Ga naar inhoud

Deurwaarder is een gevaarlijk beroep.


Snelle
 Delen

Aanbevolen berichten

Interesse ..... wel ik wil jou of je collega's nooit aan de deur zien , of het moet privé voor bakkie koffie zijn.

En eigenlijk nooit echt alles bijgehouden omdat ik het banksaldo toch elke maand zag stijgen omdat ik niet alles over de balk gooi.

Maar het eens bij gaan houden kan zeker geen kwaad en geeft me ( ons ) uiteindelijk een beter zicht op het financiële.

 

Nichtje van me houd bv alles echt op de cent bij, en gaat hierin zelfs zover dat als ze € 0,20 op straat vind dit ook meteen als inkomsten word geregistreerd in haar boekhouding....

 

En krijg je op bepaald moment op verjaardag te horen wat ze op jaar basis aan geld op straat heeft gevonden.... pffff weet jij het ??

 

Dus mijn dank voor je file Marco

Link naar reactie
Delen op andere sites

pffff ja, die doorslaande controlfreaks zijn ook weer niet te harden... :D

 

Succes, 't is best handig om het eens bij te houden waar je geld heengaat. Heb het zelf ook eens een jaar gedaan, gewoon om eens te weten wat ik bijvoorbeeld in die periode naar de AH, de slagger, de bakker, de Gall & Gall enzo wegbreng. bij sommige dingen schrik je echt :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel kan je vertellen dat AH minimaal aan mij verdiend, want toen ik voorheen wel eens daar boodschappen deed kwam ik er snel achter dat ik bij hun minder voor meer € had.

Dus ik ben ergg blij met de Deen winkels alhier....

 

En de Slagger is om Menno te misleiden dat je bij de slager komt ???  :D:P8-)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook bij de Deen schrik ik inderdaad wel eens mbt het bedrag en wat ik heb.

Maar je opmerking van geen zin om 4 supermarkten af te lopen is eigenlijk een luxe probleem en

denk zo dat er veel gezinnen zijn die om de eindjes aan elkaar te kunnen knopen dit wel moeten doen.

En dat zijn waarschijnlijk ook gezinnen waar jij wel eens beroepsmatig een bezoek zal brengen.

 

Ik heb de luxe dat ik in een straal van 500 mtr de keuze heb uit de volgende supermarkten.

 

Deen, AH , Vomar, Plus , Aldi en Lidl. en niet te vergeten Ali's supermarkt uit Turkey

 

En als ik dit wel eens in mijn vriendenkring vertel dan proef ik jalouzie omdat diegene in hun directe omgeving alleen dat zaanse bedrijf hebben zitten en naar een andere gemeente moeten rijden voor een andere super...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik hou me er niet mee bezig, kan ik ook niet schrikken. Wel zo prettig. Al realiseer ik me terdege dat je in een luxe positie verkeert wanneer je je dat kunt permitteren. 
Maar toch leven wij denk ik behoorlijk sober. Geen dierlijke producten, geen alcohol, geen tabak, geen zoetigheid of vette happen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat schrikken hoeft ook niet eens over zaken voor jezelf te gaan hoor. Zo schrok ik ook toen ik aan het eind van het jaar optelde wat we betaald hadden voor kadootjes, aardigheidjes en weggevertjes. Da's prima natuurlijk, maar het is soms goed om je te realiseren waar je je geld allemaal aan uit geeft. Niet persé uit bezuinigingsoogpunt, maar gewoon om inzicht te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

uiteindelijk gaat het allemaal op, ja. Dat moet zelfs wat mij betreft (behoudens een bescheiden buffer voor eventualiteiten. Vandaar ook die verbouwing. Je betaalt alleen maar belasting over dat spaargeld en nu kan het nog. Over twee jaar naar pensioen en 7 mnd geen AOW. En of ega dan nog haar baan heeft is ook de vraag

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je betaalt alleen maar belasting over dat spaargeld

 

Dat is niet geheel waar wat je nu zegt menno !

De eerste plus minus € 20.000 zijn belastingvrij en alles wat je meer aan spaargeld hebt daar betaal je belasting over de rente van dat resterende bedrag.

 

Maar dat sparen bijna niet meer lonend is dat is zonder meer waar......

Link naar reactie
Delen op andere sites

MarcoO2, on 18 Sept 2014 - 08:58, said:

We hebben nieuwe afdelingen als Facturatie en Debiteurenbeheer en Bewindvoering gestart. Bij F&D stappen we als het ware bij de klant binnen en nemen vanaf de factuur het hele traject al over. Als dat goed op orde is, is het aantal wanbetalingen ook minder en is dus het aantal instromende schuldenaren ook lager. Bij Bewindvoering brengen we mensen onder die zelfstandig niet in staat zijn om hun vermogen te beheren. Dat hoeft niet alleen om schuldensituaties te gaan, maar ook om verstandelijke en emotionele beperkingen.

 
Ook als deurwaarder ben ik hier bewust mee bezig. Wij hebben samen met Annemarie van Gaal een kasboek ontwikkelt. Gewoon eem ouderwets, fysiek kasboek. Ik heb er dozen vol van liggen, en steeds als ik aan de deur het gevoel heb dat iemand moeite wil doen om inzicht te krijgen in zijn of haar situatie, laat ik zo'n kasboek achter. Daar staan ook allerlei tips & trucs in, en door je uitgaven bij te houden en te categoriseren creeer je inzicht. Als ik er een volgende keer kom, krijg ik regelmatig terug dat dat hen enorm heeft geholpen. En kijk, dáár doe ik het dan weer voor :)
 
't Klinkt misschien wat raar dat we als gerechtsdeurwaarders investeren in het voorkomen van schulden. Maar in deze veranderde maatschappij is het accent in onze dienstverlening gewoon verschoven, inderdaad deels richting het sociale vlak.
 
Sorry voor het hele epistel, maar als ik over mijn vak ga schrijven spat het enthousiasme er altijd af!

 

 

Dank voor dat epistel, leuk om zo wat inzicht te krijgen in jouw wereld.

 

Ik zag in die uitzendingen van RTL dat je mensen zag die best wilden, maar dat er wat structuur geboden moest worden, en vooral dat het probleem eerder gesignaleerd had moeten worden. En natuurlijk een aantal die al zoveel achter de rug hebben dat er geen vertrouwensbasis meer mogelijk is, en dan is er geen houden meer aan natuurlijk. Maar die eerste groep moet iets mee te bereiken zijn. Goed te lezen dat dit gebeurt, en niet alleen vanuit overheden, want daar is altijd te weinig budget, en helpt men daardoor iedereen precies zo weinig dat je net zo goed niets kunt doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe