Ga naar inhoud

Deurwaarder is een gevaarlijk beroep.


Snelle
 Delen

Aanbevolen berichten

Dezelfde soort ervaring heb ik wel met vluchtelingen: problemen met geld en oplopende schulden. Ook hier is vaak sprake van gebrek aan inzicht zoals Sodela dat treffend beschrijft. Behalve nogal eens voorkomend analfabetisme speelt een rol dat men vanuit een vreemde cultuur moet zien te functioneren in onze maatschappij met in eerste instantie onbegrijpelijke instituties en instanties en de daarbij horende geschreven en ongeschreven regels.

Vaak overleggen we dan met schuldeisers en incassobureaus over de situatie en weten soms een bijzondere afbetalingsregeling te treffen en soms zelfs kwijting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, hebben we niet allemaal een gebruiksaanwijzing?

Jazeker! Alleen is die van de ene persoon dikker en moeilijker te lezen dan die van de ander... ;)

@ Casey: het fenomeen wat jij beschrijft, kom ik inderdaad ook vaak tegen. Mensen die vanuit een andere cultuur hier terecht komen, raken soms letterlijk en figuurlijk verstrikt in een woud van regels en lopen vast in onze bureaucratische maatschappij. Want vaak zijn juist die mensen wel heel erg van goede wil en ligt daarin niet de oorzaak van de problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie het ook als een belangrijke taak van VluchtelingenWerk om hen te begeleiden, coachen en wegwijs te maken. Zelf heb ik vooral met vluchtelingen te maken die nog in de procedure zitten en vaak weer zullen vertrekken/uitgezet worden. Maar ook zij komen vrij snel in de problemen met geld. Wat ze bijv. vaak niet realiseren is dat als een rekening niet op tijd betaald wordt er gauw een flink bedrag bovenop kan komen. Heb je voor hen soms al twee vreemde fenomenen te pakken: dat er hier op tijd, binnen een bepaalde periode, betaald moet worden, en als dat niet gebeurt dat er een boete bovenop komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jawel, maar vaak blijft toch onduidelijk of ze het nadien snappen en er in het vervolg naar zullen handelen. Het blijft lastig communiceren met iemand die alleen Dari spreekt...

Overigens laat ik dit soort werkzaamheden liever aan collegae over, zelf bemoei ik me meer met zaken de asielprocedure betreffende.

aangepast door CaseyBasey
Link naar reactie
Delen op andere sites

haha nee hoor, ik ga vandaag gewoon weer zo'n 60 man bezoeken.

Jeetje mina dat zou voor Frank inhouden 60 bakken koffie op één dag !

over koffieadresjes gesproken

Leuk als ik dat zo lees over campers en buitenlanders en de reactie dat ze best meevallen.

Zo zie je maar weer dat de mens in algemeen toch met vooroordelen zit !

Je ziet en hoort en leest het overal, ook op werk bij mij met de schoonmaaksters en hoe sommige dan minachtend doen tegenover de dames.

Maar van de 4 lopen er wel 2 rond die zo het onderwijs inkunnen voor de klas.

Nee in de loop van alle jaren dat ik op de weg zit heb ik mezelf aangeleerd dat elk mens een goed mens is.

Alleen door omstandigheden zijn er die uiteindelijk in situatie's terecht zijn gekomen waardoor ze op het foute spoor terecht zijn gekomen.

Maar als je dan onder 4 ogen met ze zit dan blijken het vaak respectvolle mensen te wezen.

Ooit voor vorige werkgever bij GG&GD gewerkt en op deel van verslaafden en ex verslaafden en ook daar zitten mensen tussen die je er nooit verwacht zou hebben maar door situaties erin terecht zijn gekomen.

En met die mensen heb ik gelachen en serieuze praatjes gehad.

Collega zijn altijd, een mens is van nature een goed iemand, alleen in vele gevallen zou het handig zijn als zijn gebruiksaanwijzing op zijn rug zou staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje mina dat zou voor Frank inhouden 60 bakken koffie op één dag ! over koffieadresjes gesproken

Haha koffie drinken doe ik nergens... om een heleboel voor de hand liggende redenen! ;)

Nee in de loop van alle jaren dat ik op de weg zit heb ik mezelf aangeleerd dat elk mens een goed mens is. Alleen door omstandigheden zijn er die uiteindelijk in situatie's terecht zijn gekomen waardoor ze op het foute spoor terecht zijn gekomen. Maar als je dan onder 4 ogen met ze zit dan blijken het vaak respectvolle mensen te wezen.

Die instelling onderschrijf ik van harte. Ik ga er liever een keer ten onrechte vanuit dat iemand wel een goed mens zal zijn, dan dat ik er ten onrechte (vanwege allerhande vooroordelen) vanuit ga dat iemand wel een slecht mens zal zijn. Al blijft een gezonde dosis "wantrouwen" wel altijd op zijn plaats. Zodra ik ergens aanbel en ik hoor iemand aankomen, maak ik toch direct (niet eens bewust) een risicoanalyse. En vaak blijkt ook dan dat de eerste indruk lang niet altijd de juiste is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al blijft een gezonde dosis "wantrouwen" wel altijd op zijn plaats.

Dat is bij mij in algemeen de kat uit de boom kijken

Even een ander laten kletsen en zelf kijken wat voor persoon er tegenover me staat !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad en zowel in positieve als in negatieve zin.

Heb wel eens een person voor me gehad dat ik dacht zal ik hem 2 euro geven voor een brood ?

Man zag er niet uit, maar ongelooflijk sociaal en begaafd en geinteresseerd in een ander.

Maar tegenover gestelde vaak meegemaakt, keurig in het pak en keurig netjes praten en na 10 min had ik em wel willen verzuipen zo'n etter dat het was

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 maanden later...

Hebben jullie gehoord over die gasexplosie in nieuw-Dordrecht, waarbij een huis verwoest werd en een dode is gevallen? Die bewoner zou vandaag door ons ontruimd worden...

Drama weer, dus!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, dat is vaak een ongewenst neveneffect, de collateral damage voor derden (zo ook treinpersoneel). Het ware daarom raadzaam een beleid te creeren waarbij een dergelijke actie wordt gefaciliteerd door het ter beschikking stellen van de geeigende farmaceutische middelen. Uiteraard ingebed in de nodige randvoorwaarden.       

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem is alleen dat dat soort mensen niet onopvallend en stilletjes uit het leven willen glijden, maar juist met een daverende klap een statement willen maken. Voorkomen doe je dit soort ellende helaas niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, dat is vaak een ongewenst neveneffect, de collateral damage voor derden (zo ook treinpersoneel). Het ware daarom raadzaam een beleid te creeren waarbij een dergelijke actie wordt gefaciliteerd door het ter beschikking stellen van de geeigende farmaceutische middelen. Uiteraard ingebed in de nodige randvoorwaarden.       

precies

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe