Ga naar inhoud

Espresso/koffie machine


Witte Yeti
 Delen

Aanbevolen berichten

Wij hebben zelf ook een Siemens: http://www.siemens.nl/persinfo/pressinfo.asp?id=1388

Ik ben der ontzettend blij mee en iedere ochtend gaan de ogen pas open als er een espresso naar binnen is gegaan. De adviesprijs zou ik er nooit voor betaald hebben overigens, we hebben hem van de keukenboer gekregen als compensatie voor de verkeerd geleverde keuken..

De bonen haal ik nog altijd bij het Kruidvat.. (6,49 voor een kg en de smaak vind ik prima).

Afgelopen week in Italië was de koffie toch lekkerder met segafredo bonen, maar ja die bonen zijn 4x zo duur..!

Mocht je een Siemens zoeken kijk dan ook zeker even in Duitsland, http://www.guenstiger.de/Preisvergleich/Siemens_Electrogeraete/TK52001.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ook bonen die meer dan 3 x zo duur zijn, maar idd dat proef je wel. En wederom geldt dat dit eigenlijk alleen van belang is als je het er voor over hebt en eigenlijk ook alleen wanneer je pure koffie drinkt zonder melk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Recent kwam ik dit apparaat tegen. Lijkt me ook wel wat, moet ik zeggen. Enerzijds de lekkere smaak en geur van vers gemalen bonen, en anderzijds ook het gemak van een gewoon koffieapparaat. En een heel wat gunstiger prijs ook ;) Op het eerste gezicht zou ik bijna zeggen: het beste van twee werelden. Eens kijken of ik 'm ergens in het wild kan proberen!

philips-koffieapparaat-hd7753-00.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is wel een Philips en daar heb ik persoonlijk weinig vertrouwen in. Bij mij heeft een apparaat van Philips nog bijna nooit aan de verwachtingen voldaan. Het ging in ieder geval altijd sneller kapot dan ik normaal vond. Werken deed het vaak ook nog sub-optimaal. Dat kun je tegenwoordig ook rustig op en eerlijk vertellen zonder wegens landverraad op het schavot te eindigen aangezien Flipse nauwelijks nog Nederlands is.

Wat wel grappig is dat het net als Erik schrijft gewoon een koffiezetapparaat is dat verse bonen gebruikt. Zal misschien wel beter zijn dan uit een pak, maar een echte expressomachine is wel wat anders. Dat vond ik eerst ook belachelijk / decadent. Sinds ik ook zoiets heb weet ik trouwens wel beter. De kwaliteit van de koffie is en blijft echter wel van groot belang....

aangepast door Sodela
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier draait een DeLonghi al een aantal jaren de nodige bonen er door heen. Het verschil in koffie is goed te merken. Doorgaans gaan er bonen van AH in (Perla Rood) maar ik wissel wel eens af met espressobonen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 heel groot verschil met espressomachines (daarom zijn die een stuk duurder). Deze machine maalt gewoon koffie en laat het water er door heen druppen.

Een espressomachine perst het water onder hoge druk er doorheen... dat is totaal iets anders.

@ CH: klopt, dat is het grootste verschil. Ik kan kort door de bocht gezegd kiezen uit een pad-systeem (doe ik niet), een normaal koffieapparaat (heb ik nu en ik wil wel iets beters), een normaal koffieapparaat dat koffie zet van vers gemalen bonen (ken ik nog niet) en een espressoapparaat (heerlijke koffie). En aan ieder apparaat hant uiteraard een bijbehorend prijskaartje. De grote vraag voor mij is dus hoe groot de stap vooruit die ik wil maken moet zijn.

Is wel een Philips en daar heb ik persoonlijk weinig vertrouwen in. Bij mij heeft een apparaat van Philips nog bijna nooit aan de verwachtingen voldaan. Het ging in ieder geval altijd sneller kapot dan ik normaal vond. Werken deed het vaak ook nog sub-optimaal. Dat kun je tegenwoordig ook rustig op en eerlijk vertellen zonder wegens landverraad op het schavot te eindigen aangezien Flipse nauwelijks nog Nederlands is.

Grappig, dat herken ik totaal niet. Heb al jarenlang heel wat apparaten van Philips, en tot nu toe zonder uitzondering tot grote tevredenheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Marco: De machine waar jij het over hebt, laat de koffie uitkomen in een thermoskan (als ik het zo goed zie). Doorgaans komt dat de koffiesmaak niet ten goede. Daarnaast: ik vind filterkoffie op zich prima, maar dan wel net vers gezet, het "tweede bakkie" dat van het warmhoudplaatje komt, vind ik al gauw minder van smaak.

Ik heb een zogenaamde bean-to-cup machine - zoals de meesten hier, als ik het zo lees. Daarin gaan bovenin de bonen en komt er onderop koffie uit. Een dergelijke machine is al te koop rond de EUR 300. Die Philips die jij aanhaalt, heeft hetzelfde principe maar dan meteen een hele pot. Weet niet wat zo'n machine kost, maar als het verschil niet te groot is, zou ik toch kiezen voor een espressomachine.

Wat het merk Philips betreft: dat maakt prima huishoudelijk spul. Daarnaast is ondertussen Saeco door Philips is overgenomen, zit het met de koffiezetters wel goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Marco: De machine waar jij het over hebt, laat de koffie uitkomen in een thermoskan (als ik het zo goed zie). Doorgaans komt dat de koffiesmaak niet ten goede. Daarnaast: ik vind filterkoffie op zich prima, maar dan wel net vers gezet, het "tweede bakkie" dat van het warmhoudplaatje komt, vind ik al gauw minder van smaak.

Dat klopt helemaal, je kunt kiezen tussen een gewone glazen kan of een thermoskan. Overigens zet ik zelden grote potten, maar zet ik twee kopjes die ik vrij snel na elkaar opdrink. Oud wordt de koffie bij mij vrijwel nooit.

Ik heb een zogenaamde bean-to-cup machine - zoals de meesten hier, als ik het zo lees. Daarin gaan bovenin de bonen en komt er onderop koffie uit. Een dergelijke machine is al te koop rond de EUR 300. Die Philips die jij aanhaalt, heeft hetzelfde principe maar dan meteen een hele pot. Weet niet wat zo'n machine kost, maar als het verschil niet te groot is, zou ik toch kiezen voor een espressomachine.

Als ik voor een beetje fatsoenlijk espresso-apparaat ga, ben ik ruimschoots het dubbele kwijt. Op zich vind ik dat geen punt, maar ik kijk naar het totaalplaatje. Levert het me dusdanig lekkerder koffie op, dat ik meer geld uitgeef, een groter apparaat in de keuken heb staan en (veel) meer onderhoud en schoonmaakwerk heb?

Vragen, vragen... ga binnenkort naar een winkel die ze als het goed is beiden heeft staan - en waar je ze kunt proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schoonmaken valt wel mee, als ik mijn eigen machine als voorbeeld neem. Volautomatische spoel- en ontkalkingsprogramma's en het hele binnenwerk is er met één simpele handeling uit en makkelijk schoon te maken. Dat is wel iets om op te letten bij aanschaf, trouwens. Met name Jura zit behoorlijk complex in elkaar, die zijn niet bepaald onderhoudsvriendelijk.

aangepast door Cyrus
Link naar reactie
Delen op andere sites

@menno: Bij mij ook zo ongeveer.

Maar wat ik bedoelde: ik had op kantoor een Jura en met het ontkalken moest je er naast blijven zitten. Want om de haverklap knopje zus, knopje zo, bakje legen, bakje vullen etc. Mijn huidige DeLonghi is veel simpeler: ontkalkspul + liter water in het reservoir, bakje eronder en in het menu kiezen voor "ontkalken". Kwartiertje later klaar, geen omkijken naar. Is qua irritatiefactor toch best een verschil.

@CH: al die machines worden vies van binnen. Maar als je met één klik het hele maalwerk er uit kan halen, maak je 'm zo schoon. Bij veel Jura's kan dat niet dus wordt het een hoop gepruts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een vriend van mij heeft ook een DeLonghi, en die is inderdaad zeer makkelijk schoon te maken. De Philips/ Saeco's hebben meer onderhoud nodig.

Menno, ik ben benieuwd wat je ziet als je jouw apparaat eens uit elkaar zou halen... al is de mate van vervuiling mede afhankelijk van de vraag of je de melkfunctie gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga binnenkort mijn Senso maar eens insturen voor de terugroepactie. Heb ik mooi weer een controleerde (en alles wat afbreekt vervangen ze neem ik aan) Senseo en een nieuwe boiler :D Actie is al een jaar oud geloof ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe