Ga naar inhoud

Wist je dat?


Captain Hook
 Delen

Aanbevolen berichten

Wist je dat? Hoeveel onderzee (glasvezel) kabels er al niet liggen over onze wereldbol?

http://en.wikipedia....ications_cables

het zijn er heeel veeeel. En dat Nederland een belangrijk landingspunt is voor allerlei internet inter-connectivity!

Van Domburg tot IJmuiden, van Castricum tot Bergen aan Zee, langs onze hele kust komen cruciale communicatiekabels binnen.

En hier is heel veel in beeld gebracht:

http://www.cablemap.info/

aangepast door Captain Hook
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Onlangs is er ergens bij Egmond weer een kabeltje bijgekomen

Maar hoe zit t met de beveiliging van die kabels ?

Of kan ik gewoon een kuil graven en uiteindelijk die kabel doorknippen ?

En zo ja ligt dan een groot deel van de wereld voor even of langere tijd plat ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wist je dat? Dat je de menu interface van MS Office 2010 (ik haat die ribbon interface) gewoon heel simpel terug kunt zetten naar de menu interface van MS Office 2003?

Ik was het zo zat, die ribbon interface van MS Office 2010.

Welnu, klein tooltje:

http://www.ubit.ch/software/ubitmenu-languages/

en je kunt gewoon terug naar de ouderwetsche menu interface.

ZO SIMPEL, IDEAAL.

Het menu is gewoon een ribbon geworden!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben dan weer van het weergeven van zoals het hoort volgens de leverancier. Heeft voordelen als je iets zoekt, of klanten hebt die er wat in zoeken. Komt nog bij dat er na de introductie van de ribbon vele programma's net zo'n ribbon kregen. Handig dus als je er eenmaal aan gewend bent.

Kortom, na een poosje was ik er blij mee, en dat ben ik nog steeds. Windows 7 idem. Windows 8 draai ik nu toch alweer een maand of 2-3 (en nog legaal ook), maar daar kan ik maar niet aan wennen (i.p.v. meer, krijg je minder...)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

...

Kortom, na een poosje was ik er blij mee, en dat ben ik nog steeds. Windows 7 idem. Windows 8 draai ik nu toch alweer een maand of 2-3 (en nog legaal ook), maar daar kan ik maar niet aan wennen (i.p.v. meer, krijg je minder...)

Even off-topic, maar dan toch.

Maar waarom moet de gebruiker altijd maar wennen aan wat de leverancier bedacht heeft? Ik dacht dat altijd andersom was? De techniek moet zich aanpassen aan de gebruiker!

Of tenminste, als je ergens aan gewend bent, moet je de keuze in de UI laten hoe een gebruiker de boel wenst te bedienen.

Het QWERTY keyboard is een draak qua ergonomie. Maar omdat er we er allemaal ontzettend aan gewend zijn, lopen alle pogingen om iets anders te introduceren, stuk.

Of stel je voor dat een autofabrikant het 'handiger' vindt dat het gas- en rempedaal anders moeten... dat zouden we toch ook niet accepteren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij persoonlijk misschien niet. Maar als ik weloverwogen beslis om een bepaald artikel te kopen en te gebruiken. Dan pas ik me aan dat product aan. Dus, als ik een RHD auto in NL wil rijden, dan pas ik me met de auto aan, aan de NL manier van rijden ook nog. Het aanpassen van kleuren, dingen die jij graag als component gebruikt, e.d. horen daar uiteraard niet bij.

Zeker als het gaat om de out of the box ervaring van gebruikers is het oh zo handig om het te gebruiken zoals bedoeld. Dan matcht dat ook al met al die anderen, in dit geval over de rest van de wereld (los van de taal).

Dus, ik kan me voorstellen dat jij zo denkt. Maar ik vind het zelf belangrijk om me aan het product dat ik kies aan te passen. Dit heeft niet alleen persoonlijke waarde doordat ik er alles uithaal wat er in zit (even van het goed bedoelde uitgaan van de fabrikant) als dat dit zakelijk duidelijk meerwaarde heeft. Ik kan het bijv. niet op mijn CV zetten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@CH: omarm de vernieuwing van software of laat het product links liggen. Wat heb je er aan om iets nieuws aan te schaffen en vervolgens om te bouwen tot de vorige versie, omdat de nieuwe interface je niet bevalt? Zonde van die aanschaf!

Neemt niet weg dat de nieuwe Windows 8 interface volgens mij één grote flop zal worden... Microsoft had beter de desktop kunnen opruimen á la OS X en Linux, in combinatie met een dock zoals OS X (en de Windows-derivaten AquaDock en RocketDock.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik haal niks door elkaar hoor. Dat is mijn mening van A tot Z, want ik doe prive kennis op die ik zakelijk kan gebruiken. Zowel prive zakelijk als voor mijn werkgever.

Zoals Cyrus zegt kan je het dan ook lezen :)

Ik ben ook bang dat het één grote flop is/wordt. Wist je dat Windows 8 de nieuwe Vista is? ;) (om even ontopic te gaan).

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Skoody: "slecht" wil ik niet zeggen. Ik begrijp simpelweg niet waarom mensen de allernieuwste software (OS of applicatie) installeren om vervolgens de interface van de oude versie er weer overheen te zetten, omdat die nieuwe interface ongewenst is. Dan kun je jezelf net zo goed de aanschaf van die nieuwe software besparen en de oude versie blijven gebruiken. Dat was mijn punt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had eerst niet willen reageren, maar dan toch.

De nieuwe s/w heeft vaak verbeteringen, al is het maar security features, die in de oude versie niet meer gefixed zijn. Maar waarom de user dan meteen een nieuwe UI door z'n strot gedouwd krijgt, begrijp ik niet.

Net als met die achterlijke tegels van Win8. Mag ik alsjeblieft ZELF bepalen hoe ik er mee omga?

De UI moet eigenlijk los staan van de functionaliteit c.q. inhoudelijke zaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, o.k. Maar vaak komt een nieuwe versie met zowel een interfacevernieuwing als andere vernieuwingen. En om die andere vernieuwingen kun je dat dan toch willen.

De UI moet eigenlijk los staan van de functionaliteit c.q. inhoudelijke zaken.

Kort en krachtig! eens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@CH: dat is bij OS X en Linux stukken beter voor elkaar: een enkele uitzondering daargelaten (nota bene MS Office for Mac!) gebruikt elk programma de menubar die het OS aanbiedt. De interfaces zijn dus uniform, ook wat shortcuts betreft. En bij updates blijft de interface dus gelijk, uiteraard is er hier en daar een optie anders zijn, maar de basisstructuur van de interface blijft ongewijzigd.

Bij Windows heeft elk programma zijn eigen interface-structuur, waardoor elk programma weer andere menu-indelingen en shortcuts heeft. Gewoonlijk komen alleen ALT-F4, CTRL-C, CTRL-X en CTRL-V overeen in alle programma's, maar voor de rest is het qua shortcuts doorgaans een zooitje. Eigenlijk een enorme blunder c.q. gemiste kans want uniformiteit op dat vlak scheelt een hoop ergernis.

Microsoft duwt die nieuwe tegelstructuur van Windows 8 er doorheen in de hoop dat mensen dan hun iPad / Android-tablet gaan inruilen voor een Windows-tablet. Dat heeft men zelf gezegd tijdens de intro van Windows 8. Uiteraard had Microsoft dit verpakt in mooiere marketingtaal dan ik hier gebruik, maar de boodschap was eender. Tsja.... wat moet je van zo'n strategie vinden?

Maar goed, we dwalen af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook bang dat het één grote flop is/wordt. Wist je dat Windows 8 de nieuwe Vista is?

Vista ??? Ben je Windows Meer Elende alweer vergeten ? Of mocht je toen nog niet achter de PC zitten van pa en ma ? :P

Maar wat ik zover gezien heb van Win 8 is het misschien wel een makkelijk OS mits je een toutch screen hebt

Maar zolang we nog lekker met de Desktop en de Laptop werken en kunnen aanschaffen is Win 8 niet functioneel voor de apparaten die we nog steeds aanschaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe