Ga naar inhoud

Wie rijdt er nog zonder Navi?


Wmm is er niet meer
 Delen

  

30 leden hebben gestemd

Je hebt geen rechten om te stemmen in deze poll, of om de poll resultaten te bekijken. Log in of registreer om te stemmen op deze poll.

Aanbevolen berichten

Heb toevallig van het weekend gratis kaarten bij de ANWB besteld. Handig, zeker als ze gratis zijn ;)

Wat ook leuk is aan een tomtom, is dat je altijd van de route kan afwijken en dan gewoon weer opgeleid wordt. Dus als je even om wilt rijden omdat je iets moois hebt gezien bijvoorbeeld (of een mogelijk nog niet genoemde/gedetecteerde file wil vermijden) dan kan je gewoon gaan waar je wilt zonder je druk te maken om de route.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Drie van mijn buren rijden zonder navigatie (en met een gat in hun deur) nadat vannacht de Columbus uit hun auto werd geroofd. Wat ben ik blij dat ik dat onding niet heb.

Inbouw Kenwood DNX7200

Losse TomTom met Live Verkeersinformatie

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 jaren later...

Ik ga ook een tomtom bestellen. Op zich kan de vrouw redelijk kaartlezen, maar met een 2-jarig afleidend factortje op de achterbank gaat het soms iets minder. Komende vakantie hoop ik ook een stuk te rijden als alle andere gezinsleden slapen, dus dat is ook een mooi excuus.

 

Ik zit te denken aan deze:

 

http://www.gpsshop.nl/product/487319/tomtom-start-60-europa.html

 

Echter, bij de spec "verkeersinformatie via" staat ingevuld "los verkrijgbaar". Het is mij niet helemaal duidelijk wat ik moet toevoegen om dan verkeersinformatie te hebben. Is dat deze abbo? http://www.tomtom.com/nl_nl/drive/maps-services/services/selector/?sku=1SDJ.002.03  en via welke techniek heb ik die info dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al eens aan Garmin gedacht ipv de TT

Gratis life kaart update's en met een simpel antennetje heb je ook gratis verkeersinfo...

 

Werk nu zakelijk met TT en prive heb ik een Garmin bij me vaste Navi en persoonlijk vind ik de Garmin een stuk gebruiksvriendelijker

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ik heb geen Garmin overwogen. Wie ik tot nu toe heb gevraagd hadden geen ervaring met Garmin. Ik heb zelf wel enige ervaring met geleende tomtoms, dus dan kies al snel voor wat ik ken.

 

Maar als je een Garmin met 6 inch scherm rond de 160 euri kunt krijgen met kaarten-updates en file-info gratis, dan is dat wel iets om te overwegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie ik tot nu toe heb gevraagd hadden geen ervaring met Garmin.

 

Watttttt heb je niet eens overlegd met Menno ?????? tsjjjjjjj

 

Maar kijk eens op http://www.gps.nl/of nog beter ga bij één van de filialen langs.

Gasten weten erg veel over navigatie en kunnen je heel veel uitleggen...

 

Enne dat file gedoe..... mijn ervaring met de zakelijke TT live is dat het bagger is en dat aansluiten in de file het snelst is ...

In begin luisterde ik er nog wel eens naar maar collega die zelfde route reed was uiteindelijk eerder op locatie dan ikzelf, maw je word alleen maar nerveus van die info....

 

En als je je GPS ook nog in combinatie met wandelen wil gaan gebruiken zou ik zeker bij GPS.nl gaan kijken, gasten kunnen je ongelooflijk veel uitleggen en adviseren en komen misschien met een mooie GPS aanlopen die voor beide te gebruiken is.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Enne dat file gedoe..... mijn ervaring met de zakelijke TT live is dat het bagger is en dat aansluiten in de file het snelst is ...

In begin luisterde ik er nog wel eens naar maar collega die zelfde route reed was uiteindelijk eerder op locatie dan ikzelf, maw je word alleen maar nerveus van die info....

 

Tja, zo'n beeld had ik er ook al bij. Voor woon-werkverkeer boeit het me dus ook niet zoveel. Ik heb nu in een half jaar slechts 1 keer langs de weg gegeten, alle andere keren was ik tijdig thuis.

Het schrikbeeld is meer dat je op vakantie op de autobahn te laat in de gaten hebt dat er een file van 30 km staat, en dat de eerstvolgende afslag 20 km verderop is. Met radio en ook nog een smartphone kom je ook een heel eind, maar er mensen liggen te pitten werkt dat weer minder goed natuurlijk.....  Maar dat precies op zo'n moment die doemfile er staat is maar een kleine kans, dus ik ga er geen godsvermogen voor op tafel leggen.

 

 

Watttttt heb je niet eens overlegd met Menno ?????? tsjjjjjjj

 

 

 Menno heeft de muziek al verzorgd, en heeft bij mijn weten weer geen tomtomervaring....

 

 

Maar kijk eens op http://www.gps.nl/of nog beter ga bij één van de filialen langs.

Gasten weten erg veel over navigatie en kunnen je heel veel uitleggen...

tja, er is niet zoveel tijd meer. Ik moet nog naar de kapper, dan blijken er opeens ook nog 3 inentingen p.p. te moeten, de auto moet nog een beurt voor de airco en nieuwe wrap, en nog elders weer nieuwe wieldoppen halen, er moeten 3 scholen gekeurd, en nog een hele waslijst, terwijl ik echt maar 1 papadag in de week heb.  :angry:

 

Misschien maar eens de komende weken oppas invliegen, afhaalmaaltijden, etc.

 

 

 

En als je je GPS ook nog in combinatie met wandelen wil gaan gebruiken zou ik zeker bij GPS.nl gaan kijken, gasten kunnen je ongelooflijk veel uitleggen en adviseren en komen misschien met een mooie GPS aanlopen die voor beide te gebruiken is.

 

Hm, de vrouw gaat over het wandelen. Ik zal het voorleggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier net hetzelfde. Van het werk een Windows Phone gekregen, en met een gedownloade kaart werkt die echt prima. Ik heb vorige week zo een houder gekocht zodat ik hem ook tegen het raam kan plakken. Ik denk niet dat ik ooit nog een nieuwe gps koop. Er zit trouwens ook een leuke functie op waarmee je ook terug kan navigeren naar je auto, als je niet meer weet waar je hem achtergelaten hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuke is ook dat je met die gedownloade kaarten geen internetverbinding nodig hebt. Ik weet niet of er voor Android ook zulke goede apps zijn, maar die HERE drive is zeker een waardig alternatief voor een tomtom. Ik heb ook een 2meter flexibele usb kabel van 3 euro in de hema gekocht, zo laadt mijn telefoon ook nog bij tijdens gps-functie-gebruik, dat is ook nog eens efficiënt qua energiegebruik :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat bijladen is wel nodig, want ik vind het stroomgebruik wel hoog.

Ja het is geweldig: je download gratis alle kaarten (landen) die je nodig hebt, desnoods heel Europa. En idd geen internetverbinding nodig tijdens de route. Met prima interface en duidelijke instructies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er een degelijk toestel uit. En die onbeperkt gratis updates zijn ook mooi meegenomen. Toch in de veronderstelling dat het standaard kaarten zijn en niet meer custom software voor elke gps-model apart zoals vroeger. Enig minpunt is dan wel weer de batterijduur vind ik, maar als het enkel voor in de auto is kan dat ook geen kwaad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel gaat er om dat je voor je eigen gevoel waar voor je geld hebt......

En jammer weer dat er voor dat geld dan weer geen hoesje bijgeleverd word.

En hoe zit het met de bevestiging op de wagen ?

Ook nog eens apart bestellen ??

 

Denk dat ik persoonlijk nog even verder had gezocht en ben er bijna zeker van dat je goedkoper een vergelijkend apparaat had kunnen vinden...

 

Maar goed, gaat er om dat jij een goed gevoel aan je koop over hebt gehouden en dat je daar komt waar je wil komen ....

En altijd beter dan die papieren TT die naast je zit en pas als je de kruising bent over gestoken zegt , ehhhhh we hadden hier links gemoeten....

 

En nu nog de minst irritante stem in de TT opzoeken....... :P

aangepast door EdK
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er een degelijk toestel uit. En die onbeperkt gratis updates zijn ook mooi meegenomen. Toch in de veronderstelling dat het standaard kaarten zijn en niet meer custom software voor elke gps-model apart zoals vroeger. Enig minpunt is dan wel weer de batterijduur vind ik, maar als het enkel voor in de auto is kan dat ook geen kwaad.

ja, die gratis updates leek me ook mooi

en ook file-info zonder jaarlijks te moeten betalen

die batterijduur vind ik eigenlijk geen issue, in de auto gaat hij op 12v, en elders kan hij op usb-voeding

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel gaat er om dat je voor je eigen gevoel waar voor je geld hebt......

En jammer weer dat er voor dat geld dan weer geen hoesje bijgeleverd word.

En hoe zit het met de bevestiging op de wagen ?

Ook nog eens apart bestellen ??

 

Denk dat ik persoonlijk nog even verder had gezocht en ben er bijna zeker van dat je goedkoper een vergelijkend apparaat had kunnen vinden...

 

Maar goed, gaat er om dat jij een goed gevoel aan je koop over hebt gehouden en dat je daar komt waar je wil komen ....

En altijd beter dan die papieren TT die naast je zit en pas als je de kruising bent over gestoken zegt , ehhhhh we hadden hier links gemoeten....

 

En nu nog de minst irritante stem in de TT opzoeken....... :P

 

We zullen wel eens kijken of er een of ander etui-dingie voor op te scharrelen valt. Iets met krulletjesmotief van de Wibra voor 1,95 ofzo.

 

Wat betreft bevestiging ga ik eens even uitproberen hoe het bevalt als hij aan voorruit zit naar m'n werk. Als dat niks is wordt het denk ik dit ding:  

 

http://www.gpsshop.nl/product/68436/category-175050/tomtom-beanbag-voor-dashboardmontage.html

 

Papieren tomtom is niet zo bar slecht, maar moet ook slapen en zich met de achterbank bemoeien. Er wordt altijd gesteld dat vrouwen kunnen multitasken, maar als de achterbank opspeelt daar niets van over en valt de papieren navigatie steevast uit.

 

Over de stem: die gebruik ik eigenlijk nooit. Ik bekijk de route van tevoren, en tijdens het rijden kijk ik op het scherm. Daar heb ik genoeg aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb in verleden toen ik één van mijn eerste Navi kocht van Garmin de Beanbag erbij gekregen.

En moet zeggen dat ik dit op zich een erg prettig iets vond daar ik de navi kon plaatsen waar ik dat wilde

Geen afdrukken op raam kreeg van opgedroogd speeksel en dus ook het dieven gilde niet kon zien dat ik gebruik maakte van een Navi.

 

En wat betreft het multitasken........ dat kunnen wij toch ook hartstikke goed !!

Je staat met een pilsje in de hand het vlees te grillen op de BBQ ...... en je kunt dan ook nog zeggen dat het flesje haast leeg is dus als ze in de keuken komt dat ze weer een verse koude mee moet nemen....  mannen en niet kunnen multi tasken tsjjjjjjjj

 

Maar goed zat even naar je TT te kijken en de specs.

En pluspunt is dat je route's op pc kunt maken en kunt inladen.

maar minpuntje voor mij zou zijn het niet kunnen invoeren van GPS coördinaten.

dit is in mijn geval bijna een must omdat met vliegeren we soms lokatie's komen zonder een echt adres.

Maar dan krijg je wel de GPS coördinaten op per mail van de poort waar je het terrein op kunt.

 

En Noorwegen paar jaar terug diverse lokaties hutten gereserveerd en die werden met coördinaten opgegeven waar die stonden.

Maar goed wat voor de één een must is, kan voor de ander totaal nutteloos zijn.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe