Ga naar inhoud

Whatsapp


PC-fre@k
 Delen

Whatsapp  

10 leden hebben gestemd

Je hebt geen rechten om te stemmen in deze poll, of om de poll resultaten te bekijken. Log in of registreer om te stemmen op deze poll.

Aanbevolen berichten

Ik ben benieuwd wat jullie gaan doen nu Facebook Whatsapp overgenomen heeft.

 

Edit (extra toelichting): om die reden overwegen veel mensen weg te gaan bij Whatsapp. Ze vinden het niet fijn dat Facebook de eigenaar is, Facebook is vaker in het nieuws betreffende slechte privacy voorwaarden e.d. Aannemelijk is dus dat ze Whatsapp op dezelfde manier gaan gebruiken.

 

 

 

Facebook heeft WhatsApp overgenomen voor het bedrag van 16 miljard dollar, oftewel 11,6 miljard euro. Dat hebben beide bedrijven bekendgemaakt. WhatsApp blijft, net als Instagram na de overname door Facebook, een aparte app.

http://tweakers.net/nieuws/94430/facebook-koopt-whatsapp-voor-omgerekend-11-komma-6-miljard-euro.html

http://tweakers.net/nieuws/94487/whatsapp-en-telegram-kampen-met-downtime-door-storing-en-onverwachte-groei.html

 

 

Oh, en voor ik het vergeet, hou het wel even gezellig en luchtig hier aub... want dat is niet de insteek van dit verhaal.

aangepast door PC-fre@k
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maarre, waarom overwegen over te stappen als je tevreden bent met de functionaliteit van Whatsapp?


Blijkbaar vindt de topicstarter dat logisch, maar wat toelichting zou welkom zijn want voor mij is het dat niet.

aangepast door CaseyBasey
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als whatsapp blijft als zoals het nu is en niet verweven word met facebook dan blijf ik het gebruiken.

Zodra beide worden verweven tot één programma in de nabije toekomst is het bij mij in iedergeval doeg whatssapp

En zover ik heb kunnen lezen zijn er nu al mensen die naar andere programma's zijn overgestapt.

 

Dus de toekomst zal het uitmaken

Link naar reactie
Delen op andere sites

No offense, maar ik verwonder me al een tijd om het veelvuldig opdoemende anti-facebook ressentiment. Ik krijg de indruk  dat het vnl is ingegeven door een emorionele afkeer, zonder dat duidelijk is of wordt waarop dat nu in feite is gebaseerd. Ik vind het zelf eigenlijk alleen maar een erg handig medium om dingen te delen, voor zover en met wie je dat zelf wilt.   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is meer een persoonlijke keuze (interesse) om Facebook Wattsapp te gebruiken de ene zal het interessant vinden en de andere heeft het niet nodig.

Zelf gebruik ik geen van beide en denk dat dit in de toekomst niet zal veranderen.

Maar nogmaals de ene kan het interessant vinden en de andere niet. En meer is er daar niet over te zeggen, zoals met veel zaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van minachting zie ik geen enkel teken. Ze weten bepaalde dingen van je, je kunt ook weten welke en als je de leuke mogelijkheden die daartegenover staan daar tegenop vindt wegen, kies je ervoor. En andersom niet. Van minachting zou sprake zijn wanneer facebook gegevens van jou gebruikt  zonder dat je daar mee accoord gaat. Verder interfereert facebook idd behoorlijk met mijn persoonlijke levenssfeer. Echter alleen voor zover ik daarmee accoord ga en zoals gezegd, die interferentie is zelf-gekozen en vind ik plezierig.     

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan kun je je eige beter ophangen;)

 

Ik vraag mij ook in gemoede af welke die zo privacy gevoelige gegevens van mij het zou betreffen. En wat men mij daarmee dan voor schade berokkent of zou kunnen berokkenen. Ik heb werkelijk geen idee. Ik denk dat ik dus of heel naief ben (waarvoor dan gaarne onderbouwing) of juist niet. Ik denk het laatste en dat eea vooral het gevolg is van het reeds bekende gegeven dat de meeste mensen  geneigd zijn het belang hun bestaan als individu enigszins te overschatten    

Link naar reactie
Delen op andere sites

'Zalig zijn de onwetenden...'

Ik ben wel eens jaloers op mensen die de allesomvattende gevolgen van de digitale navorsing en de big data mining niet kunnen/willen inzien.

En nee, het gaat helemaal niet om het belang van het bestaan van jou als individu. Was het maar zo!

 

tip:

http://tegenlicht.vpro.nl/afleveringen/2013-2014/veiligheidscomplex.html

(maar er zijn nog vele andere documentaires die e.e.a. aan de kaak stellen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat is allemaal leuk en aardig. Maar is het niet zo dat mensen er zelf voor kiezen al dan niet gebruik te maken van deze media en dat er geen enkel beletsel is te achterhalen welke gegevens men verkrijgt? Blijft ook nog de vraag wat voor vreselijks men dan vervolgens met die info jegens jou zou kunnen uitrichten.

 

Kortom: op het gevaar af mijn zaligheid te verliezen, waarin bestaat die onwetendheid nu precies?

 

Het heeft wat weg van mensen wijzen op de enorme gevaren van messen: weet je wel dat dat heel gevaarlijke dingen zijn omdat je je ermee kunt snijden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is net als met vele andere indringende zaken (zoals b.v. de wereldwijde vlees misstanden). Velen willen het niet weten en/of willen zich niet verdiepen in de ins en outs. En wat de achterliggende gedachten c.q. drijfveren zijn. Dat valt nou eenmaal niet uit te leggen in een paar zinnen.

Maar er is al zoveel (ook alhier) gepubliceerd over big data mining, het ontbreken van privacy moraal bij de interpret companies die het te doen is om iedereens persoonlijke gegevens. En o.a. de daaruit voortvloeiende identiteitsdiefstal en -verwisselingen. Nog afgezien van de 'sturing' die er gegeven wordt aan je digitale gedrag c.q. dagelijkse leven en commerciële gedragingen. Hoezo vrije keuze? Niet dus.

 

Kijk nog maar eens al de, veel vaker aangehaalde, documentaires en links en andere overvloedige info door.

Zo niet, ook prima. Maar dan niet gaan roepen 'Wir haben es nicht gewußt'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik roep niets, vroeg alleen om uitleg. Maar dat is blijkbaar te ingewikkeld. Wat dat betreft dus wel een verschil met de vlees-misstanden, want daaromtrent heb ik toch wel de nodige verbale ammunitie naar voren gebracht. Vind het wel een testimonium paupertatis; er wordt gesproken van desastreuze gevolgen van minachtend gebruik van informatie, voor de zalige onwetenden. Wanneer deze vervolgens nadere uitleg vragen omtrent de gevaren die hen in hun zaligheid onwetendheid bedreigen, is de boodschap: ja, dat is te ingewikkeld om nu allemaal even uit te leggen. Does'nt look like a strong case.    


En ja, de vrije wil bestaat sowieso niet. Dat is experimenteel aantoonbaar. Victor Lamme, een collega van mij, heeft daar een aardig boekje over geschreven:

 

http://www.victorlamme.com/#!vrije-wil/c1ibr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die uitleg is er al talloze malen geweest, te kust en te keur. Maar werd toen geminacht. (beetje a la vegan propaganda verhaal).

Het is niet (te?) ingewikkeld, het is heel basaal, zoals al vele malen uitgelegd. En dat is een sterke zaak, maar slechts voor diegenen die de moeite willen nemen zich daarin te verdiepen...

 

De woordelijke schietvoorraad is meerdere malen zeer uitgebreid ter sprake gekomen, maar net zo vele malen wederom terzijde geschoven als van 'ach, maak je niet druk' 'je geeft toch zelf al die info prijs'.

quod erat demonstrandum 8-) 

 

http://www.skodaforum.eu/topic/2461-privacy/

http://www.skodaforum.eu/topic/3291-brood-en-spelen-panopticon/

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

ok, maar wat valt er nu concreet voor rampspoed te verwachten voor de onwetenden die vrijwillig gebruik maken van de diensten van deze boosaardige organisaties? 

Dat was eigenlijk de simpele vraag. Ik heb nu vernomen dat het 1) te ingewikkeld is en 2) reeds uitvoerig is beantwoord. Alleen betreft dat laatste niet een antwoord op mijn toch simpele vraag.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

@CaseyBasey: Kiezen tussen Zuckerberg of Telegram is een beetje zoals moeten kiezen tussen doodgeschoten of opgehangen worden. Voor mij is het dus "njet".

 

Van zodra ik hoorde dat FB Whatsapp had overgenomen, heb ik Whatsapp van mijn Blackberry gehaald. Met >700 zakelijke contacten kan ik me niet veroorloven dat FB gaat lopen met al deze informatie (in ieder geval niet via mij).

Eerst maar eens rustig oriënteren welk alternatief er is. Viber bestaat ook nog en BB-messenger zou ook een alternatief kunnen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe