Ga naar inhoud

Carglass


PC-fre@k
 Delen

Aanbevolen berichten

Zoals jullie misschien ergens voorbij hebben zien komen hebben 2 weken terug een aantal boefjes geprobeerd in te breken in mijn auto... Maar ja, echt ervaren waren ze niet. :doh2: En mocht een potentieel boefje dit lezen:

- DEFA SCM III Alarm incl. o.a. CANBUS koppeling, glasbreek- en microwave sensor

- Deuren ontgrendelen niet (er is geen pinnetje bovenaan de deur, ze openen ook niet van binnenuit, zelfs niet met de knop in het midden)

- Radio/Navigatie is niet te verwijderen (zit vast met de diverse kabels), bovendien ontbreekt dan de GPS module, TomTom module + kabel en USB kabel voor o.a. iPhone. Kosten los: +/- €700 euro

Wat mij opviel bij het hele verhaal:

- Als je het noodnummer van de verzekering belt (zo'n landelijke centrale) hebben ze in no-time carglass (of wie op de lijst staat) gebeld zonder te vragen of je dat ook wilt...

- Vrijwel alle ruiten zijn op voorraad, nou die van mij niet en ik ben niet bepaald de enige met een Fabia Combi Greenline!

- Carglass gaat niet bepaald voorzichtig te werk

-- Glas wat nog in de deur zit valt bij het verwijderen op je portier. Ze beschermen hem hier niet voor.

-- Glas dat na het openen van de deur op de dorpel valt wordt niet verwijderen, gevolg: diepe krassen op je dorpel en onder je deur.

- Ze stofzuigen netjes je auto (ook op locatie)

-- Er blijft overal glas achter, vooral de splinters die over de hele stoel en dashbord zaten leken me erg gevaarlijk (ook voor krassen)

-- Met perslucht proberen ze wel de kieren te legen

En toen, de definitieve ruit (was er zelf niet bij trouwens):

- Snel een afspraak kunnen maken, helaas niet mobiel

- Men plaatst zonder te vragen een immitatie ruit!

-- Was in mijn geval hetzelfde merk als de originele ruit

-- Had geen Skoda logo

-- Merknaam/Logo zit scheef op de ruit, of de ruit scheef in mijn deur

-- Kleurverschil (je moet wel goed kijken op een neutrale plek)

- De deur kraakt als een gek, komt zelfs boven een best muziekje uit!

- Stinken dat het doet (ruim een week lang!), zal wel een goedje zijn om het glas te verwijderen?

- Alle splinters waren wel weg, er was ook opnieuw gestofzuigd. Nadien nog een stuk of 10 kleine stukjes gevonden die bij het remmen onder de stoel vandaan kwamen.

Via mijn dealer begrepen dat ze dit vaker doen en dat in de meeste vervelende gevallen Skoda/PON moeilijk kan doen bij garantieclaims op bijv. roest rondom de plek waar een immitatie ruit zit.

Dus, ik er de balen in natuurlijk... Maar, eerst maar eens mijn verzekering (AllSecur) gebeld en het verhaal uitgelegd. Die snapte direct dat ik hier (met een 8 maanden auto) niet op zat te wachten. Zou geen enkel probleem moeten zijn als ik een originele ruit wil, moest dan even contact zoeken met Carglass om een oplossing te bespreken. Zouden er wel melding van maken.

Carglass gebeld, hoofdmonteur belde me al snel terug, het gesprek verliep best grappig:

1. Nou meneer, het is gewoon dezelfde ruit...

2. Kleurverschil, dat kan haast niet!

3. De deur kraakt? (Als een idioot!) Nou, weet niet hoe dat komt hoor. Dat was vast en zeker al...

4. Schade aan de deurpost? Dat komt vanuit de regenafvoer, kunnen wij niet helpen. (Ja, tuurlijk, die zit 5 cm lager!)

5. Er stond toch niet op het formulier dat het een originele moest zijn. Mijn reactie: Stond er dan op dat het een immitatie ruit moest worden!? :doh2:

6. Nee, wij kunnen geen originele 'LOGO' (nadruk) ruit bestellen...

7. Uw verzekering denkt hier anders over? Hmm, dan zou ik het hoofdkantoor moeten vragen want dat kunnen wij niet zelf bestellen...

8. Nou, nee hoor. Uw eigen dealer hoeft de ruit niet te leveren, ik ga wel even kijken of ik er wat aan kan doen.

9. De ruit inleveren en alles ongedaan maken? Nou, weet u wat meneer. Ik ga de ruit meteen voor u bestellen, die zal dan binnen een paar dagen binnen zijn! Makt u zich geen zorgen over de huidige ruit, dat is mijn probleem.

Samenvatting: Heeft u niet aangegeven >> Kan niet >> Mogen we niet >> Kijken of er iets te regelen is >> We hebben hem in 2 dagen....

Nog achteraan gebeld, ruit bleek nog niet besteld. Toen ik zei dat ze hem er dan diezelfde dag wel uit mochten halen en maar in conclaaf mochten met AllSecur werd me verteld dat ze er direct werk van zouden maken. En weldra, de dag erna werd ik gebeld. Ruit is bestel en zou snel binnen zijn.

Carglass -1, of eigenlijk -10 want ik heb direct een boel mensen het hele verhaal verteld. Sommigen konden het beamen, anderen verwonderden zich al hoe Carglass al die spotjes betaald. Raadsel opgelost, prijsafspraken maken en goedkopere ruiten plaatsen. En dat terwijl ik altijd wel een positief gevoel had bij de merknaam Carglass. Leek je me toch wel in goede handen... <_<

A.s. zaterdag laat ik hem plaatsen, ben benieuwd! Ik ben er behoorlijk klaar mee, dus op hoop van zegen :notworthy:

aangepast door PC-fre@k
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu we het toch over ruiten vervangen hebben in combinatie met carglas en je merkdealer

Met mijn Roomster had ik op bepaald moment zo'n mooie scheur in mijn ruit en precies in het gezichtsveld, dus tsja vervangen.

Maar ik moest ook in die periode een servicebeurt hebben met de RR, dus had zoiets van mijn dealer kan ook ruiten wisselen dus ik combineer dat dan ben ik maar één dag mijn wagen kwijt en is alles in een keer gedaan.

Maar tsja dan kijk je even je polis van de verzekering na en daar staat dat men samenwerkt met ........... juist carglas

Maar dat wilde ik juist niet, dus ik mailen met de verzekering of ik dat niet gewoon door de dealer kon laten doen

Wel dan krijg je een keurige mail terug dat dit geen probleem is

Maarrrrrrr, eigen risico bij carglass was € 75,00 en bij de dealer € 150,00

Totaal verbaasd hierover weer gemaild waarom dit verschil, blijken dus gewoon afspraken te zijn

Dus tsja wat ga je dan doen ?? Wel die € 75,00 extra nam ik dan maar voor lief omdat ik maar één dag geregel had en geen 2 dagen ( dealer voor service en carglass voor ruit )

Maar toen ik de afspraak maakte voor service beurt had ik het er zo over met de dealer ( nog niet gezegd dat hij het mocht doen ) en maakte meteen de opmerking van "dat is geen probleem dan brengen wij die extra €75,00 in korting op de ruit zodat je uiteindelijk net zo duur uitbent bij ons als bij carglass !

Dus uiteindelijk werd de ruit vervangen ( orgineel Skoda ) bij de dealer en ik was aan eigen risico net zoveel kwijt als dat ik bij carglass het had laten vervangen !

Dus voor degene die ooit voor zelfde probleem komen te staan, ga altijd eerst praten met je dealer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit soort telefoontjes moet je ook altijd zo verdomd goed opbouwen. Eerst vriendelijk zijn, maar ook altijd een plan hebben om druk te zetten als je afgepoeierd en besodemieterd wordt. En dat is jammer, dat hoort niet nodig te zijn. Is gewoon een smerige manier van geld verdienen over de rug van mensen goed van vertrouwen zijn en niet als een tijger overal bovenop willen zitten.

Dank voor de post, ik moet nog een autoverzekering afsluiten. Zal mijn verzekeringsmannetje laten checken dat er geen afspraken met carglass inbegrepen zijn.

Eikels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Herkenbaar verhaal. Een viertal jaar geleden moest ik ook mijn voorruit laten vervangen. Gelukkig door omstandigheden betaald door de verzekering. Ik kreeg ook geen origineel Skoda raam, er was geen zonneband en een kleurverschil met de andere ramen. Ook niet echt een antwoord gekregen, en het maar zo gelaten omdat ik al blij was dat ik gratis een nieuwe ruit had.

Twee jaar geleden heb ik ze wel een beetje terug gepakt. Raamrubbers begonnen te lekken (Bekende eerste generatie Felicia kwaal) waardoor de zekeringskast onder water kwam te staan. De kans dat ze dat bij Carglass wisten, leek mij zeer klein. Dus ik naar Carglass om de levenslange garantie in te roepen. En ja hoor, raamrubbers netjes gratis vervangen. Een klus die ik niet zo graag zelf liet uitvoeren, raam kan altijd breken (ze hadden zelfs al een nieuw raam besteld voor het geval dat...). Nooit meer last van een lek gehad ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

....ik moet nog een autoverzekering afsluiten. Zal mijn verzekeringsmannetje laten checken dat er geen afspraken met carglass inbegrepen zijn....

Bij AllSecur in ieder geval alleen bij een sterretje, bij een inbraak/vandalisme ben je in principe vrij om daar naar een schadebedrijf naar keuze te gaan mist ze bij bepaalde instanties zijn aangesloten. Als ik dit op tijd had geweten had ik nooit Carglass laten komen... (maar dan.. lees hieronder!)

....eigen risico bij Carglass was € 75,00 en bij de dealer € 150,00...

Verschil zijruit voorzijde tussen origineel Skoda met Logo en replica kwaliteitsruit zonder logo = €59,50

Wat blijkt (volgens de hoofdmonteur): Carglass "moet" van de verzekering standaard de goedkoopste ruit leveren. Zonder logo dus, want Carglass zegt het verschil in rekening te brengen bij de verzekering. Volgens hem was alles in 1x goed gegaan als de monteur die de noodruit kwam plaatsen allereerst goed had gecontroleerd welke ruit het was (origineel met Logo dus). En ik hoe dan ook had aangegeven dat ik een originele Skoda Logo ruit wil, mede omdat de auto pas een maand of 8 oud is.

Gaat volgens mij niet helemaal op, want ze vragen aan de telefoon al wat voor ruit jij denkt dat het is en controleren de voorraadstatus. Is hij op voorraad dan nemen ze die direct mee (zeer waarschijnlijk zonder logo). Maargoed, je kan dus altijd aangeven dat je perse een logo ruit wil dan plaatsen ze die ook. Dekt je verzekering dat verschil niet dan moet je die zelf betalen.

--- vervolg -----

Tiel, 14:00 uur.

Netjes ontvangt, cappuccino erbij, totaal geen bezwaar als ik even mee kijk wat ze gaan doen. Grote, opgeruimde, schone werkplaats.

Allereerst nogmaals besproken wat mijn 'problemen' zijn, de ruit, het gekraak van het portier en de schade aan de dorpel. Dat laatste betreuren ze zeer en volgens mij was de hoofdmonteur het (uiteindelijk..) wel eens dat dat normaal niet voor zou kunnen komen, hij zou weleens gaan uitzoeken wie dat gedaan had - hij is namelijk ook hoofdmonteur van Gorinchem... Als ik er niet uit kwam bij het schadeherstelbedrijf dan moest ik maar even van me laten horen.

De monteur (Arjan? - stond op de koffer) begon met het testen van het huidige raam, vervolgens demonteren van de deur. Plastic rondom handgreep losklikken, schroefje eronder loshalen, 2 schroefjes onder de deur loshalen, en de boel losklikken. Hier viel al direct op dat het draadje van de deurhendel er niet goed op zat en ook niet los wilde komen om er beter naar te kijken. De monteur vermoedde dat dat weleens vervelend gedaan kon hebben. Was ook ongeveer het geluid dat de deur maakte toen de monteur het stuk plastic op en neer bewoog. Gedurende de demontage heeft het paneel aan de deur gehangen.

Raam laten zaken, 2 schroefjes eruit en het raam omhoog halen. Direct was duidelijk dat er nog overal tussen de rubbers en tussen onderdelen in de deur glas zat. Een beetje stevig heen en weer bewegen van de deur liet al flink wat stukken glas op de grond vallen (via de eerder genoemde openingen voor regen). Vervolgens zijn de monteur en de hoofdmonteur (Mo - de man die ik eerder aan de telefoon had) zeker 20 minuten bezig geweest om met behulp van een paar lenige armen/vingers, een perslucht 'pistool', stofzuiger en flink aan de deur rammelen al het glas eruit te krijgen. Echt ongelooflijk hoe lang het duurde voordat er niks meer uit de deur gevlogen(!) kwam.

En dan de echte ruit er natuurlijk weer in. Raam mechanisme naar beneden, naar boven, naar beneden, KLOENK! :blink: Vallen de 2 beugeltjes met rubber uit het mechanisme op de bodem van de deur... <_< De monteur wist volgens mij ook even niet hoe hij dat moest gaan oplossen, maar na de onderdelen uit deur gevist te hebben en het erbij roepen van Mo begon er wat te dagen. De schroeven waren er geheel uitgehaald, misschien niet zo handig geweest dus. Nagoed, in elkaar gezet en weer aan de schroef vast gaat hij verder met het raam. Voor de 5x keer dat vervelende rubber aan de B-zijde goed vouwen, die rubbers kunnen schijnbaar best wat hebben... Hierna heeft hij het draad van de hendel aan de binnenzijde herstelt, deze zat naar zijn mening gedraaid en daardoor niet goed in de uitsparing aan de zijde van het paneel. Kon inderdaad niet anders concluderen dan dat het nu veel beter vast zat ondanks dat het draad (zonder spanning) in een hoek van 60 graden stond (zal wel eerder iemand aangetrokken hebben :huh: ).

Terwijl de monteur de bon in orde aan het maken was kwam de hoofdmonteur nog even kijken. Testen van elektrische bediening, automatisch geheel openen en sluiten, slot, deurhendel, rubbers, openen/sluiten van de deur en of de ruit wel schoon genoeg was.

Ik dus dik tevreden, beiden heren bedankt en op naar Skoda De Waal voor een kopje (echt!) verse Erwten soep :)

Zucht, deel 1 afgerond. Heerlijk genieten van de Fabia, bijna zoals hij hoort :wub2:

Nog een leuk detail. Mocht je ooit een ruit zien waarbij het lijkt alsof het logo eruit is gehaald, dit is omdat ze soms geen logo ruit mogen leveren en niet anders kunnen dan het logo eruit halen indien de ruit niet zo één, twee, drie via alternatieve wegen te leveren is... :doh2:

aangepast door PC-fre@k
typo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wordt altijd langer dan de bedoeling is, probeer het dan vaak ook nog in te korten omdat ik zelf in die gevallen ook moeite heb om de concentratie erbij te houden... Streef dus naar zo kort mogelijk, maar ik hoop dat je er van genoten hebt ;) Zou ook zeker aanraden ervaringen te delen want dit overkomt mij natuurlijk niet een tweede keer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het feit dat de nasleep, zowel financieel als gewoon 'ellende', zoveel groter is dan het simpele object wat men jat. Daar wordt zo makkelijk overheen gestapt. :blink:

De schade is eigenlijk vele malen groter dan die paar honderd euro voor een radio o.i.d.

Heb jaren geleden ook eens zoiets gehad. Radio bediendeel uit het dashboard gerukt en de CD-wisselaar uit de kofferbrak (letterlijk) gebroken. Overal vond ik onderdelen van die apparatuur, dus wat heeft de dief er nog aan? Daarnaast de onbeschrijfelijke puinzooi in de auto (destijds een Golfje III waarvan de slotcilinder geforceerd was EN de ruit ingemept). Nog een jaar lang kon ik genieten van glasgerammel in het portier. Destijds ook zo'n discussie gehad met AutoVenster dat ze hun werk eens wat zorgvuldiger moeten doen. En de politie? Die knurften gaven me alleen een aangifte formulier voor de verzekering, that's all. :mad3:

Dit ging over carglass Erik, als 'dealer'. Laat hem staan maar gelieve hier verder niet op in te gaan, of een los topic te maken over diefstal.

aangepast door PC-fre@k
Zie commentaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Balans tussen informatie en een langdradig verhaal is nogal lastig. Wil namelijk zo goed mogelijk laten zien hoe het gegaan is maar nou ook weer niet alles bespreken. Krijg je met al die HBO rapporten ;)

De kortste variant:

Carglass maakt schade tijdens herstel en plaatst standaard zonder overleg een imitatieruit. Na veel aandringen en contact met AllSecur hebben ze alsnog besloten de ruit te vervangen voor een originele. De ruit is inmiddels naar wens geplaatst en mochten er problemen ontstaan bij het repareren van de schade aan de dorpel/onderkant deur dan kan ik dit bij hun verhalen.

Alle sappige details zijn alleen verloren gegaan, zie het als een management samenvatting ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, Carglass: helaas MOET ik er heen van mijn leasemij als ik ruitschade heb... :mad:

Ben er binnen de afgelopen anderhalve week drie keer geweest:

  1. Reparatie van twee sterren;
  2. Vervanging van de ruit omdat één van de gerepareerde sterren een dag later toch doorscheurde;
  3. Reparatie van een ster op een ruit van één dag oud... :mad:

Goed geholpen, maar toch ook bij mij het idee dat de ruiten die bij vervanging geplaatst worden kwalitatief minder zijn dan het origineel...

Wat ik wel jammer vind is dat de monteur bij de vervanging van de ruit niet even netjes de zwarte vegen heeft verwijderd die hij aan de bekleding van beide A-stijlen heeft achtergelaten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is balen, veel dingen komen in 3en zeggen ze weleens. Dan ben je er nu mooi vanaf. Ik weet niet of de kwaliteit minder is, ze zeggen dat ze aan exact dezelfde eisen voldoen, en volgens de officiële mallen bij de originele fabrikant gemaakt worden. Op de Skoda ruit staat een E1 teken, op de replica E17. Beiden van Saint-Gobain. Kom helaas verschillende verklaringen voor die code tegen dus kan niet aangeven wat het verschil is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Carglass zijn ze voornamelijk goed in dealtjes sluiten met verzekeringsmaatschappijen en irritante reclamecommercials maken.

Tros Radar of Vara Kassa heeft hier ook al eens aandacht aan besteed. Ze geven grote kortingen aan verzekeringsmaatschappijen voor sterretjes repareren, mits concurrenten worden verboden, of er een verhoogd eigen risico geldt voor concurrenten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraag is dan ook of je bij een particuliere auto/verzekering kan opvragen wat het normaal kost als de vervanging plaats vinden bij een maatschappij als Carglass. Vervolgens of het een bezwaar is als je dit bij een dealer laat doen voor hetzelfde bedrag (of minder), desnoods kan je dan nog het verschil zelf betalen. Dat laatste schijnt nu dus al te kunnen bij Carglass maar dan uiteraard met de Carglass Logo Ruit prijzen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

PC-Fre@k je kunt het gewoon laten doen bij je dealer, alleen is je eigen risico hoger bij dealer dan bij carglass

Maar zoals ik had met me RR is t even praten met dealer en ik kreeg het verschil terug van ze , dus uiteindelijk was ik net zo duur uit als bij carglass

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet niet hoe het bij jouw verzekering gaat maar zodra ik dus een ruitvervanging wil hebben dan

neem ik contact op met verzekering per mail.

Hier melde ik me kapotte ruit en dat ik geen gebruik van carglas wil en het bij mijn merkdealer wil laten doen

Kreeg netjes per mail antwoord dat dit geen probleem is, alleen dus het verhaal met eigen risico zoals al eerder vermeld.

En als de verzekeringscentrale ongevraagd carglass belt, prima stuur je ze toch weer ongevraagd terug !!!?

Het is jouw wagen en jij beslist wie er aan komt, en niet één of andere onverlaat die toevallig jouw verzekeringsgeld mag ontvangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmiddag in een parkeergarge te Amersfoort ( een mooie dure, wat meer ruimte) werd ik na binnenkomst gelijk staande gehouden door een man die veel gezag uitstraalde.

Zijn gebiedende arm maande mij naar de vluchtstrook van de garage , om binnen zijn gehoorafstand daar te stoppen.

Ook zijn kleding boezemde meteen ontzag in, een soort ME outfit, maar dan als ze op cursus zijn, zal ik maar zeggen.

Op clamiteiten gespitst (kan ik ook niet helpen) deed ik met de linker drukknop het glas omlaag zakken, ik reed zelfs een stukje achteruit,, je kunt niet weten.

De man werd toen van dichtbij zicht- en hoorbaar.

Op mijn vraag wat er wel niet aan de hand was, schoot zijn training te kort : met een schor piepstemmetje vroeg de kolos :

Heeft u soms een sterretje in U voorruit ?

Gezagsgetrouw, drukte ik, als in een reflex de ruitensproeiers aan, wat bij de yeti, soms ook de koplampsproeiers nietsontziend aanzet. !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe