Sign in to follow this  
EdK

Yeti ouderdoms kwalen

Recommended Posts

Vandaag een eerste ouderdomskwaal van de Yeti.
 

Ging vanuit de woonplaats richting Berkel Rodenrijs en vond dat de linker buiten spiegel wel erg resoneerde...
En enkele kilometers verder op de A4 klapperde hij gewoon heen en weer..
Dus tsja maar ff bij de BP op de A4 eraf en eens kijken wat het probleem is

Wel de speigel glasplaat begon los te laten van zijn houder en zat nog op het laatste stukje vast.
Dus maar geheel verwijderd en de weg vervolgd, maar jonge jonge dan kom je erachter hoe vaak je wel in zo'n spiegel kijkt.
In Berkel aangekomen eerst mijn bestelling maar opgehaald die gister was besteld.

En ja hoe plakken we die spiegel weer vast ?
Dus maar ff op zoek naar een bouwmarkt en met de smartfeun kwamen we er achter dat er vlakbij een Karwei was.
Hier naar toe gereden en uiteindelijk een dubbelzijdige tape aangeschaft die voor buiten ook geschikt is.
Nog een blister met 2 scharen aangeschaft uit de 2 euro bak en bij de kassa een schaar gevraagd om die verdomde blister open te krijgen...... grrrrrr
Hierna op achterzijde van spiegel een drietal stroken dubbelzijdige tape geplakt en deze weer op de houder in spiegelhuis geplakt.
Ach het zit weer goed en trillingsvrij, voor hoe lang ???? de tijd zal het uitmaken !!
En ja of de spiegelverarming nog effect heeft op de spiegel....... wel laat het maar weer een paar nachten vriezen....

En we zijn nog geen 10Km onderweg terug of op mijne dashboard gaat er een lampje branden dat er een lamp defect zou zijn.....
Dus weer op de A4 maar nu bij de Shell weer het parkeer terrein op om te kijken welke defect is...
En ja hoor de H4 lamp links geeft geen licht meer.....
Ja daar heb ik er nog één van thuis liggen, dus die gaan we morgen maar vervangen, zal de pleisters in ieder geval bij de hand houden.... want tsja de ruimte daar is minimaal...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 minuten geleden, vleier said:

Dat is toch altijd bij ouderdom???

Welnee....... kijk maar naar opa menno en hoe vitaal hij nog is....

Dus niet alles geloven wat ze je vertellen...

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 uur ago , EdK said:

Welnee....... kijk maar naar opa menno en hoe vitaal hij nog is....

Dus niet alles geloven wat ze je vertellen...

Hij zal ook wel langzaam denken. 

"De jeugd van tegenwoordig"

En natuurlijk

"Toen wij vroeger jongwaren moesten we door de regen en tussen mensen met helmen fietsen op een fiets zonder rubberen banden om bij school te komen".

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee hoor, zo denk ik niet. Maar ik denk ook niet dat ik erg representatief ben voor "ouderen". Ik ben gezonder en fitter dan kan toen ik jong was. Ik zie wel eens "oude" mensen op tv en kan dan haast niet geloven dat die net zo oud of jonger zijn 

Edited by Rosinfield

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wil je je Yeti nog inruilen op een Panda uit 2012??? Nu kan het nog want straks pleurt die uit elkaar.... :bier:

Wel ff 1 rug bijleggen Edje....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Breng hem maar naar de sloop toe dat mini Yetje

Edited by EdK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nope, moet de tijd eerst maken om te praten met dealer.
Rapid is momenteel alleen in spaceback te verkrijgen en in maar één uitvoering.....

En de Fab3 in combi uitvoering stond ernaast en is uiteindelijk toch iets ruimer.

Dus zoals gezegd eerst met verkoper praten over de mogelijkheden en uiteraard het financieele plaatje met inruil.
En aan hand van dat gaan we dan redelijk snel beslissen en uiteindelijk bestellen.
 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 minuten geleden, BStuurder said:

De Fabia is mij niet tegengevallen, zelfs terwijl het de 2e generatie is die ik heb mogen rijden.

Maar dat was dan wel een enigszins gemodificeerde versie he ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volg de Fabia-rijder ;)

On ‎28‎-‎1‎-‎2017 at 20:49, EdK said:

Nog een blister met 2 scharen aangeschaft uit de 2 euro bak en bij de kassa een schaar gevraagd om die verdomde blister open te krijgen...... grrrrrr

:lol::lol::lol:

Zoooooo herkenbaar! Ik haat blisters. ^_^ 

 

Over lampjes vervangen: daar hebben Fabia's ook last van, net zaterdag laten doen. Maar na 132000 mag het wel een keer.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Rosinfield net drie dagen een nieuw model Fabia meegehad, ook weer een positieve rijervaring. Dit was ook een zeer complete, maar handgeschakelde versie, op benzine. Weet niet welke motor, maar zeker potent genoeg voor normaal verkeer. Ik vond deze wel wat zwabberen in bochten, de auto had wel velgen met lage bandjes, maar was niet verlaagd. Alleen jammer dat er in de auto was gerookt. Bah, smerig!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 31-1-2017 at 21:42, BStuurder said:

Ja dat gezwabber zal nog wel niet veel minder zijn met die slappe veren. Maar hoezo drie dagen een Fabia, is de BH nu al naar de haaien?
Btw, heel gek, maar als ik op reageren klik, krijg ik zo'n citeer boxje 

even kijken, ja nu kan ik wel weer gewoon reageren. Raarrrrr

Edited by Rosinfield
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 uur ago , Rosinfield said:

ja nu kan ik wel weer gewoon reageren. Raarrrrr

Wat nou had je een ban ???  :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9-2-2017 at 10:24, Rosinfield said:

even kijken, ja nu kan ik wel weer gewoon reageren. Raarrrrr

Nee de BH had niks, alleen de rode schoentjes moesten even bewerkt worden en nu goed.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 26-2-2017 at 01:21, BStuurder said:

Nee de BH had niks, alleen de rode schoentjes moesten even bewerkt worden en nu goed.

Had je alweer wat kapot gemaakt ja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om even op het topic terug te komen, onze Yeti begon wat te haperen, motorisch.

Onduidelijke gele waarschuwingslampjes.

Noodloopachtige rijeigenschappen, er was iets, maar wat ?

De monteur van onze garage had een lumineuze inval, hij had ons zien tanken bij een niet nader te noemen tankstation (goedkoop)

Het brandstofsysteem (van onze Yeti) bleek ernstig vervuild, de mengkamer o.a.

Uit elkaar gehaald en schoongemaakt, daarna een reinigingsvloeistof in de brandstoftank.

Op mijn verzoek het brandstoffilter gewisseld, je wilt niet weten, wat daar aan zooi uit kwam (geen benzine)

Een soort zwarte sludge die naar chloor rook.

De Yeti rijdt sindsdien weer als een zonnetje en het brandstofverbruik is aanzienlijk gedaald.

Het niet nader te noemen tankstation wordt door ons niet meer aangedaan, gemeden zelfs.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedkoop is duurkoop dus. Vraag me af in hoeverre je een tankstation daarop kunt aanspreken.

Overigens moest ik bij de beschreven klachten direct denken aan een vaak voorkomend probleem bij 1.2 tsi's van die leeftijd dat mij ook overkwam; een bougiekabel die te heet wordt ( ik meen nr 3) waardoor een cilinder uitvalt en ook de bobine verruineerd kan raken. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 uur ago , hobbel de bobbel said:

Op mijn verzoek het brandstoffilter gewisseld, je wilt niet weten, wat daar aan zooi uit kwam (geen benzine)

Een soort zwarte sludge die naar chloor rook.

Tsja maar daar zijn natuurlijk filters voor...... en ik ben ze op mijn rekening van de dealer ook nog niet tegengekomen...

Om van brandstof naar drinkwater over te stappen, wij vervangen voor de legionella installatie's die we hebben geinstalleerd op diverse campings en jachthaven, driemaandelijks de microfilters ( 60cm lang en 15cm doorsnede ongeveer ) deze gaan er spierwit in maar na drie maanden zijn die ook bruin en soms pik zwart van het vuil wat dus in het drinkwater zit van niet nader te noemen water leveranciers.

Dus tsja Hobbel als ik dan een benzine filter zou zien zoals jij verteld, dan denk ik alleen van "die heeft zijn werk goed gedaan " maar de monteur had hem wel eens eerder mogen wisselen ........
EN je tankt dus nu klaarblijkelijk bij een leverancier van brandstoffen die je meer berekend met een nieuw brandstof filter ?
Wel ben benieuwd of je filter over een half jaar tot jaar nog schoon is ?? Of dat het net zo vervuild begint te raken en je derhalve nu ook nog eens word afgezet vanwege die hoge prijzen !!??

Want tank jij niet regelmatig in Duitsland benzine en wijn ??
En tank je daar dan niet toevallig de duitse brandstof met veel ethanol omdat die goedkoper is ?
Zou dat niet de oorzaak van de vervuiling ook dan kunnen zijn ? Oplossen van kunststoffen waar de benzine doorheen loopt ?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onderzoeken van deze eeuw hebben in elk geval in NL nog nooit verschil in kwaliteit van de brandstof aan kunnen tonen tussen goedkope en dure tankstations/merken. Uit het verleden is wel de ervaring dat het probleem vaak zit in slechte opslagtanks, waardoor veel water (lekkage en condens uit de vochtige lucht) in de brandstof komt, dus zomaar zeggen dat goedkope brandstof niet goed is, is wat te makkelijk.

@EdK Ook in NL zit er al minimaal 5% bio-ethanol in de benzine, en dat wordt alleen nog maar meer, maar op zich voldoende reden om dat kritisch te volgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Cordoba said:

@EdK Ook in NL zit er al minimaal 5% bio-ethanol in de benzine, en dat wordt alleen nog maar meer, maar op zich voldoende reden om dat kritisch te volgen.

Ehhh volgens mij zijn ze dat al stiekum aan het opvoeren hoor.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this