Ga naar inhoud

Proefrit Auris Touring sports


Rosinfield
 Delen

Aanbevolen berichten

Gefeliciteerd :)

 

Argumentatie kan beter >>

- toch weer een tsi-ketting

- toch weer DSG-koppelingsplaten

(wel weer nieuw natuurlijk)

- wat echt zwabberen is kom je nog wel achter

 

maar de uitkomst is natuurlijk fantastisch ;)

aangepast door Skoody Boo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou gefeliciteerd dan maar.

Maar blijf het 'vreemd' vinden. Je haalt weer alle VAG techniek in huis, waar je zelf zo op zat te mopperen. En dat japanse merk was veeeel betrouwbaarder.

En dan kies je een auto die bovendien aan het eind van het jaar wordt opgevolgd door het nieuwe model Fabia. http://www.skodaforum.eu/topic/1745-new-skoda-fabia-2014/

Ik vond de Fabia Combi juist veel te smal van binnen, in vergelijking met b.v. een O2, een Roomster of een Yeti...

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd! Als Menno voor een model zou gaan wat hierna zou komen, dan zou de inruil lager zijn. Nu komt Menno er toch achter dat Skoda wel okay is, en dat is niet verkeerd natuurlijk. En meer ruimte om spullen heen en weer te rijden in deze combi vermoed ik!

aangepast door Wasmachineman
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja betrouwbaarheid blijft een punt hoor en heb daar ook bij de dealer over gemopperd. Maar ik wil wel rijden in iets wat lekker rijdt. Voor ons tweeën meer dan ruim genoeg en een nieuw model doet me niets. Zeker niet bij zo'n model dat me sowieso niets doet;) Als het maar lekker rijdt en praktisch is voor ons qua ruimte

Weet jij trouwens nog hoe lang je hebt gewacht Skoody? Vraag me af of die 8 weken een beetje reëel is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er een "com-nummer" bekend is, dan is ook de leverdatum duidelijk. Het Com-nummer krijg je binnen een paar weken te horen na bestellen. Het Com-nummer geeft aan wanneer de productie is, en je hebt dan nog heel even de tijd om wat zaken te wijzigen zoals kleur of opties. Daarna vervalt deze mogelijkheid om te wijzigen en dan wordt hij definitief ingeplanned in de fabriek en kun je niets meer wijzigen.

Na productie van de auto wordt er transport geregeld, krijgt de auto een 0 beurt en kun je de afspraak inplannen om de auto op te halen. Dit laatste stadium kan toch nog 2-3 weken in beslag nemen!!

aangepast door Wasmachineman
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje enthousiaster?

Mijn terughoudendheid (en verbazing) was gebaseerd op het feit dat Henk eerst minpunten kreeg voor z'n onbetrouwbaarheid en hoge kostenposten. En werden de japanse producten de hemel in geprezen en vervolgens, na slechts 1 proefritje, was het al weer hoppa, weer kiezen voor een technisch vrijwel hetzelfde product (1.2 TSI + DSG).

t'is ongeveer zo'n ding als jij hebt, en die rijden nou eenmaal lekker.  

Juist niet. Ik heb destijds expliciet de Fabia Combi en de Roomster vergeleken (zitten zo'n beetje in dezelfde prijsklasse qua kosten per kilometer). En de binnenruimte (in de breedte) vooral voorin, viel me zo tegen in vergelijking met een Yeti of een O2.

Daarnaast is het onderstel van de Fabia behoorlijk anders dan dat van een Roomster, laat staan die van een Yeti.

Qua techniek (onder de motorkap) maakt het allemaal niet zo veel verschil; allemaal TSI + DSG uit dezelfde fabriek.

BTW; qua levertijd. Het zal er om houden of je auto nog voor of na de fabrieksvakanties wordt geproduceerd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben gelukkig niet zo breed;). Natuurlijk is de Yeti een klasse beter. Maar kijk maar eens naar de reviews. Alle zeer positief en ik vond hem ook erg fijn rijden, zelfs met 86 pk en handbak.

Wat betreft de verbazing. Ik denk nog hetzelfde over de betrouwbaarheid maar wanneer de meer betrouwbare auto voor geen meter rijdt en de wat minder betrouwbare rijdt fantastisch, dan kies ik voor die laatste. Lijkt me een uiterst rationele afweging. Ik heb de Auris echt alle voordeel van de twijfel gegeven en alle negatieve verhalen vooraf even in the hold gezet. Maar hij viel duidelijk door de mand

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar dit vind ik wel apart, het is toch belangrijk wel merk/type er precies gemonteerd gaat worden? Het hele weggedrag v.d. auto is in hoge mate afhankelijk v.d. gebruikte banden. Nu heb jij een proefrit gemaakt met een heel ander soort banden/motorvariant en vervolgens bestel je een andere uitvoering. Dan zou je best wel eens verrast kunnen zijn door de gevolgen daarvan. Terwijl je juist aangaf dat je zo tevreden was over het weggedrag van Henk en ook hebt aangeven dat je bij Henk verschillen merkte tussen de ene soort en de andere soort banden...

 

BTW: Conti lijkt me onwaarschijnlijk als 4-seizoensband... Die leveren ze eigenlijk alleen voor bestelwagens.

Heb je er ook nog aan gedacht dat het een 4-seizoensband moet/kon zijn met een officieel M+S/sneeuwvlokje symbool? Dan zijn ze namelijk goedgekeurd als winterband voor b.v. gebruik in Duitsland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij PON is het Conti of Conti.

Dat is ook niet meer geheel waar, mijn Yetje werd afgeleverd op Dunlop.

Maar ook een nieuwe wagen die je geheel naar wens kunt laten inrichten / optuigen moet je ook je banden eis kwa soort en merk op kunnen geven aan je dealer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Banden: Ik zou er niet op wachten, ik doe al bijna 60.000 met het eerste setje, een kilometerstand waarbij jij al weer aan een proefrit denkt :lol:   

 

Ik denk niet dat het voor nu veel zegt, maar ik had eind september besteld, en einde januari pas stond hij er.

 

Heb je nog over/aan MDI gedacht? En extra speakers?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Proficiat!

 

Ik vind het ook wel een beetje een verrassende keuze. Niet omdat het geen Toyota is geworden, als het niet aangenaam is om te rijden zou ik die ook niet kopen. Maar ik had niet begrepen dat de Yeti sowieso moest worden ingeruild, of ik heb een stuk gemist/niet begrepen. Nu inruilen zal op termijn altijd duurder zijn dan doorrijden, en de betrouwbaarheid is niet per definitie hoger met de nieuwe. Uiteraard als je kostprijs belangrijk vindt, als je toch sowieso om de 4 jaar ongeveer aan inruilen begint te denken, kan je gewoon beter nemen wat je leuk vindt :)

 

Over die banden, daar heb ik eerlijk gezegd nog nooit iets van gevoeld. Tenzij 1 keer, met lichtmetalen velgen waar dunnere banden op gemonteerd zaten, dat voel je wel. Volgens mij is dat vooral marketing, een 4-seizoensband van merk A of merk B, whatever denk ik dan :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe