Ga naar inhoud

Wist je dat?


Captain Hook
 Delen

Aanbevolen berichten

'Wist je dat?' lijkt me wel een toepasselijke titel voor bepaalde bijzondere, opmerkelijke, inventieve, etc, weetjes.

Zoals deze:

Wist je dat IKEA eigenlijk een Nederlands bedrijf is? ^_^

http://en.wikipedia....NGKA_Foundation

Menigeen heeft nogal een 'idealistisch' beeld bij IKEA, maar niets is minder waar... ze zijn net zo geldbelust als al die anderen...

aangepast door Captain Hook
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen Zweedse ballen maar Nederlandse ballen!? OMG

Leuk initiatief trouwens, deden we ook altijd in de schoolkrant waar ik ooit hoofdredacteur van was ;)

Er zijn zoveel weetjes, maar dan doen we hier wel alleen de niet-technische hè?

Als ik het goed lees is het als NL bedrijf begonnen en is het dat (als beginsel) nog steeds

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://nos.nl/artikel/404818-merknaam-ikea-nu-nederlands.html

Een paar weken terug hoorde ik op de radio dat ze pas sinds dit jaar een nederlands bedrijf zijn. Was op radio 1 maar verder kan ik me niet veel herinneren!

Merknaam Ikea nu Nederlands

404820.jpg» Zweedse balletjes bij de IKEA in Amsterdam ANP

Toegevoegd: donderdag 9 aug 2012, 12:27

De merknaam Ikea wordt Nederlands. Het bedrijf Inter Ikea Systems koopt de merknaam van de Liechtensteinse holding Interogo voor 9 miljard euro. Het Nederlandse bedrijf is daarmee eigenaar van alle merkenrechten waarmee Ikea werkt.

De transactie vindt plaats binnen het bedrijf. Via Luxemburg is Interogo namelijk eigenaar van Inter Ikea Systems. Inter Ikea Systems is sinds 1983 het hart van de meubelgigant van Zweedse oorprong en heeft franchiseovereenkomsten met alle Ikea-vestigingen in de wereld.

Het hoofdkantoor zat al langer in Nederland, omdat hier minder belasting hoeft te worden betaald. Door nu ook de merknaam naar Nederland over te hevelen zegt het concern alle onduidelijkheid weg te willen nemen. Toch blijft het onduidelijk wat er exact in Luxemburg en Liechtenstein gebeurt voor Ikea.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik heb er pas een docu over langs zien komen. Best leuk om te zien! Zo komen er her en der overigens steeds meer ....-banken, er liggen ook al allerlei bloedmosters en celmonsters van heeeeel veel mensen opgeslagen. Aan de ene kant mooi, aan de andere kant ook wel een beetje spannend.

Stoefer

ik moest ff googelen, neem aan dat de vertaling "patser" die ik vond, correct is? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

ach en dan overleef je dat als gelukkige (???)

En dan ?

Wat is er over ?

Heb je overlevingskansen ?

Of is het uitstel van ?

Nee laat mij dan maar lekker met de massa meegaan naar het hiernamaals ( als dat bestaat )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag ik in dit verband de amerikaanse serie "Doomsday preppers" op national geographic, aanbevelen.

Al het ondenkbare, blijkt dan ineens realitet te zijn.

Idd, interessante serie.

We lachen er dan wellicht een beetje meewarrig om, maar aan de andere kant bouwen wij hier waterwerken die bestand moeten zijn tegen superstormen die eens in de zoveel duizend jaar kunnen optreden. En dat vinden wij 'normaal'.

Dat deden de amerikanen voorheen niet...kijk wat Katrina aanrichtte in en om New Orleans...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@hobbel: mooie serie inderdaad. In die zin, dat het fascinerend is hoe mensen hun hele leven stellen in het teken van voorbereiding op de apocalyps. Maar ook weer typisch Amerikaans-Imperialistisch: ieder voor zich, als het einde der tijden zich aandient. Tot op het bot bewapend en een volledig uitgedacht oorlogsplan "in case of". Dat vind ik dan weer een bizar fenomeen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe