Ga naar inhoud

Eindelijk!! Een Skoda bij WMM.


Wasmachineman
 Delen

Aanbevolen berichten

Op 12-5-2021 om 22:08, EdK zei:

Ojah, bij sommige Yeti's willen er wel eens kleine roestplekjes onder de lak ontstaan op de voorportieren rond de kunststof strip
Ben ik bij de mijne toen ook achter gekomen toen ik hem die geweldige poetsbeurt had gegeven.
Later waren er meerdere bij de buren die dit ook hadden....

Je moet er echt even goed voor kijken, maar vind je het bij deze ook dan meteen laten behandelen zou ik zeggen

Even een beetje offtopic. 
Ed, ik zag op de drempel bij een van mijn achterdeuren (die zelden gebruikt worden) ineens roestspikkels. Hoe, en waar zou ik dat het beste kunnen laten behandelen volgens jou?
Cordoba zal ook zeker wel weten hoe ik er mee aan de slag kan, maar ik zie me dit niet zelf doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kees, zitten de roestspikkels óp de lak, of ín de lak? Als de roest op de lak ligt, is het zogenaamde vliegroest, dat heb je ook van je remschijven en in de buurt van (gebruikte) rails, door ijzerslijpsel.

Als het inderdaad vliegroest is, is het ideale stappenplan:

- wassen

- drempel/dorpel kleien

- als het nog niet verdwenen is, behandelen met ijzerverwijderaar, eventueel met zachte kwast of spons opnieuw de ijzerverwijderaar activeren en afspoelen met water, zonodig herhalen

- na de klus even iets van bescherming (bijv. wax) op de lak van de dorpel zetten, zodat de lak beschermd is.

Klus is veel eenvoudiger dan veel mensen vooraf denken. Als je de spullen moet kopen: kleiset kost ca. 30 euro (afhankelijk van merk en aanbiedingen), ijzerverwijderaar (ook prima om je velgen schoon te maken) zal iets van 15 euro kosten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kees

Als het de blaasjes zijn zoals ik had en toendertijd je ook op had geattendeerd ( toen had je niets )
en je ziet het zelf niet zitten om dat te behandelen , dan zou ik eens kijken in je buurt of er een spuiter is die ook spotrepair doet.
Die behandelen dan het plekje en plamuren dit eventueel en dan spuiten ze het weer.
Een goede spotepair spuiter zal het zo netjes doen dat je het misschien alleen ziet omdat je de plek weet maar derden zullen het niet zien of vinden.

Is het het verhaal vliegroest dan kun ook jij dit zelf verwijderen zoals cordoba hierboven uitlegt !

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, CaseyBasey zei:

en ook een foto maken als de zon weer schijnt

Zon schijnt morgen weer !!
En plak een stukje tape (schilderstape) naast een plekje, dan krijg je een betere zichtbaarheid van de plekjes.
Eigenlijk net als met een kras in de lak beter zichtbaar krijgen

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, CaseyBasey zei:

Vals alarm! Op hele auto geen roestplekje te vinden!
Toen ik vanochtend met een lauw sopje de drempel afnam, kon ik een paar spikkels wegvegen. Even langer weken en  daarna een beetje kracht zetten en de rest verdween ook!
Weet niet wat het was. Vreemd vind ik ook dat het alleen onder de rechterachterportier zat.

Wegvliegroest

Op 22-5-2021 om 20:58, EdK zei:

Vind ik altijd zo stom !
Zij is eerste bestuurder, dus veel weg !
Zit jij tegen die bloemen aan te kijken !!!
Ze weten dus dat jij thuis zit dan, dus ze kunnen beter een krat bier bij je thuis zetten voor de dagen dat je alleen zit omdat zij op pad is met Yeti....

Die dealers, ze snappen het nog steeds niet......

De VW beetle had altijd zo'n vaasje met nepbloemetje op het dashboard..... 🙂  

Dat is beter dan een krat bier op de bijrijdersstoel in elk geval.... 

Op 22-5-2021 om 18:52, Wasmachineman zei:

Vanmiddag de Yeti opgehaald. Keurig alles voor elkaar en ook een witte kentekenplaat zelfs. Serviceboekje ingevuld/gestempeld etc. En een bloemetje want ze wisten dat mijn vrouw de 1e bestuurder is natuurlijk. 

Zij heeft heen gereden met de Panda en terug met de Yeti. Helemaal top, zegt ze. Wat een verschil met de Panda maar ook logisch. Dit is wel anders en dit bevalt haar zeker. Binnenkort komen de foto’s natuurlijk!

Je kan van panda's zeggen wat je wilt, maar toch werd de panda ook ooit in het 4x4 uitgebracht, en dat kan je niet van elke auto zeggen. 

Feliciteer van mij je vrouw met haar nieuwe Yeti, Frank. 🙂  Maakt een hoop toekomstige bosjes bloemen overbodig mag ik hopen. 😉

aangepast door Skoody Boo
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Cordoba zei:

Misschien dat er bijv. in de garage slijpwerkzaamheden naast je auto geweest zijn, waardoor wat deeltjes in de sponning terecht zijn gekomen.

De rechterzijde van de auto staat altijd op het noorden, dicht tegen struikgewas aan. Is ook de vochtigste zijde, soms na heftige regenbuien blijft een plasje op/in de portieren staan dat bij het openen naar beneden komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Skoody Boo zei:

Wegvliegroest

De VW beetle had altijd zo'n vaasje met nepbloemetje op het dashboard..... 🙂  

Dat is beter dan een krat bier op de bijrijdersstoel in elk geval.... 

Je kan van panda's zeggen wat je wilt, maar toch werd de panda ook ooit in het 4x4 uitgebracht, en dat kan je niet van elke auto zeggen. 

Feliciteer van mij je vrouw met haar nieuwe Yeti, Frank. 🙂  Maakt een hoop toekomstige bosjes bloemen overbodig mag ik hopen. 😉

Thx Boo en idd de Panda 4x4 is wereldberoemd zelfs want perfect vanwege het lage gewicht is deze Fiat ideaal in de bergen van de Alpen bijvoorbeeld. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Skoody Boo zei:

vaasje met nepbloemetje op het dashboard..... 🙂  

Dat is beter dan een krat bier op de bijrijdersstoel in elk geval...

vind je ???

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, EdK zei:

vind je ???

ja, want 0,0% is vies 

1 uur terug, Wasmachineman zei:

Thx Boo en idd de Panda 4x4 is wereldberoemd zelfs want perfect vanwege het lage gewicht is deze Fiat ideaal in de bergen van de Alpen bijvoorbeeld. 

Lijkt me gaaf, maar nog gaver:  een Mehari 4x4. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Skoody Boo zei:

Lijkt me gaaf, maar nog gaver:  een Mehari 4x4. 

Deze R4 heb ik in de aanbieding als we op vakantie zijn en er staat ook een Mehari daar tot onze beschikking. Ik ga foto’s maken over een maandje, want dan zijn we er weer omdat we op vakantie moeten...🇮🇹

EE607CA7-BA0C-4B24-9F87-BFAAC0F4DCA3.jpeg

aangepast door Wasmachineman
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Nee Menno, deze Yeti komt uit Kootstertille.

Check de site, nu staat onze Panda daar te koop:

https://www.ejrautotechniek.nl/occasions/#545028189-738337-fiat-panda-0-9-twinair-lounge

15 uren geleden, Rosinfield zei:

Leuke review in Autoweek, Frank! Heb je hem/haar bij vd Brug vandaan?

Hem? Haar? Wie weet er een leuke naam voor deze Yeti?

Morgen komen de groene Skoda logo’s binnen zodat de velgen er veel mooier uit zien! 

A5B5E4DD-407F-4552-A481-262422C442E1.jpeg

F0BA8451-ACA7-47A0-A672-3B390465EE4E.jpeg

aangepast door Wasmachineman
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe