheid eenzelfde strafregime tegen de automobilist uitvaardigt als hier in Nederland, dan rijden de Belgen ook niet zover meer hoor... 8-)

Precies! De Belgen hebben nog vette massel, geniet zolang het kan, vrienden!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe