Ga naar inhoud

Scheren (man only)

hobbel de bobbel
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik gebruik zelf, tot volle tevredenheid een Braun shaver. Prima ding, bevalt me beter dan Philips shavers.

Één keer in de zoveel tijd heb je toch een nieuw scheerblad/kop nodig. Zeker als je van die stugge stekels hebt zoals ik. ;)

Afijn, vorig jaar had ik eens een scheerkop bij de lokale Handyman gehaald, maar die vraagt daar 32 euro voor. Vrij forse prijs. Kijkshop verkoopt wel dit scheerapparaat, maar helaas niet de bijbehorende onderdelen (want die zijn daar normaliter een stuk goedkoper).

Dus ik op zoek, online, naar een Braun 32B scheerkop.

Heel bizar wat je dan tegenkomt... In Nederland varieren de prijzen zo tussen de 30 en 45 euro online + daarbij nog de verzendkosten. Hmmm, dat schiet niet op dus.

Via amazon en eBay in Duitsland was ik al wat goedkoper uit, dacht ik... maar dit artikel wordt OF gewoonweg niet verstuurd naar een ander europees land, of de verzendkosten zijn zo hoog, dat het niet loont.

Dan via eBay in de US. Hee, da's apart, notabene een duits artikel is daar een stuk goedkoper! Slechts 15 dollar, maar je raadt het al, dat wordt NIET verstuurd naar Europa...

Nog ff doorzoeken dus en uiteindelijk, niet de 1ste zoekpagina van google, blijkt er in het zuiden van het land, een audio/video/witgoed zaak te zijn, die deze scheerkop plotseling (?) in de aanbieding heeft. Slechts 22 euro per stuk. Gelijk maar twee besteld, en inclusief verzendkosten, kwam de prijs op 25 piek per stuk uit.

Toch apart, dat zo'n simpel dingetje zulke extreme prijsverschillen kent. Doet je vermoeden welk een marges dit soort producten hebben... :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Dan komen nu dan uiteindelijk uit bij het residu van het scheren, het baardmateriaal in de afgewerkte cassette.

Wat zien wij ?

Een soort drab, verpulverde baardharen.

Maar ik zou niet bij de pakken gaan neerzitten, want er is uit deze materie, uw DNA verleden af te leiden !

Ook zou uw cassette wel eens geld waard kunnen zijn, herwinbare zware metalen, zoals minieme hoeveelheden goud,kwik, pesticiden, etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus nu zoek je een mogelijkheid om dat DNA te kunnen vernietigen? Want stel je voor dat ze je identiteit kunnen afleiden uit je scheergruis... :lol:

Pesticiden????? Mijn hemel, wat smeer jij op je gezicht???? :blink:

@ CH

Neee, de baardgroei verwijdert juist allerlei zooi, die je via de voedselketen binnenkrijgt, biologie gaat wat mij betreft boven cosmetica.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 6 maanden later...

Ik vind het allemaal niets die grasmaaiers tegen je hoofd. In de tijd dat ik bij Philips werkte ook een aantal weken proefpersoon geweest voor de scheerapparaten: men zocht natscheerders, die een aantal weken wilden testen. Behalve de toen gebruikelijke Philipsapparaten, en een aantal gemodificeerde apparaten ook apparaten van de concurrentie getest. Reden dat men natscheerders zocht voor de test: die hebben een dunnere huid, doordat steeds het bovenste laagje er af geschraapt wordt bij het scheren.

Resultaat: de apparaten met roterende scheerkoppen als Philips had je na het scheren net zo'n baard als na nat scheren na een halve dag tot een dag. Apparaten zoals Braun waarbij de 'rasp' achter een dun metaalfolie zat, gaf een iets gladder resultaat als je geluk had, en als je pech had dan beet ie. (vals kreng) Door de dunnere huid ging er net wat meer huid door de sleufjes in het folie, en dat werdt er dan mooi door het apparaat 'afgehakt'. Bij een weekje met zo'n Braun  scheren vloeide er meer bloed dan bij een jaar nat scheren. Lijkt me duidelijk dat ik weer terug gegaan ben naar nat scheren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, weer een hele eyeopener.

Eigenlijk weet ik ook wel, dat natscheren moet.

Maar het is gewoon het mes op de keel en al die aluin om het bloeden te stelpen.

Tot zover mijn jeugdangst.

Na jaren Philipservaring ( neutraal, er gebeurde eigenlijk niks) wel ontevreden gevoel, er had best wat meer vanaf gekund.

De Braun doet het idd een stuk beter, het vleeshappende effect heb ik slechts aan het einde van  de technische levensduur van het scheerhoofd mogen ervaren.

( Mannen met littekens hebben een streepje voor bij sommige vrouwen !)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat was ook mijn verbazing, dat het bij elektrisch scheren bij bepaalde modellen een bloedbad werd. Bij nat scheren echt heel incidenteel (denk aan enkele keren per jaar bij de ouderwetse enkelvoudige mesjes, later bij de dubbele mesjes echt heel zelden. Overigens bij natscheren nooit echt voorzichtig, mooi voorbeeld in militaire dienst moest er op een gegeven moment op oefening nat geschoren worden, en voor gasmaskertest vooraf op de kazerne ook. Andere dienstplichtigen die voor het eerst nat stonden te scheren waren super voorzichtig en hadden lang werk (en een bloedbad) ik stond gewoon op de muziek te springen tijdens het scheren, en geen krasje te zien (en bij de gasmaskertest ook geen last dat er traangas binnenkwam).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat was ook mijn verbazing, dat het bij elektrisch scheren bij bepaalde modellen een bloedbad werd. Bij nat scheren echt heel incidenteel (denk aan enkele keren per jaar bij de ouderwetse enkelvoudige mesjes, later bij de dubbele mesjes echt heel zelden. Overigens bij natscheren nooit echt voorzichtig, mooi voorbeeld in militaire dienst moest er op een gegeven moment op oefening nat geschoren worden, en voor gasmaskertest vooraf op de kazerne ook. Andere dienstplichtigen die voor het eerst nat stonden te scheren waren super voorzichtig en hadden lang werk (en een bloedbad) ik stond gewoon op de muziek te springen tijdens het scheren, en geen krasje te zien (en bij de gasmaskertest ook geen last dat er traangas binnenkwam).

Herkenbaar, bij de Koopvaardij werd  ook baardloosheid uitendelijk verplicht, wegens brandoefeningen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe