Ga naar inhoud

Carglass


PC-fre@k
 Delen

Aanbevolen berichten

Bij ruitschade ga ik bij voorkeur niet naar Carglass. Geen fijn bedrijf. Paar keer geweest (met verschillende auto's) en na de laatste reparatie zijn ze bij mij in de boycot gegaan. Er zat een klein sterretje in de ruit. Carglass heeft het weliswaar gerepareerd, maar op dusdanige wijze dat je er na reparatie meer van zag! En daar kon niets meer aan gedaan worden, afgezien van vervangen van de hele ruit. Maar daar viel niet over te praten. Ik ga er dus niet meer heen.

De meeste verzekeraars hebben naast Carglass vaak ook een contract met Autotaalglas of de GlasGarage, dus er is een alternatief.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben verzekerd bij Centraal Beheer en die heeft een overeenkomst met Carglass. Het afgelopen jaar ben ik twee keer aan de beurt geweest. Eerst bij m'n Berlingo; de ster in m'n ruit werd op de parkeerplaats bij mijn werkgever keurig gerepareerd. Bijna niets meer van te zien. Vorige maand in de Yete mijn voorruit aan diggelen in Frankrijk. Thuisgekomen bij Carglass in Hilversum een nieuwe ruit erin. Misschien omdat ik erbij bleef, maar er werd keurig omgegaan met m'n "precious". Ook het ruit werd er keurig ingezet met uitleg hoe de montage werkt. De monteur had voor het eerst een Yeti onder handen en vond het leuk om er een mooie klus van te maken.

Overigens is Carglass in Hilversum voor mij een begrip en ben nog nooit ergens anders geweest. Ruwweg ben ik er toch zeker 4 keer geweest voor reparatie en 3 keer om een ruit te vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij All Secur is het tot op heden zo dat je altijd krijgt wat er in zat, mits je zo 'brutaal' bent dit tijdig te melden. Anders declareert Carglass (of wie dan ook) de volle mep en plaatsen ze een 'kopie'.

Carglass verdient trouwens genoeg, weet je wat zo'n reclame kost? (en dan bedoel ik niet het maken, maar het jaar in jaar uit uitzenden ervan!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Carglass verdient trouwens genoeg, weet je wat zo'n reclame kost? (en dan bedoel ik niet het maken, maar het jaar in jaar uit uitzenden ervan!)

Ja, ik weet wat het ze kost, in ieder geval 1 klant, ikke dus :D

Op Hyves bestaat een "anti-Carglass Hyves", juist vanwege de reclame, dus ik denk dat ik de enige niet ben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

goh hebt ik dan de goede verzekerings maatschappij versus dealer ?

Ik had een scheur in het voorrraam bij mijne RR !

En ik was ook toe aan een servicebeurt.

Dus ik maar eens de verzekerings maatschappij gebeld of ik vastzat aan carglasssssss

Wel dat was ik niet maar alleen was me eigen risico dan ipv 75 eurie dan 150 euri

Dus ik dat aan me dealer voorgelegd en die zij dan nemen wij toch de 75 eurie eigen risico op ons en jij de andere 75

Dus zo is t toen gegaan, maar met andere woorden ik ben niet verplicht om naar garclas te gaan,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach weet je, bij carglass lopen er ook wel mensen rond die het wel goed doen, maar die zijn er alleen niet zoveel.

Ik heb zelf ook 10 jaar in de garage gewerkt, en ik heb best wel wat werk van die gasten gezien; dan springen de tranen soms in je ogen.. :boos2: :boos2:

Nu heb ik weliswaar een lease auto, maar mocht het ooit zover komen, dan ga ik toch vragen of ik ergens anders heen kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, Carglass zet een "kopie" in je auto, maar is dat erg? Ik mis het Skoda-embleem in de rechterhoek. Jammer, maar verder is er geen verschil. Eigenlijk snap ik nooit zo goed de problemen bij dit soort zaken.

Anderzijds vraag ik mij af: als je er aan hecht om een originele voorruit te krijgen, kun je dat dan eisen van een verzekering? Ik denk dat Carglass goedkoper is dan mijn Skoda dealer. Ook denk ik dat Carglass beter is geoutilleerd in het plaatsen van een ruit dan m'n Skoda dealer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Anderzijds vraag ik mij af: als je er aan hecht om een originele voorruit te krijgen, kun je dat dan eisen van een verzekering? Ik denk dat Carglass goedkoper is dan mijn Skoda dealer. Ook denk ik dat Carglass beter is geoutilleerd in het plaatsen van een ruit dan m'n Skoda dealer.

Gerardus, lees mijn laatste bericht maar eens, dat ik nog reed in een Roomster.

Het is wel mogelijk, maar je eigen risico wordt alleen het dubbele ( in mijn geval )maar waar mijn dealer de helft van overnam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, Carglass zet een "kopie" in je auto, maar is dat erg? Ik mis het Skoda-embleem in de rechterhoek. Jammer, maar verder is er geen verschil. Eigenlijk snap ik nooit zo goed de problemen bij dit soort zaken.

Anderzijds vraag ik mij af: als je er aan hecht om een originele voorruit te krijgen, kun je dat dan eisen van een verzekering? Ik denk dat Carglass goedkoper is dan mijn Skoda dealer. Ook denk ik dat Carglass beter is geoutilleerd in het plaatsen van een ruit dan m'n Skoda dealer.

Nou, bij mij was dat niet helemaal zo.

De ruit was zichtbaar anders. Geen logo, scheve tekst, net iets lichter.

En nee, voor gebruik maakt dat niet uit. Voor verkoop mogelijk wel. Ofwel, er gaat bij mij altijd een originele ruit in. Als hij 10 jaar oud is zal het mij een zorg zijn.

Zoals gezegd heb ik na dit te constateren de verzekering gebeld, die zegt dat er in moet wat er in zat. Dus daarna Carglass geconfronteerd. Ja meneer, er stond niet bij dat het origineel moest. Nee, staat er dat het anders moet dan wat er in zat?

Na de ellende van de verkeerde ruit en het bestellen van de nieuwe (alles op voorraad...) ook nog een mega rammelende deur. Nog een hele berg glas en de kabel van de deurontgrendeling verkeerd gemonteerd. Maar, uiteindelijk alles pico bello opgelost (3 keer is scheepsrecht?). Heb er nog steeds plezier van :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even los van mijn afkeer van Carglass denk ik wel dat een gespecialiseerd autoruitenbedrijf meer kennis en ervaring heeft in het plaatsen van autoruiten, ze zijn tenslotte nergens anders mee bezig.

Normaal krijg je bij een schade ook originele delen gemonteerd, bij een ruit zou ik niet anders willen, zeker bij een jonge auto, zoals PC-Fre@k al zegt: er in wat er in zat.

Met onze auto mag ik naar Carglass (niet dus), naar Autotaalglas (misschien) of naar de dealer (waarschijnlijk).

aangepast door Ron_2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

nou, mijn ervaringen met Carglass zijn hier te vinden. Helaas mag ik me aansluiten bij de ervaring van Ronald: -1 (of eigenlijk: `-10)...

met deze kom je meteen aan het juiste begin van verhaal

aangepast door EdK
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Om eventuele zoekers naar Carglass-ervaringen niet mijn ervaringen te onthouden, heb ik hier even de relevante quotes uit dit topic gekopieerd. Trek zelf maar de conclusies ;)

Zo, inmiddels heb ik bijna twee weken rondgereden met de plexiglas noodruit. Dat ging eigenlijk verrassend goed. Ik had weinig last van extra rijgeluid, en het ding is prima blijven zitten. De man van Carglass die 'm plaatste, had er al een extra randje tape opgedaan toen hij mijn bedenkelijke gezicht zag na zijn mededeling dat ik maar 100 km/u mocht rijden. En met succes, want ik heb er dik 150 km/u mee gereden zonder dat de ruit uberhaupt ging klapperen. Nu scheelt het denk ik enorm dat het de achterruit was, waar bovendien nog een spoiler boven zit die de wind van de ruit afhoudt. Ik heb er in ieder geval totaal geen last mee gehad. Onderstaand voor de beeldvorming een paar plaatjes van hoe dat eruit heeft gezien:

7752104562_181bd77cac_b.jpg

IMG_4473 by marcoeoscanon, on Flickr

7752104116_6876d77e33_b.jpg

IMG_4475 by marcoeoscanon, on Flickr

7752103416_d1b47963a8_b.jpg

IMG_4477 by marcoeoscanon, on Flickr

Vanmorgen kreeg ik dus de nieuwe ruit. Gisteravond had ik al een sms van Carglass ontvangen met een tijdsindicatie, erg handig. Ik wist dus vanaf hoe laat ze bij me zouden zijn. Het vervangen van de ruit ging op zich prima. De man van Carglass heeft de noodruit netjes verwijderd, de glasresten aardig zorgvuldig verwijderd en de nieuwe ruit (in één keer de goeie, hoera!) geplaatst. 't Ziet er van een afstand weer uit als vanouds, kijk maar:

7752103030_90ef28bea1_b.jpg

IMG_4478 by marcoeoscanon, on Flickr

Tot nu toe is 't verhaal positief, maar dat kon (natuurlijk?) niet zo blijven. Toen de man klaar was, ging ik eens een inspectietje houden en kwam al gauw de nodige issues tegen. Zo zitten er her en der de nodige lijmresten op de lak, is de lak van de achterklep en de binnenbekleding ervan her en der beschadigd doordat hij een schroevendraaier oid tussen de achterklep en de binnenbekleding gezet heeft om die bekleding los te krijgen en is die bekleding gescheurd. Die scheur heeft'ie min of meer gerepareerd door 'm dicht te smelten, maar echt strak is het niet. En tenslotte lijkt de ruit zélf ook iets beschadigd te zijn aan de zijkant. Onderstaand een paar fotootjes:

7752102516_1ba213afd9_b.jpg

IMG_4480 by marcoeoscanon, on Flickr

7752102274_2955ae5c85_b.jpg

IMG_4481 by marcoeoscanon, on Flickr

7752102038_01b0b26617_b.jpg

IMG_4482 by marcoeoscanon, on Flickr

7752101724_134d765b42_b.jpg

IMG_4483 by marcoeoscanon, on Flickr

7752101526_8f06823a45_b.jpg

IMG_4484 by marcoeoscanon, on Flickr

7752101172_8a144f2c41_b.jpg

IMG_4486 by marcoeoscanon, on Flickr

Desgevraagd gaf hij aan dat het vrijwel onmogelijk is om een dergelijke ruit zó te repareren dat er achteraf echt niets meer van te zien is. Ik heb geen ervaring met glaszetters, dus of dat zo is weet ik niet. Wat ik wél weet, is dat ik er zo niet blij van wordt. Ik mag 'm nog even niet wassen, en pas na de wasbeurt kan ik zien hoe het lakwerk er aan toe is. Ik ga maar eens contact opnemen met de leasemaatschappij wat ze hiermee willen. Misschien even langs een poetsbedrijf om 't ergste weg te werken ofzo. En ik ben benieuwd of ze dit nog verder met Carglass willen kortsluiten.

Wordt nog vervolgd, dus!

Dat is inderdaad wel mijn planning. Gister ging ik boodschappen doen en kwam ik er achter dat het "hondebot" om de klep dicht te doen ook los zit. Ik ga dus sowieso terug. Hoewel, terug... ik ga liever naar de dealer denk ik... eens kijken wat de LM zegt morgen.

Zojuist contact gehad met de LM. Zij gaan contact opnemen met Carglass omdat deze afhandeling beneden de maat is. Afspraak tussen Athlon en Carglass is dat Carglaas eerst zelf de kans krijgt om te repareren, dus ik moet 'm toch eerst daar laten behandelen. Jammer, maar wel logisch. Komt het dan nog niet goed, dan wordt het de dealer.

Nou, zal mij benieuwen!

Tijd voor een update trouwens. Gisterochtend heb ik eerst de leasemaatschappij gebeld, mijn contactpersoon daar heeft zijn vaste klachtenaanspreekpunt bij Carglass gebeld. Door haar werd ik al snel teruggebeld met de vraag wat er precies aan de hand was. Ik heb een korte omschrijving gegeven en de foto's maar even gemaild. Dat was blijkbaar afdoende, want ik werd direct teruggebeld door de afdeling Customer Service. Dis was te gek voor woorden en in strijd met de policy van Carglas enz enz enz, dit waren ze niet gewend en vonden ze erg vervelend, correcte afhandeling enzo staat bij hen hoog in het vaandel en ga zo maar door met allerlei marketing superlatieven (door sommigen ook wel crap genaamd ;)). Ik had op een gegeven moment de neiging om eens te vragen of ze wel eens de zoekterm "ervaringen Carglass" intypen bij Google...

Maar goed, ze wilden graag de kans om alles alsnog goed te maken. Binnenkort moet ik mijn auto weer bij hen inleveren en wordt de ruit alsnog netjes gemaakt of indien nodig vervangen. Ook de schade wordt dan gerepareerd, door een gelieerd schadeherstelbedrijf. Nou ja, of ik wil of niet, die kans moet ik ze toch wel geven. Zal mij benieuwen!

Kortom, de reactiesnelheid achteraf is hoog, da's in ieder geval positief. Nu nog een goeie afhandeling - want da's waar ik écht op zit te wachten.

Wordt wederom vervolgd!

Wilde gok: ik denk dat heel veel mensen geen zin hebben in gezeur, en het er (zeker bij een al wat oudere auto) maar bij laten zitten. En dan bespaar je door die snelle, onzorgvuldige afhandeling op jaarbasis heel wat euri die je vervolgens weer kunt besteden aan de meest irritante reclamespotjes ooit. Alleen is de klant dan alles, behalve een stakeholder. En dat klopt ook wel, getuige hun eigen statement op hun website. Ik citeer:

Da's duidelijk: het draait alleen maar om repareren of vervangen, niet om klanttevredenheid. 't Zou alleen fijn zijn als ze dan in ieder geval hun primaire doel op z'n minste goed uitvoeren...

Nou, aanstaande maandag lever ik de auto in en krijg ik een (als het goed is gelijkwaardige) vervangende auto mee. Mijn auto gaat twee dagen naar een herstelbedrijf. Ben erg benieuwd naar de afloop!

Overigens werkt hun aftersales-afdeling wel goed, bijna té goed, want ik heb hen nu al 9 keer aan de lijn gehad. Als ze die energie nou zouden stoppen in het afleveren van goed werk.... ;-)

Overigens kreeg ik namens Carglass wel een goeie fles wijn thuisbezorgd, da's dan weer netjes. Alleen heb ik enorm gelachen om de begeleidende kaart "bijgaande attentie wordt u aangeboden namens Carglass, als excuus voor de genoten service". Als excuus voor de genoten service, wtf... hád ik maar service genoten!

Vanmorgen heb ik mijn auto ingeleverd bij Carglass. Werd keurig te woord gestaan, men heeft samen met mij mijn auto geinspecteerd en de te verbeteren punten besproken. Als vervangend vervoer kreeg ik een full-opties Ford Mondeo Ecoboost (1.6 turbo met 160PK) mee. Ik had om een auto met navigatie gevraagd en kreeg bij de balie een Tom Tom in m'n handen. Maar in die Ford zit een uitgebreid infotainment-systeem, inclusief een (goed werkend) touchscreen navigatie-systeem. Als vervanger een prima auto!

Ben erg benieuwd hoe ik mijn eigen auto over twee dagen weer terug krijg!

Gistermiddag heb ik mijn auto weer gerepareerd retour ontvangen. Carglass heeft de ruit opnieuw geplaatst, dit maal zonder lijm- en kitresten, de achterklep zowel van binnen als van buiten opnieuw gespoten en een nieuwe kunststof binnenschaal geplaatst. Zo te zien is het nu wel netjes gebeurd. De ruitenwisser werkt in ieder geval, de verwarming heb ik nog niet hoeven testen.

;)

Al met al heb ik mijn auto nu terug gekregen zoals hij er direct uit had moeten zien. Ben ik nu tevreden over Carglass? Nee, want dit geintje heeft me wel een hoop frustratie, tijd en (mijn werkgever) ook een hoop geld gekost. Een goede afhandeling van de schade maakt dat niet goed. Als ik de keuze heb, ga ik een volgende keer toch naar een ander.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

[...]

Ik denk dat Carglass goedkoper is dan mijn Skoda dealer. Ook denk ik dat Carglass beter is geoutilleerd in het plaatsen van een ruit dan m'n Skoda dealer.

Als dealers al een ruitreparatie in eigen huis doen, dan is dan is dat doorgaans niet meer dan de welbekende "sterreparatie" middels hars-injectie. Wanneer een ruit vervangen dient te worden, schakelt men een specialist in die de ruit vervangt.

Wat dan in het voordeel van de dealer spreekt: er worden alleen originele onderdelen gebruikt en (de)montage van interieur- en bekledingsdelen wordt gedaan een monteur van de dealer, die wéét hoe de auto in elkaar steekt.

Ik heb er het eventuele dubbele eigen risico wel voor over om het door de dealer te laten doen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik zit als leaserijder vast aan Carglass. Heb pas een nieuwe voorruit moeten laten plaatsen door hun, Pilkington staat er op. De ruit was niet geheel schoon van binnen en er zat nog zwarte troep op de deurgreep en zijscherm. Tevens wat 'vegen' op het dashboard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus, als jij een HP computer kapot hebt en we stoppen er DELL onderdelen op/in dan is dat ook origineel? (vrijwel alles zelfde fabriek en montage - Foxconn) Think before you write... Origineel is niets anders dan identiek aan het oude, of het nou om maten, kleurcodes, aangepast fabricageproces, logo's, etc gaat. Origineel is origineel. Een origineel hoesje voor mijn telefoon komt ook uit china, maar is een replica....

Waar ik het wel mee eens ben is dat de kwaliteit gelijk zou moeten zijn, ze zouden immers dezelfde specs moeten hebben. Maar duidelijk was in mijn geval dat het niet leek op de ruiten eromheen (kleur, logo, tekst, scheef) ook al was het dezelfde fabrikant met dezelfde eigenschappen (volgens de nummers er op). Bij een achter- of voorruit zal je hier ook minder problemen mee hebben aangezien er maar 1 op de wagen zit.

Die vlieger gaat dus niet helemaal op :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die vergelijking gaat zeker niet op, nee... :P

Noch HP, noch Dell maken nauwelijks dingen zelf... alles wordt ingekocht en dan samengesteld.

Pilkington (en nog wat andere grote glasjongens) maken de ruit op specs van de auto fabrikant. En als je dan een andere kleur of omranding krijgt, ligt dat aan diegene die de ruit besteld heeft... die heeft gewoon niet goed opgelet.

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk, dan weet je meteen wat we/ik met Origineel bedoel. Het moet niet uitmaken waar hij vandaag komt, hij moet gelijk zijn aan het origineel en dus incl. logo. Tada...

Want, bij mij is wel gecontroleerd dat het de correcte was. Alleen is die dus niet identiek (origineel) aan de originele :)

Ik dacht dat jij zo was van de service e.d. Dit lijkt me toch kat in het bakkie?

aangepast door PC-fre@k
typo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe