Ga naar inhoud

New Skoda Fabia 2014


PC-fre@k
 Delen

Aanbevolen berichten

De nieuwe Skoda Fabia staat gepland voor 2014.

post-2-0-75044200-1334408425_thumb.jpg post-2-0-15691200-1334690280_thumb.jpg

Foto: Autoweek / Marcelo Plobete

post-2-0-04501800-1334690590_thumb.jpg post-2-0-13656100-1334690589_thumb.jpg

De nieuwe Fabia zal een wat frissere uitstraling hebben (mede dankzij de nieuwe Skoda look). Deze Skoda komt om het MQB platform te staan en wordt hierdoor lichter. Verder heeft de Fabia een wat grotere wielbasis waardoor interieurruimte vergroot wordt. De Fabia wordt voorzien van een nieuwe driecilinder diesel, dit zou in combinatie met de andere aanpassingen voor een verbruik van 3.0l/100km moeten zorgen.

MQB Platform:

MQB Platform - Afkorting voor het duitse "Modularer Querbaukasten", in het Engels "Modular Transverse Matrix". Dit moet je zien als een platform waarop meerdere wagen met als basis de zelfde eigenschappen (als motor voorin, voorwielaandrijving) gebouwd kunnen worden. Dit verlaagt de ontwikkelingskosten per wagen en kan verder door ontwikkeld worden door een groter (gezamenlijk) budget.

aangepast door PC-fre@k
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 liter op 33Km ??

Wel dit ga ik weer niet geloven

Maar doordat hij weer wat breder wordt gaat hij weer meer op de fab1 lijken

de Fab2 heb ik in verhoudingen gezien altijd te hoog gevonden ( en nog )dan de 1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk nieuws! Tegen dan loopt de F2 7 jaar mee, net zoals de F1. Het zou goed zijn als de Fabia 3 wat zou groeien in de breedte of opnieuw wat krimpen in de hoogte.

Van de foto krijg ik het sowieso niet warm, als je er goed naar kijkt is dit immers een slechte 'fotoshop' op basis van de Polo en de Fabia 2 met heel wat verzonnen accenten. De nieuwe Fabia zal er waarschijnlijk helemaal anders uitzien.

En die nieuwe driecilinder diesel, dat zal wel gewoon een doorontwikkeling zijn van de huidige 1.2 TDI. En wie weet, als ze de motor & luchtweerstand optimaliseren, en de Fabia 100 kg lichter krijgen dat 1 op 30 dan toch haalbaar is.

aangepast door laagvlieger
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou goed zijn als de Fabia 3 wat zou groeien in de breedte of opnieuw wat krimpen in de hoogte.

Maar daarvan heb je al staaaaapels andere modellen. Dat hoog en smal biedt ook voordelen. De Fabia 2 biedt juist door die specs juist een extra keuzemogelijkheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar daarvan heb je al staaaaapels andere modellen. Dat hoog en smal biedt ook voordelen. De Fabia 2 biedt juist door die specs juist een extra keuzemogelijkheid.

Daar heb je een punt. Je hebt een wendbaar autootje voor in de stad en veel hoofdruimte voor de inzittenden. De Fabia 2 is even breed als de Fabia 1, maar wel een centimeter of 5 hoger. Nu is de Fabia 2 vanbinnen ook een stuk ruimer dan zijn voorganger.

Maar als je weet dat de nieuwe Skoda Citigo (het stadsautootje van Skoda) breder is dan de Fabia (weliswaar 1 cm maar toch), dan zou het logisch zijn dat de Fabia 3 groeit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over-shadowed by the success of Volkswagen Polo, Skoda Fabia hatchback has been working with an old model which is speculated to be due for a renovation by 2014. The details on the upgrades that the new model of Fabia is expected to get have hit the web. The upgraded platform is going to be the USP of the 2014 Fabia. The initial PQ24 platform will be replaced by the new and improved MQB platform. The new MQB platform shares parts and architecture which results in more time and cost efficient car production.

The new platform will make 2014 Skoda Fabia a lot lighter than the present version and also the wheelbase will be a bit more elongated. Owing to the elongated wheelbase, the 2014 model of Fabia will get a bigger boot with a capacity of 350 liters (now 315 liters). Under the hood, the car is supposed to be upgraded with the latest petrol and diesel engines. The 1.2-liter TDI turbo diesel engine and the 1.2-liter TSI turbo petrol engine will be rejuvenated before getting affixed to the car. The gearbox however, is not going to undergo any upgrade or replacement.

The design of 2014 Skoda Fabia is the other significant factor that is sure to attract a lot of buyers. Based on the new design philosophy - Vision D, of Skoda, the car is rendered with a new C-pillar and freshly designed taillights that are sure to seize some attention. The front gets a new grille and beatifically stretched flat headlights. The new design concept is expected to change the game for Skoda Fabia and even VW Polo might have to get a face-lift to maintain its position as a premium hatchback.

bron: India Car News

Skoda-Fabia-2014.jpg

Dit vind ik wel een heel mooie impressie. Van Autobild denk ik. Ik zie hier wat SuperB in en zelfs BMW ... Maar ook dit zal hem uiteindelijk niet worden. Daar is het nog veeeel te vroeg voor.

aangepast door laagvlieger
Link naar reactie
Delen op andere sites

De scherpe lijn langs het portier naar achteren komt van de Seat in ieder geval, daar heeft de Ibiza dat nu ook.

Zelf vind ik de kont ook wat te smal en te hoog, maar dat valt natuurlijk samen. Daarentegen geeft dat juist weer wat meer ruimte zoals genoemd, en zou hij zuiniger moeten rijden dat de Ibiza (die zeker wat breder is bij de achterwielen maar dezelfde wielbasis heeft).

Van de 2e impressie vind ik de DRL nou niet echt spetterend.. Ook zijn er geen mistlampen in opgenomen. Wel weer knipperlichten in de buitenspiegels, iets wat ik persoonlijk ook mooier vind.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het zo lees in autoweek, krijgt Skoda steeds meer concurentie uit Korea. Deze auto's worden bij iedere modelwissel weer beter. Daar zal dus iets tegenover gezet moeten worden. Dat vind ik geen slechte ontwikkeling, de klant spint daar uiteindelijk garen bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind zelf het artikel wat matig, zeker als ik de kop bekijk...

Concurrentie kan in dit geval geen kwaad, dat is inderdaad in ons voordeel. Of VW daar blij mee is betwijfel ik dan weer, blijf het gevoel hebben dat VW de boel zo nu en dan flink tegenwerkt.

post-2-0-15691200-1334690280_thumb.jpg

En nu in het rood.

Ik heb de originele bron gevonden, stelletje oplichters bij Autoweek! Nu ook de kont :)

post-2-0-04501800-1334690590_thumb.jpg post-2-0-13656100-1334690589_thumb.jpg

http://www.auto.cz/skoda-fabia-iii-vyzrazena-nabidne-vetsi-kufr-pohlednejsi-design-66193

aangepast door PC-fre@k
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even gekijken op die auto.cz website en ik heb dit gevonden:

'I tady se počítá s novou generací motorů včetně důkladně modernizovaných turbodieselových tříválců 1.2 TDI s výkonem 55 a 66 kW'

Ik ken nu niet veel van deze taal maar staat daar nu dat de 1.2 TDI in 2014 twee vermogensvarianten krijgt? Een van 55 KW (75pk) en één van 66 KW (90pk)?

Of kan iemand vertalen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha, je hebt van de 1.2 tsi ook twee varianten, de 63 kw en de 77 kw, maar ik denk dat de dealer degene met een 63 kw niet gaat helpen aan zo'n "update". Anders wordt het wel erg lastig om voor die 77 kw 1600 euro meer te vangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een zijspoor... Tuners maken daar wel weer gebruik van, ken iemand die (met opzet) in de lease een wagen met minder PK bestelde zodat die getuned kon worden naar veel hogere waarden. (de motor werd in 2 types gezet, bij de een alleen 25% minder PK's - en dan dus nog los van wat je daar weer op kan tunen). Was natuurlijk ook om de bijtelling te doen, dus of het helemaal legaal is weet ik niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijspoortjes geen probleem, anders wordt het allemaal zo geforceerd. Voor de consument kan dat ook een keuze zijn natuurlijk. Zo kan er hij er b.v. voor kiezen een 1.4 aan te schaffen of een 1.2 te nemen en die laten tunen. Overigens is dat bij mij geen keuze geweest, omdat de 1.2 de enige benzine-versie met DSG was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grote verschil zit hem hier dus in de motor, die is affabriek onder tuned. Of hoe je het wilt noemen. Winst is dus maximaal. Zeker als je wel de lage bijtelling hebt.

Ik ben trouwens benieuwd of de nieuwe fabia wel cornerlights heeft, xenon, regensensor, anti crash systeem, nood-lijn (telefoon), etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

So will Skoda die Koreaner stoppen

Hyundai und Kia gewinnen rasch Marktanteile in Europa. Mit einer neuen technischen Basis und neuen Modellen will Skoda kontern. Unter anderem mit dem neuen Fabia.

Im Frühjahr 2014 geht die dritte Generation des Skoda Fabia deutlich schlanker und geräumiger an den Start. Der Kleinwagen basiert laut AUTO BILD auf dem sogenannten Modularen Querbaukasten (MQB) des VW-Konzerns. Dieses Technik-Konzept soll eine größere Vielfalt unter den Mitgliedern der VW-Familie ermöglichen. Für den Fabia bedeutet das: Er wird kaum wachsen, durch einen verlängerten Radstand aber bessere Platzverhältnisse bieten. Ab Modelljahr 2015 werden auch Dreizylinder-TDI-Diesel mit 75 PS und 90 PS eingesetzt. Mit dem kleineren Modell könnte der Fabia zum Drei-Liter-Auto werden. Preise: ab etwa 11.000 Euro.

bron: Auto Bild

Zo te lezen nog slanker en ruimer dan de huidige Fabia. Kan dat dan?

Op nog enkele website's valt te lezen dat de nieuwe Fabia enkel met vernieuwde 1.200cc turbomotoren komt. De TSI (85 & 105 pk) en de driecilinder TDI (75 & 90pk).

aangepast door laagvlieger
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Ende 2013 kommt neuer Skoda Fabia

Mitte 2013 tragen damit bis auf den Kleinwagen Skoda Fabia die wichtigsten Baureihen das neue Skoda-Gesicht. Doch schon im November 2013 werden auch beim Fabia die Bänder für den Nachfolger umgestellt werden. Es soll ihn erneut auch als Kombi geben, eine offene Version steht dagegen nicht mehr zur Diskussion. "Ein Cabrio kommt nicht auf ausreichend hohe Stückzahlen", heißt es bei Skoda. Auch der sportliche Skoda Fabia RS wird so selten verkauft, dass es künftig wohl nur noch RS-Optik und ein Sportfahrwerk, aber nicht mehr den teuren 180-PS-Motor geben wird.

Der neue Skoda Fabia soll mit anderen Attributen punkten: "Dank des modularen Querbaukastens im VW-Konzern, auf den nach dem Skoda Octavia auch der Skoda Fabia umgestellt wird, sind wir in der Lage, das Platzangebot noch mal deutlich zu verbessern", sagt ein mit dem Projekt Vertrauter. Mit einem Kofferraumvolumen von 350 Litern bewegt sich der VW Polo-Bruder dann auf dem Niveau des Golf. Da gleichzeitig die neuen sparsameren Motoren des Baukastens Einzug halten und der neue Skoda Fabia noch etwas abspeckt, dürften die Verbräuche nochmals signifikant sinken. Bei den Benzinern sollen Einsparungen von bis zu 20 Prozent möglich sein. Mit der Beschaulichkeit ist es in Mladá Boleslav definitiv vorbei – zumindest hinter den Werkstoren.

bron: auto-motor-und-sport.de

4/7/2012

Skoda-Fabia-2013-Retusche-19-fotoshowImageNew-2f938d6d-609307.jpg

Skoda-Fabia-2013-Retusche-19-fotoshowImageNew-50d00c8a-609320.jpg

What do we know about the 2014 Skoda Fabia?

  • The Skoda Fabia will ditch the old PQ24 platform to adopt the new MQB architecture.
  • The new platform will help the Skoda Fabia lose a lot of weight and gain a slightly longer wheelbase coupled with a bigger boot.
  • If the next generation Polo is anything to go by, the new Fabia will shed at least 36 kg of weight and gain 5 cm in wheelbase
  • Also, thanks to the huge cost savings of the new platform, the new Fabia will be infused with a lot of technology while keeping the costs rational.
  • The current Fabia has a boot of 315 litres. Owing to the new platform, it will be increased to 350 litres in the all new Fabia.
  • There are also rumors that Skoda will retire the 1.2L MPI petrol engine in favor of the fuel efficient 1.2L TSI engines. The 1.2L TDI diesel will be carried over possibly in two state of tunes – 75 hp and 90 hp.
  • Cylinder deactivation and start-stop technology could be on offer. The engines are expected to be more powerful and efficient than the current mills and will deliver better drivability.
  • The gearbox is not going to undergo any upgrade or replacement.
  • The new model will also spawn a Roomster MPV, Scout (raised suspension with fake off-road malarkey), Combi (station wagon) and a powerful vRS variant.
  • There are rumors that the next generation Skoda Fabia will be previewed via a ‘VisionT’ concept sometime next year. Regular readers of IAB know Skoda has already shown a VisionD at Geneva 2011 that previews the design language of all forthcoming Skoda models.

bron: indianautosblog.com

12 augustus 2012

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe