Ga naar inhoud

Offtopic


Wasmachineman
 Delen

Aanbevolen berichten

Idd kwestie van erg kort lontje daar Vleier. Moet zeggen dat ik dat dan toch wel verontrustend vind als je bedenkt met wat voor vermogen onder de kont zo iemand rond rijdt. Hopelijk is het lontje dan wat langer

Maar tegenwoordig moet je het denk ik wel bont maken wil je een ban krijgen. En gelukkig zijn dat soort stekeligheden uitzondering

aangepast door Rosinfield
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur ago , Rosinfield said:

Idd kwestie van erg kort lontje daar Vleier. Moet zeggen dat ik dat dan toch wel verontrustend vind als je bedenkt met wat voor vermogen onder de kont zo iemand rond rijdt. Hopelijk is het lontje dan wat langer

Maar tegenwoordig moet je het denk ik wel bont maken wil je een ban krijgen. En gelukkig zijn dat soort stekeligheden uitzondering

het is niet alleen hij. Maar ook luuk, en philipe. Beide zijn aan het stoken. 

Ik hoop ook dat zijn lontje langer is ja. Ergens moet iemand zelf weten wat hij/zij rijd.

Mijn vriendin rijd in een Peugeot 107 Trap edition. Alles gaat na het omdraaien van de sleutel trillen en het is niet snel. 

Maar het rijd. Volgend jaar na haar stage kijken we verder. Ik ga nu eerst voor een fatsoenlijk huis.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur ago , Wasmachineman said:

Dit topic, dit is een uitlaatklep waar je alles kwijt kan, het enige waar je rekening mee moet houden is respect.

Ennnnn, dat je doortrekt want anders gaat t zo stinken hier.....

4 minuten geleden, Rosinfield said:

Ja je ziet het helaas vaker bij de pk fanaten. Dat haantjesachtige

Jaaaa vertel ons niets..... hoeveel extra PK's had je er ook weer bij ????8-):D

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Rosinfield said:

Ja je ziet het helaas vaker bij de pk fanaten. Dat haantjesachtige. Jij bent een van de positieve uitzonderingen denk ik ;)

Doel je daarmee op mij of op iemand anders hier.

Ik gebruik ze wel eens maar niet om mensen te treiteren. Het heeft mij meer te maken met de kick op sommige momenten. 

Lege Duitse snelwegen en een snelle auto nodigen uit.

Wanneer ik merk dat er verkeer is is het wel weer goed en gaat die weer mooi op de cruise op 140 of minder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op jou idd Vleier. En ik bedoelde dat je dat haantjesachtige dan ook soms terugziet in hoe men zich op een forum gedraagt. 

Ed: die pk's van mij zijn peanuts natuurlijk. En mocht mijn toekomstwens van een Polo gti oid ooit in vervulling gaan, dan ga ik die echt niet ook nog eens laten chippen. En al helemaal niet zal het me verleiden tot voor anderen storend rijgedrag. De leeftijd speelt ook mee natuurlijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jha ik kan wel blijven zeggen dat die gechipy is maar nu heeft niemand daar wat aan. 

Zelfde als in de 3e dat je in de klas schreeuwd dat je de grootste hebt. Maar wanneer iemand zegt bewijs word het akelig stil. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, vleier said:

Zelfde als in de 3e dat je in de klas schreeuwd dat je de grootste heb

Nooit hoeven schreeuwen , wist t toch wel dat t zo was en derhalve geen behoefte het te bewijzen........B)B)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur ago , Rosinfield said:

Ja je ziet het helaas vaker bij de pk fanaten. Dat haantjesachtige. Jij bent een van de positieve uitzonderingen denk ik ;)

Bij liefhebbers van pk's valt het volgens mij nog wel mee, het is vooral bij de mensen met auto's met tuning die denken dat meer vermogen onder de kap ook meer intelligentie geeft.

(blij dat ik nog nooit een getunede auto heb gehad  :D)

Eigenlijk zie je  hetzelfde gedrag met de grootte van de auto, er zijn heel wat mannen/jongens die denken dat een grotere auto direct meer respect af moet dwingen. (Mijn Fabia I combi, is de grootste auto die ik in bijna 30 jaar autorijden heb gehad, maar ik wil ook geen grote auto)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur ago , Cordoba said:

Bij liefhebbers van pk's valt het volgens mij nog wel mee, het is vooral bij de mensen met auto's met tuning die denken dat meer vermogen onder de kap ook meer intelligentie geeft.

(blij dat ik nog nooit een getunede auto heb gehad  :D)

Eigenlijk zie je  hetzelfde gedrag met de grootte van de auto, er zijn heel wat mannen/jongens die denken dat een grotere auto direct meer respect af moet dwingen. (Mijn Fabia I combi, is de grootste auto die ik in bijna 30 jaar autorijden heb gehad, maar ik wil ook geen grote auto)

Dat klopt helemaal. Het is alleen wel zo dat in een grote auto rijden wel meer voor mij wat is. Ben de bedrijfsauto gewend (eerste 3 maanden na mijn behalen van dat roze pasje heb ik daarin rond gereden) en dat is voor nederlandsemaatstaven echt wel een grote auto. 

Als ik nu in de auto van mijn vriendin rijd ben ik gewoon bang dat ik schade rijd omdat ik alleen maar grote parkeervakken op zoek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Snelle said:

Het is niet allemaal rozengeur en maneschijn hoor met een grote wagen rijden.

Niet elke parkeerplaats is geschikt, het afwassen (hand) duurt langer, meer water en reinigingsmiddel, argwanend zijn tegenover het gedrag van kleine wagens ( willen perse die grote bak er niet tussen laten ), iets meer kans op vandalisme om welke reden ook, de bestuurder die in de grote wagen zit is sowieso niet te betrouwen, mogelijk kan hij/zij zich niets anders meer permitteren want zo een grote bak kost geld, stel dat men eens een richtingsaanwijzer vergeet te bedienen denken de andere " tja waarschijnlijk een optie dat hij/zij zich niet meer kon permiteren", mensen vragen zich af waarom de bestuurder zo een grote bak nodig heeft.

Het kan zijn dat de bestuurder van die grote wagen hem gewoon mooi vindt, weet het dat is een flauw excuus om een grote bak te kopen. :P

Daarom hebben wij ook die 2 amerikanen maar de trekkracht is vooral ook belangrijk hierbij. 

Daarnaast is het zo dat het voor veel mensen ook gewoon makkelijk is. Een grotere auto heeft vaak een minder nerveus rijdgedrag en is vaak iets comfortabeler. of heb ik dat fout.

En dat van die opties is wel waar ja. Gewoon nog slingeren om het raam open te maken haha. Maar nu vind ik het wel fijn rijden. Alleen parkeren is niet te doen.

aangepast door vleier
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de duidelijkheid: ik heb niets tegen grote auto's op zich, en sommige mensen hebben 'm ook gewoon nodig. Zo heb ik bijvoorbeeld ook wel eens gezien dat een servicemonteur voor oogstmachines (die dan vaak ergens in de polder in de klei staan en stukken hebben) met echte SUV (dus 4x4 en geen SUV-look met 2 wielaandrijving) gebruikte om zijn spullen en zichzelf door de natte vette klei op zijn tijdelijke werkplek te krijgen. Lijkt me een duidelijk voorbeeld dat het nodig is, of toch minstens behoorlijk nuttig in tegenstelling tot alle SUV's met 2WD die zich direct vastrijden zodra ze zich een meter buiten de gebaande wegen wagen.

En zo zijn er nog veel meer mensen die vanwege vracht, passagiers, huisdieren of bestemming een grote auto zinvol kunnen gebruiken, en ook voor kilometervreters is een kleine auto (korte wielbasis) geen optie, omdat een langere wielbasis gewoon relaxter stuurt (dus minder vermoeiing).

In een grijs verleden wel eens een niet-Vag-auto gekocht, maar voor hetzelfde geld had ik ook het instapmodel van 2 maten groter kunnen kopen (ik kocht een nieuwe Corsa met GSi-motorblok en flink wat opties, voor datzelfde geld had ik ook een instap-Vectra of redelijk uitgeruste Astra kunnen kopen). Ik denk dat dit wel duidelijk maakt dat ik niet voor grote auto's ga, maar eerlijk gezegd ook niet voor de koektrommeltjes á la Picanto, Alto enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja kleiner dan die Fabia van jou kun je echt niet gaan hoor @Cordoba !!
Hoe moet je anders al dat bier en de bijbehorende glazen in één keer meenemen naar een forum meeting....:D

Tsja ik heb nu een Yeti en die is nu te groot voor mijn gebruik waar ik hem toendertijd voor heb gekocht.
En nu zijn we op ons gemak naar wat anders aan het kijken, en dat word zeker weer kleiner waar ik nog wat in mee kan nemen.
Dus een CityGo is wat mij betreft ook te klein...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ha ook wel begrepen dat jij niets hebt tegen frote autos. 

Ik heb gewoon de octavia gekocht omdat 1 ik het een mooie auto vind. Daarnaast was deze niet al te duur in aanschaf en ik en mijn vriendin hebben al meer dan eens gepraat over het kopen van een huis en het starten met een gezin enz. 

Nu weet ik dat het niet altijd groot hoeft te zijn en daarom ben ik ook specifiek op zoek gegaan naar een liftback

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@vleier ben je je nu aan het verantwoorden voor die belachlijke grote wagen van je ???

Je lijkt wel gek, als jij een step wil kopen of een octi dan is dat jouw keuze die jij neemt een geen ander ( totdat je getrouwd bent dan heb je geen zak meer te vertellen )

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur ago , EdK said:

Tsja kleiner dan die Fabia van jou kun je echt niet gaan hoor @Cordoba !!
Hoe moet je anders al dat bier en de bijbehorende glazen in één keer meenemen naar een forum meeting....:D

Ik zou nog voor een Fabia hatchback kunnen gaan :P Overigens had ik een paar maanden terug een bierruilbeurs in Lieshout (bij Bavaria) en op diezelfde zaterdag gelijk een afspraak voor de Faab gemaakt bij Vagtechniek, met leenauto erbij. Vooraf mijn spullen en reisgenoot uitgeladen in Lieshout en dan even snel op en neer naar Nuenen om de Fabia tijdelijk om te ruilen voor een leen-Up. Dat was op de terugweg toch flink puzzelen om alles in de Up te krijgen om de Fabia weer op te halen, zelfs met de achterbank plat, lukte dat maar net (terwijl ik al wat  minder spullen en kleiner transportkarretje bij me had, vanwege de beperkte ruimte op de beurs).

 

Wat overigens ook wel leuk is, het idee dat mensen hebben van brandstofverbruik van auto's klopt vaak helemaal niet. Mijn nichtje is onlangs van een Nissan Micra overgestapt naar een o Octavia I HB, maar is in brandstofverbruik zo'n 30% zuiniger gaan rijden. (terwijl die Micra ongeveer in de kofferbak van de Octavia zou passen).

 

aangepast door Cordoba
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 13-1-2017 at 22:04, EdK said:

@vleier ben je je nu aan het verantwoorden voor die belachlijke grote wagen van je ???

Je lijkt wel gek, als jij een step wil kopen of een octi dan is dat jouw keuze die jij neemt een geen ander ( totdat je getrouwd bent dan heb je geen zak meer te vertellen )

Ben alvast aan het oefenen voor wanneer ik getrouwd ben

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe