Ga naar inhoud

Espresso/koffie machine


Witte Yeti
 Delen

Aanbevolen berichten

een jonge god, weet ik niet, wel dat de dames van de receptie bij Pouw toen hun hoofd bijna verdraaiden om hem na te kijken :)

In Kampen, dan ga ik daar binnenkort weer langs hoor.

goh Frank, ik dacht dat je veel jonger was :)

Toen dronk ik geen koffie maar moest wel koffie zetten van mijn moeder in de keuken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En nu weer even on-topic. Ik had al eerder gemeld dat er soms apparaten in de aanbieding zijn en dat je die aanbiedingen kunt zien op www.jouwaanbieding.nl , nou het toeval wil dat er vandaag 1 in de aanbieding is. En nog toevalliger is dat het dezelfde is als die ik hier op het aanrecht heb staan. Waarvan het overigens hoog nodig tijd wordt om hem eens te gebruiken..

http://www.bobshop.nl/nl/klein-huishoudelijk/koffie/espresso/siemens/tk69009-espressoautomaat/p24044?TRANSID=657820670&m4n_aid=10963&4dsid=5&4dkn=promo5web&ref=m4n&utm_source=m4n&utm_medium=cps&utm_campaign=affiliate

Doe er (wellicht) je voordeel mee..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo te zien een mooie machine bakkertje en bedankt voor de tip, maar zoals ik eerder schreef , ga ik past in september tot de aanschaf over.

Komende weken beetje weinig tijd en dan 4 weken op vakantie.....ik laat het weten tegen die tijd, wat de keus is geworden.

Ik vind het in ieder geval leuk om te lezen hoe jullie ervaringen zijn en de tips over de soorten koffiebonen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die aanbiedingen komen regelmatig voorbij, dus als je zover bent is dat wellicht interessant ;)

Overigens komen daar soms best leuke aanbiedingen voorbij, als je dagelijks gaat kijken moet je jezelf wel af blijven vragen of je die dingen nu wel echt nodig hebt ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergeet alles wat je tot nu toe kent en probeer deze eens:

fb48824929.jpg

Uit ervaring (heb hem zelf niet) kan ik zeggen dat dit de koning der machines is. Mocht ik echt een overschot aan geld hebben, ga ik er ooit een kopen. Heb nu een inbouw Siemens en dat is ook prima. De beste bonen die ik ooit heb gehad, kwamen van http://www.goldencoffeebox.nl/

Uiteraard moet er ook nog een goede maler bij. Deze zijn ook zeer duur, maar je kan niet zonder een goede want anders wordt het niets met de koffie.

Leesvoer:

http://koffie.met-passie.nl/koffie/beste-espressomachines/ecm-espressomachines-ecm-espressoapparaten/ecm-technika-espressomachine-ecm-technika-espressoapparaat.html

aangepast door Adoks
Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, het is ook een hele cultus. Las laatst een artikel in VN over de zgn thuis-barrista. Gaat wel erg ver (mij te), zijn voortdurend bezig met een heilige queeste naar het ideale kopje. Gooien 's-ochtends b.v. ook eerst doodleuk een paar "mislukte" kopjes weg en komen desnoods te laat op het werk. Zijn uiteraard ook fora voor ze houden meetings waar ze espressotjes zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

... laatst een artikel in VN over de zgn thuis-barrista. ... Gooien 's-ochtends b.v. ook eerst doodleuk een paar "mislukte" kopjes weg en komen desnoods te laat op het werk.

Heb het ook gelezen. Was ook een vent aan het woord (het zijn alleen maar mannen)die beweerde maar 1x in z'n leven het perfecte kopje koffie gedronken te hebben. Die man geeft dus kapitalen uit aan machines, koffie (die hij in het buitenland koopt) etc en het is maar 1x gelukt om een lekker bakkie te zetten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb een keer een Barista cursus gevolgd bij Lefelt. Geen volledige cursus, maar een cursus van 4 uur. Heb veel geleerd over melkschuim maken en malen van de boon. Melkschuim maken moet je op gehoor doen in een stalen kan. Veel toko's laten de melk veel te heet worden en dan verbrand het.

Dmv de stalen kan kun je de temp goed in de gaten houden met je hand en met je gehoor kun je 'meten' hoe ver de stoompijp in de melk zit. Klaar met stomen --> overtollig lucht uit melk slaan en melk walsen. Staat vast wel ergens gedetailleerd op inet.

Maar alles begint met de juiste boon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe