Ga naar inhoud

Deurwaarder is een gevaarlijk beroep.


Snelle
 Delen

Aanbevolen berichten

Gister weer een gevalletje meegemaakt waarin de titel van dit topic recht gedaan werd. Moest beslag leggen op de inventaris van een Marokkaanse supermarkt en tevens de aanwezige kasgelden beslaan en meenemen. Was samen met een vrouwelijke collega, die net een jaar in het vak zit, een officier van justitie en een paar agenten.

 

Desondanks werden er al tijdens onze actie (doods)bedreigingen geuit, maar dan heel subtiel. Nét op het randje of net erover. Genoeg voor de HovJ om één van de eigenaren staande te houden en legitimatie te vorderen. Toen ik met die eigenaar buiten liep om zijn vrachtwagen ook te beslaan, werd ik zelf met de dood bedreigd. Nu ben ik wel wat gewend inmiddels en sla ik daar niet van achterover (overigens geen stoerdoenerij, achteraf heb ik het wel benauwd hoor). Probleem was alleen dat toen de actie afgerond was, iedereen zijns weegs ging.

 

Ik was met mijn collega in mijn auto gestapt en reed het parkeerterrein af, toen ik een nagelnieuwe Mercedes C63 AMG aan zag komen. Ik had al een voorgevoel en jawel, dat was mijnheer de supermarkteigenaar... die achter ons aankwam. Ik ben een paar straten ingereden om te kijken of hij echt volgde, en dat deed hij inderdaad. Ben toen als de bliksem de rondweg opgereden, zodat er voldoende ander verkeer om me heen was. Ben vlak achter een vrachtwagen gaan rijden zodat hij niet voor me kon komen, ben rustig door blijven rijden en heb mijn collega 112 laten bellen. Moet zeggen dat die zeer snel reageerden: binnen twee minuten had ik een motoragent achter me. Die kerel in z'n snelle Mercedes was er vandoor gegaan zodra hij zag dat er politie aankwam, en is niet teruggevonden. Zijn beurt komt nog wel...

 

Nu weer druk met aangifte doen, zelf onze eigen processen-verbaal opmaken en interne registraties invullen enzo... pfff... ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Best wel een spannend verhaal eentje voor te onthouden.

Natuurlijk op dat moment dat hij achter u reed ( goed dat u dit heeft opgemerkt) gaan er verschillende scenario's door u heen en waarschijnlijk niet de aangenaamste.

Jullie hebben wel juist gehandeld stoppen was geen optie wie weet wat hij bij zich had, zet een mens wel aan het denken.

In zulke jobs blijft het opletten en koelbloedig blijven, worden jullie daar niet op getraind?

Link naar reactie
Delen op andere sites

In beslagname; m.a.w. er zijn blijkbaar bepaalde vorderingen niet voldaan.

En dan achtervolgd worden door een Mercedes AMG...

Tuurlijk, en alle vooroordelen worden weer eens bevestigd. 8-)

 

BTW: Marco, nu heeft die lieve, aardige, oprechte, eerlijke Marokkaan wel je kenteken... :onzeker:

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ snelle: ja, daar worden we wel op getraind. Maar in t echt is t een heel andere ervaring.

@ Erik: klopt, er staat 42.000 euro open bij een leverancier. En dan wel een auto van anderhalve ton op buitenlands kenteken onder de kont...

En ja, hij heeft mijn kenteken wellicht. Gelukkig staat die auto niet op mijn naam...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig is dit goed afgelopen, maar je zou je inderdaad maar moeten voorstellen dat die man (helemaal buiten zichzelf waarschijnlijk), je kan klemrijden op één of andere manier en daarna uitstapt.

 

Op zich wel een cliché-bevestigend, schulden en dergelijke dure auto's (voor zover die niet geleased zijn natuurlijk).

 

Ik zou er in ieder geval niet genoeg held voor zijn om dat veel mee te maken :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop voor jou dat 't niet vlak bij je huis was, deze klus.

Aan de andere kant, is via wat phishing bij je werkgever redelijk makkelijk te achterhalen wie wie is. M.a.w. ik hoop, voor jou, dat die lieve, aardige, eerlijke medelander niet zo slim is...

Tsja, ze weten wel wie ik ben. Mijn naam staat inclusief doopnamen op alle stukken. De enige vraag is oftie mijn adres kan achterhalen, en das een stuk lastiger gelukkig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat was het eerst inderdaad, Hobbel, maar met die laatste opmerking in combinatie met de achtervolging ging het over de grens van intimidatie naar daadwerkelijke bedreiging.

 

De jurisprudentie zit zo in elkaar dat een opmerking die technisch bezien geen bedreiging is (bijvoorbeeld: "ik weet waar je woont"), toch een bedreiging kan worden als gevolg van de omstandigheden waaronder die opmerking wordt uitgesproken. Het belangrijkste kenmerk waar dan naar gekeken wordt, is of de betreffende opmerking de intentie had en het effect heeft om angst aan te jagen.

 

En als ik een collega naast me heb zitten die in paniek raakt en zich genoodzaakt ziet om 112 te bellen, dan is aan die eis ruimschoots voldaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het mes wat Marco toonde, bij je hebt in de auto en je wordt een keertje gecontroleerd, dan ben je mooi de pineut.

 

Ik heb zo ongeveer dit (en nog wat meer/groters) in de keuken hangen:

Global-Knife-set.jpg

Maar als ik dat in de auto, gebruiksklaar, heb liggen, heb ik wel een probleem als meneer agent me aanhoudt en de auto doorzoekt op mogelijke wapens...

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe