Ga naar inhoud

Deurwaarder is een gevaarlijk beroep.


Snelle
 Delen

Aanbevolen berichten

Haha nee, dat niet. Hij ligt ook niet op de pak.

Want, voor de goede orde, ik zal nooit een mes daadwerkelijk als wapen gebruiken. Heb een tijdje messen verzameld, vandaar dat ik een arsenaaltje heb.

Voor inbrekers en dergelijke heb ik een gummiknuppel naast m'n bed, geen permanente schade en wel effectief :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Belachelijk, niet meer standaard politie mee, maar bij dreiging van escalatie of geweld. Dat weet je natuurlijk vaak niet van te voren en op het moment dat het zover is, ben je mogelijk te laat. Dit lijkt op het bekende beleid van: er moeten eerst ongelukken gebeuren, dan komen we in actie. En zo is dus ook de deurwaarder slachtoffer van de bezuinigingsdrift 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Exact, dat is precies het probleem. Met alle respect voor die mensen, maar in de complexe situaties waarin wij ons bevinden (met een navenant grote escalatiekans) wil je echt geen BOA, maar gewoon een HovJ naast je hebben staan.

 

Soms lijkt men te vergeten dat ons hele juridisch systeem waardeloos wordt als men de effectuering ervan niet op waarde schat. Wat zijn vonnissen immers waard als zij niet op een fatsoenlijke wijze ten uitvoer gelegd kunnen worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

vooral dat laatste; zie maar eens wat die JSF's kosten. Heb dat hele project van begin af aan meegemaakt en wist toen al: dit gaat hoe dan ook door, no matter hoeveel extra kosten. Daar kun je heel wat van die HovJ's van bekostigen en nog een hele hoop andere belangrijke zaken ook die nu down the drain gaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar menno het hele circus om de JSF heen hebben we een dertig jaar terug ook gehad met de F16.

En met de F16 hebben we uiteindelijk een toestel dat wel veel langer is meegegaan en tussendoor volledig geupdate is waardoor we mbt de elektronica een bijna nieuw toestel weer hadden.

 

En de werkgelegenheid mbt de F16 was voor Fokker toendertijd een mooie opsteker, want men bouwde ook voor derden en niet alleen voor nederland.

 

Maar zonder al dat wapentuig zou de wereld er wel anders uitzien.................

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja, dat er bezuinigd moet worden snap ik. En dat dat pijn doet, ook. Maar sommige zaken zijn fundamenteel voor onze rechtsstaat, en die worden soms te makkelijk te grabbel gegooid door lieden die de terzake relevante kennis missen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik had ze gelezen, en ik dacht "die zie ik op het forum".

 

Vooral zo'n zinnetje is kotsmisselijk: 

Er kan altijd een beroep worden

gedaan op de politie „indien sprake is van

escalatie of geweld”, zegt een woordvoerder

 

Via de bewijslast wordt de onwil van het OM om zijn taak te verrichten verkocht als zorgvuldigheid. Ook misselijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Gister weer een gevalletje meegemaakt waarin de titel van dit topic recht gedaan werd. Moest beslag leggen op de inventaris van een Marokkaanse supermarkt en tevens de aanwezige kasgelden beslaan en meenemen. Was samen met een vrouwelijke collega, die net een jaar in het vak zit, een officier van justitie en een paar agenten.

 

Desondanks werden er al tijdens onze actie (doods)bedreigingen geuit, maar dan heel subtiel. Nét op het randje of net erover. Genoeg voor de HovJ om één van de eigenaren staande te houden en legitimatie te vorderen. Toen ik met die eigenaar buiten liep om zijn vrachtwagen ook te beslaan, werd ik zelf met de dood bedreigd. Nu ben ik wel wat gewend inmiddels en sla ik daar niet van achterover (overigens geen stoerdoenerij, achteraf heb ik het wel benauwd hoor). Probleem was alleen dat toen de actie afgerond was, iedereen zijns weegs ging.

 

Ik was met mijn collega in mijn auto gestapt en reed het parkeerterrein af, toen ik een nagelnieuwe Mercedes C63 AMG aan zag komen. Ik had al een voorgevoel en jawel, dat was mijnheer de supermarkteigenaar... die achter ons aankwam. Ik ben een paar straten ingereden om te kijken of hij echt volgde, en dat deed hij inderdaad. Ben toen als de bliksem de rondweg opgereden, zodat er voldoende ander verkeer om me heen was. Ben vlak achter een vrachtwagen gaan rijden zodat hij niet voor me kon komen, ben rustig door blijven rijden en heb mijn collega 112 laten bellen. Moet zeggen dat die zeer snel reageerden: binnen twee minuten had ik een motoragent achter me. Die kerel in z'n snelle Mercedes was er vandoor gegaan zodra hij zag dat er politie aankwam, en is niet teruggevonden. Zijn beurt komt nog wel...

 

Nu weer druk met aangifte doen, zelf onze eigen processen-verbaal opmaken en interne registraties invullen enzo... pfff... ;)

Nou, the story continues....

 

Vrijdag kreeg ik bericht van de politie: er wordt tegen de bekende(!) verdachte geen vervolging ingesteld. De reden? Gebrek aan bewijs...!!! :blozen2:  :boos:  :benhetzat:   Vier agenten, een hulpofficier van justitie en een collega-deurwaarder waren getuige en legden verklaringen af. Hoe serieus moet ik de meldingen dat geweld tegen mensen met een publieke taak serieus wordt genomen eigenlijk nemen...? :dood2:

 

Alleen al om te bezien wat de reactie is ga ik in beroep tegen deze beslissing bij de Officier van Justitie :afgestudeerd: . Zal mij benieuwen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja uiteindelijk wel blijkbaar

Cru maar realiteit vandaag de dag

Net zoals op werk in bouw met al zijn VCA verhalen

Maar moet eerst iemand zijn been breken voor de gaten in vloer worden afgedekt met planken

Of iemand mot de inspectie bellen.

 

Dus marco als je nog een Uzi moet hebben voor in de wagen voor als het fout gaat........

Shit nee want dan ben je helemaal verkeerd bezig dus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is zeker niets nieuws Erik, helaas! Maar juist in dit geval vind ik het extra schrijnend, omdat de overheid al jaren hoog opgeeft van het "feit" dat geweld en agressie tegen werknemers met een publieke taak prioriteit heeft. Zie bijvoorbeeld dit bericht van de overheid of, voor de echte liefhebber, dit onderzoeksrapport.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe