Ga naar inhoud

Proefrit Auris Touring sports


Rosinfield
 Delen

Aanbevolen berichten

Van een bekende met zo'n Auris wel eens begrepen dat ze behoorlijk van de plaats komen vanuit stilstand. Als je zaterdag gaat proefrijden, zal de Auris er wel (alvast) op z'n paasbest bij staan, en om nog even door te gaan: zou de vrijdag met de Yeti dan toch 'goede vrijdag' zijn. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Volvo 340 gehad met zo'n bak. En ik had ongeveer dezelfde ervaring als Marco's collega. Niet omdat ik een zgn sportieve rijder ben of was, maar omdat het mij erg stoorde dat er geen relatie is tussen de toeren en de acceleratie. Ik ervaar het als onnatuurlijk dat je vanaf stilstand 3000 á 4000 toeren maakt, dat toerental zo'n beetje vasthoudt tijdens de versnelling en pas als je op de gewenste snelheid bent aangekomen het toerental daalt. Geen relatie tussen toeren en versnelling, en veel lawaai terwijl er weinig gebeurt.

Zo was het tenminste met mijn oude Volvo (Daf). Ik kan me voorstellen dat de moderne CVT wel wat prettiger rijdt, vooral omdat ie waarschijnlijk minder herrie maakt bij al die toeren. Maar echt fijn kán de CVT niet zijn, als je de DSG gewend bent. En volgens mij heeft Menno ook wel wat met versnelling, snelheid en toeren want anders had hij geen belangstelling voor DSG tuning en de S-stand... 8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat is allemaal wel leuk en ik verwacht ook dat het idd minder sportief en minder "beleving" is. Maar eerlijk gezegd rijd ik ook met Henk steeds rustiger gewoon van A naar B. Dat soort zaken (sportiviteit en beleving) is toch eigenlijk ook meer iets voor een ander type auto. Ik had Henk aangeboden aan Porsche om tegen een Macan te ruilen (prijsvraag). Helaas werd die gewonnen door een patjepejer met een fraaie BMW ;( 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De CVT van vandaag zal toch hopelijk al wat geüpdetet zijn. Vroeger (bij de Volvo) werd waarschijnlijk gekozen voor het toerental met maximaal koppel. Vertrekken op een stevige helling werd misschien anders onmogelijk. Vandaag zal het toerental toch wel bepaald worden op basis van wat nodig is in een bepaalde situatie. Waarbij je in het vlakke Nederland vaak op iets van 2000 toeren zal draaien, veronderstel ik (met waarschijnlijk ook wel een sportstand of iets dergelijks).

Is dat niet gewoon een beetje een andere manier van rijden, wat misschien wat wennen is. Een DSG lijkt me al een stap in die richting in vergelijking met een manuele bak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

?.... echt fijn kán de CVT niet zijn, als je de DSG gewend bent. En volgens mij heeft Menno ook wel wat met versnelling, snelheid en toeren want anders had hij geen belangstelling voor DSG tuning en de S-stand... 8-)

Alles went, kijk maar naar mij. Ook dsg gehad maar nu een 2-tronic die gewoon minder is dan een dsg maar ik ben er tevreden mee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eens men een maand met de Toyota bolt ben je deYeti volledig vergeten.

Het makkelijk in en uitstappen ga je wel blijven missen merk hier het verschil met de Honda daar moet ik me meer 'uittrekken' dan uitglijden. Maar ja voor een sportieve kerel is dat natuurlijk geen punt ;)

Denk dat eens de proefrit is gemaakt de Yeti vlug zal gedumpt worden.......niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe