Ga naar inhoud

Een weekend (SS) Rotterdam


MarcoO2
 Delen

Aanbevolen berichten

Tsja Holland Amerika lijn gebouw

Heb er wat rondjes omheen gereden omdat ik verkeerde adres had doorgekregen voor storing aan vuilwaterpomp.

Most ik aan andere kant van rotjeknor zijn.................

Nee sorry Frank het is mijn stad niet !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard heb ik ook een serietje van de SS Rotterdam zelf gemaakt. In deze post komen alle foto's die buiten gemaakt zijn, terug. 

 

foto 1:

15137037427_6efe29b0ff_b.jpg

 

foto 2:

15136802669_7a25fa960c_b.jpg

 

foto 3:

15300541106_969a32cfbb_b.jpg

 

foto 4:

15300512166_3fb0ddac37_b.jpg

 

foto 5:

15136844120_cc2d62d783_b.jpg

 

foto 6:

15136954388_f3e810c9a6_b.jpg

 

foto 7:

15136801049_27b09943a2_b.jpg

 

foto 8:

15136842950_65f153ebb4_b.jpg

 

foto 9:

15323228812_50e75b42d5_b.jpg

 

foto 10:

15143536360_b1df95cec1_b.jpgIMG_0291A by marcoeoscanon, on Flickr

 

Op de foto's zie je het misschien nog niet eens zo terug, maar die boot is zó imposant als je eromheen vaart...

aangepast door MarcoO2
Link naar reactie
Delen op andere sites

mmm dat zie je wel hoor !
Maar van welke woningbouw organisatie was de boot ook alweer..?

En had hij niet bijna in een arabisch oliestaatje gelegen ?

 

blijft voor mij een boot met een bijsmaakje en dan niet van t eten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ding was van woonbron, en die hebben er een kleine honderd miljoen verlies op geleden inderdaad.

Maar de huidige eigenaar staat daar los van, en die boot is gewoon zo mooi...

En Erik zou er eens naar toe moeten: klantvriendelijkheid is daar tot kunst verheven, geweldig!!

mooie foto's!

Thanks Menno!
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

En Erik zou er eens naar toe moeten: klantvriendelijkheid is daar tot kunst verheven, geweldig!!

Nou die klantvriendelijkheid in het restaurant op de SS hebben wij niet kunnen ervaren, het was eigenlijk de slechte van ons bezoek aan Rotterdam.

Wel mooie foto's Marco.

Die van de machinekamer zeker niet vergeten want daar zijn wij niet in geweest :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

En Erik zou er eens naar toe moeten: klantvriendelijkheid is daar tot kunst verheven, geweldig!!

 

Ach, laten we daar maar geen discussies over beginnen... Heb >10 jaar voor internationale 5-* hotelketens gewerkt en over de hele wereld gezien en ervaren hoe het met dat thema gesteld is c.q. wat het 'waarheidsgehalte' daarachter is.  -_-

Idd, een imposant schip, met een naar bijsmaakje qua financiën.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schitterende foto's! Erg leuk om te zien, Marco! Tja, wat betreft de klantvriendelijkheid, je bent afhankelijk van hoe de pet staat van het personeel. Overal op bezuinigen geeft stof tot nadenken. Erg jammer dat het gedrag van het personeel soms onder het gewenste niveau is!

In HNY hebben wij onze bruiloft gevierd in 1999. Toen was het nog mooier daar want de ING stond er niet hahaa! Maaaaaar het nieuwe gebouw "De Rotterdam" is wel fantastisch! Mooi stukje architectuur.

aangepast door Wasmachineman
Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, dan nu eerst een setje foto's van het interieur van de boot, de machinekamer volgt later ;)

 

foto 1 (de standaard hut voor vier bemanningsleden):

15323233692_dea4f7214c_b.jpgIMG_0367 by marcoeoscanon, on Flickr

 

foto 2 (een passagiershut):

15136959708_18032b7eaf_b.jpgIMG_0362 by marcoeoscanon, on Flickr

 

foto 3 (wasbakken bij de douches):

15144670190_51405938f5_b.jpgIMG_0365A by marcoeoscanon, on Flickr

 

foto 4 (vergaderzaaltje):

15327483191_4b86df357c_b.jpgIMG_0375A by marcoeoscanon, on Flickr

 

foto 5 (een eetzaal):

15320399451_9d0e601d2f_b.jpgIMG_0368 by marcoeoscanon, on Flickr

 

foto 6 (motto):

15136979948_fa12e8a1d5_b.jpgIMG_0308 by marcoeoscanon, on Flickr

 

foto 7 (de achterwand van het pdium in de disco (waar Frank Sinatra nog speelde):

15323555035_e6e011278c_b.jpgIMG_0382 by marcoeoscanon, on Flickr

 

foto 8 (kunst):

15144232057_b330e6cda5_b.jpgIMG_0302 by marcoeoscanon, on Flickr

 

foto 9 (kunst):

15320397741_fed6fc82d8_b.jpgIMG_0379 by marcoeoscanon, on Flickr

 

foto 10 (plafond):

15144632959_d3bc98a5ff_b.jpgIMG_0371A by marcoeoscanon, on Flickr

 

't Is weer van alles door elkaar, maar 't geeft weer een indruk van hoe het er binnen uit ziet. 

aangepast door MarcoO2
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Conform verzoek komen hier de foto's van de machinekamer. D'r zitten er heel wat tussen die ik niet op het fotografieforum laat zien, maar hier dump ik ze allemaal ivm de interesse van sommigen. Moet even in twee etappes (10 per keer he) ;)

 

foto 1:

15327482261_cf3c63a856_b.jpgIMG_0364 by marcoeoscanon, on Flickr

 

 

foto 2:

15328037091_7d92f15b53_b.jpgIMG_0361A by marcoeoscanon, on Flickr

 

foto 3:

15327890621_6f73db0fc9_b.jpgIMG_0313 by marcoeoscanon, on Flickr

 

foto 4:

15328207471_4d581dcffb_b.jpgIMG_0332A by marcoeoscanon, on Flickr

 

foto 5:

15320402261_f154865595_b.jpgIMG_0360 by marcoeoscanon, on Flickr

 

foto 6:

15136853070_eec6e98722_b.jpgIMG_0344 by marcoeoscanon, on Flickr

 

foto 7:

15136808349_e1559bfbf2_b.jpgIMG_0359 by marcoeoscanon, on Flickr

 

foto 8:

15320402941_76934e21e4_b.jpgIMG_0356 by marcoeoscanon, on Flickr

 

foto 9:

15300519696_109214d38b_b.jpgIMG_0348 by marcoeoscanon, on Flickr

 

foto 10:

15136853330_a88f539ef3_b.jpgIMG_0342 by marcoeoscanon, on Flickr

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

En de laatste serie van de machinekamer: 

 

foto 1:

15144650470_f52391c055_b.jpgIMG_0331 by marcoeoscanon, on Flickr

 

foto 2:

15328107621_8c01507e5d_b.jpgIMG_0329A by marcoeoscanon, on Flickr

 

foto 3:

15144063308_c17f58b010_b.jpgIMG_0317 by marcoeoscanon, on Flickr

 

foto 4:

15137029247_87f6fce894_b.jpgIMG_0324 by marcoeoscanon, on Flickr

 

foto 5:

15137029647_f1d35468e6_b.jpgIMG_0322 by marcoeoscanon, on Flickr

 

foto 6:

15323253502_86e20e7dbd_b.jpgIMG_0321 by marcoeoscanon, on Flickr

 

foto 7:

15323577355_b7e6e975f0_b.jpgIMG_0319 by marcoeoscanon, on Flickr

 

foto 8:

15320419611_00028aa7c1_b.jpgIMG_0318 by marcoeoscanon, on Flickr

 

foto 9:

15320406321_981c6552a6_b.jpgIMG_0330 by marcoeoscanon, on Flickr

 

foto 10:

15137014647_d954f6f5f7_b.jpgIMG_0349 by marcoeoscanon, on Flickr

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha... onze groep bestond uit 20 man, en er liepen nog heel wat groepen rond... maar de foto's met "storende objecten" heb ik maar niet geplaatst ;) Als je een beetje achter de groep aanloopt tijdens een rondleiding, kan je nog wel eens een fotootje schieten voordat je door een volgende groep ondersteboven wordt gelopen :D

aangepast door MarcoO2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Meteen ook een mooi excuus om je zo half en half aan een groep te onttrekken.  

 

Ik vond de aparte tempmeters voor inlaatstoom achteruit een eerst beetje maf, dat zou toch samen moeten vallen met de inlaattempmeters vooruit, maar kijk je op de verdere plaatjes dan valt het kwartje: blijkt het een turbineschip (helaas... zonde van de stoom).

Link naar reactie
Delen op andere sites

MarcoO2, on 23 Sept 2014 - 19:24, said:

Goed gezien, inderdaad een turbineschip. Rendement van zo;n 17%...  :blink:

 

Zucht, dat is vast een veel te beperkte opvatting van rendement. De schoonheid van een stoommachine is een oneindige opbrengst.

Logisch ook dat ze toen hebben omgebouwd van stoom naar iets moderners.

 

Zeker, dat is met meer mooie dingen zo, die zijn veel te mooi, dus die moeten natuurlijk weg!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja de laatste 20 foto's zijn voor mij het mooist en gewoon ook mooi dat men apparatuur wel heeft laten zitten ondanks dat de leidingen verwijderd zijn om welke reden dan ook.

Ik hoef het commercieele deel van het schip niet te zien ( de feest tenten ) maar het oude wat bewaard en deels is opgeknapt datblijft gewoon mooi.

En dan zal ik er op een andere manier tegenaan kijken met mijn technische achtergrond dan anderen hier, maar kan van de oude techniek echt genieten.

En oude techniek die gelukkig nog niet werkt met die chipsbende die zogenaamd beter moet wezen en dat soms geheel niet is....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Logisch ook dat ze toen hebben omgebouwd van stoom naar iets moderners. Dan kan het schip nog wel een paar jaar mee. Daarna kwamen ze pas tot het besef dat ze het schip alsnog origineel willen hebben maar dat gaat niet meer natuurlijk.

Nee nee, die stoomturbines zijn gewoon de originele motorisering. Niets aan veranderd, gewoon een mooi stukje Hollands vlijt, want die motoren zijn door De Schelde gebouwd. 

 

Zucht, dat is vast een veel te beperkte opvatting van rendement. De schoonheid van een stoommachine is een oneindige opbrengst.

 

Zeker, dat is met meer mooie dingen zo, die zijn veel te mooi, dus die moeten natuurlijk weg!

Tsja, ik heb de term rendement niet verzonnen ;) en die schoonheid, daar heb ik nou juist van genoten. 't Is echt imposant, om een rondleiding door de machinekamer te krijgen. 

 

Tsja de laatste 20 foto's zijn voor mij het mooist en gewoon ook mooi dat men apparatuur wel heeft laten zitten ondanks dat de leidingen verwijderd zijn om welke reden dan ook.

Ik hoef het commercieele deel van het schip niet te zien ( de feest tenten ) maar het oude wat bewaard en deels is opgeknapt datblijft gewoon mooi.

En dan zal ik er op een andere manier tegenaan kijken met mijn technische achtergrond dan anderen hier, maar kan van de oude techniek echt genieten.

En oude techniek die gelukkig nog niet werkt met die chipsbende die zogenaamd beter moet wezen en dat soms geheel niet is....

Dat dacht ik al :) daarom heb ik ze gewoon allemaal geplaatst, ook de vanuit fotografisch oogpunt gezien mindere. 

 

En vergis je niet in dit schip hoor... de feestzalen zijn gewoon nog authentiek. Dit schip is met zorg omgebouwd, heeft niet voor niets ruim 250 miljoen euro (!!) gekost om dat ding te renoveren. En vervolgens heeft de huidige eigenaar de tent gekocht voor 29 miljoen... da's nog eens afschrijven...

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe