Ga naar inhoud

De lange arm van Zwitserland


hobbel de bobbel
 Delen

Aanbevolen berichten

....zitten in Zwitserland! Dat zou wat zijn zeg voor zo'n prutbekeuring te moeten gaan zitten. Hoe hard willen ze het gaan spelen? Ik weet wel dat ik in CH altijd rustig rijd, kan ook wel want ik noem het gewoon even afkoelen na knallen in Duitsland. Maar toch erg vervelend voor je. En anders je niet meer laten zien in Zwitserland, is ook een optie!

aangepast door Wasmachineman
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook ooit geflitst in Zwitserland (een dikke prent a 206 euro voor 15 km/uur te hard), ik heb toen het internet afgezocht en uiteindelijk maar braaf betaald. De Zwitsers doen niet flauw zeg maar..

http://www.anwb.nl/rechtshulp,/op-vakantie/met-de-auto-op-reis/verkeersboete-buitenland/Boete-uit-Zwitserland.html

http://www.flitsservice.nl/phpBB/post2743478.html#p2743478

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik verdom het te betalen.

Dit begrijp ik ff niet.

Je hebt te hard gereden, je hebt de lokale wetgeving overtreden en je krijgt er een boete voor. Klip & klaar lijkt me.

Dat je geen zin hebt om te betalen, dat zou ik nog kunnen begrijpen (alhoewel...) Maar wie z'n billen brandt, zal op de blaren moeten zitten. :geenidee:

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ook ooit de lokale politie aan de deur gehad. Die kwam vragen of ik op datum zus-en-zo in Belgie, op de route van Verviers richting Bitburg had gereden (bijna een jaar later!). Ik had toen zelfs al een andere auto, met dus een nieuw kenteken. Tja, het bewijsmateriaal was er gewoon. En na bevestiging dat ik daar was geweest gingen ze weer weg en vertelden alleen maar dat ik binnenkort post kon verwachten.

En idd, 3 weken later een beschikking uit Belgie om aan 'vervolging van de procureur' te ontkomen moest ik een bepaald bedrag overmaken. Balen, maar het is niet anders...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt me logisch dat je betaalt als je fout zat. Zie het als een "leuke" vakantieherinnering en wees blij dat je er zo genadig vanaf komt. De Zwitsers zelf moet namelijk naar inkomen betalen en dat kan bij rijke luitjes oplopen tot tonnen voor 50 km te hard :) .

Iedereen weet (nou ja) dat de regels in Zwitserland erg streng zijn en de controles ook. Ze hebben soms ook van die leuke flitspalen die je van voren, de zijkant en de achterkant meten/ flitsen. Daarom rij ik altijd heel beschaafd als ik er ben. Nog geen post uit Zwitserland gehad (behalve van familie en "echte" vrienden...).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het geheel met Erik eens. Ik zeg ook, gewoon betalen als jij het daadwerkelijk was.

Betalen naar inkomen vind ik trouwens wel super, dat mogen ze hier ook wel doen. Er zijn zat mensen die denken 'ach, die paar euro....'

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe zuur ook, ik vind ook dat je gewoon moet betalen.

In mijn geval destijds was ik de snelheidsbeperkingen in Zwitserland (tunnels met max 80, verbouwingen en bijna overal 100) dat ik op een gegeven moment bewust het bordje 100 genegeerd had. Vrouwlief waarschuwde nog en op dat moment flits van voren.. Gewoon stom, dom en vervelend, vooral het terecht gez..k van vrouwlief.

Daarbij wel meteen m'n les geleerd, niet meer door Zwitserland naar Italië maar door Oostenrijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind wel dat er een grens is aan hoe lang een overheid mag wachten met het geven van een bekeuring. 55 euro voor 7 km te hard, is aan de hoge kant, maar nog niet echt idioot. In ieder geval niet zo erg als bij parkeren langs de weg 100 euro moeten dokken en dan alleen omdat de neus de verkeerde kant op staat :) (je weet wel, zo'n goedkoop Noordelijk land....)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oostenrijk is ook niet zo achterlijk duur als Zwitserland. Een liter diesel kost daar 1,44 (vs 1,77 in Italië)..

Oostenrijks vignet kun je ook kopen voor 10 dagen ipv een heel jaar en je kunt op de snelweg beter doorrijden dan in Zwitserland is onze ervaring.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Hobbel, hij kwam verleden jaar zo bescheiden en rustig over, maar het is een wolf in zijn Yeti

Mijn geheugen is nog zo goed om te weten dat hij onlangs ook al een bekeuring binnenkreeg vanwege te snel rijden over den 5 baans A2 !

Wat gaat er nog komen hobbel ? wordt het topic groter dan die over de tuning of over de ketting ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe