Ga naar inhoud

inruilwaarde Yeti


Rosinfield
 Delen

Aanbevolen berichten

 Dat kan allebei prima met een factor 3 vermenigvuldigd voor er echt dingen stuk gaan. Voor die tijd geen "genog" s.v.p. :lol:

Gelukkig heb je zijn leeftijd in factor 3 meegenomen want dat overleven we hier echt niet hoor !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk houd ik er een simpele benadering op na. Vanaf ongeveer 18 maanden ga ik geregeld eens informeren wat ie aan inruil doet op dezelfde auto nieuw.

Op het moment dat het bedrag dat ik moet bijleggen gelijk is aan een maandelijkse afschrijving van 1,25% is het tijd om de onderhandelingen in te gaan.

Meestal kom ik daar dan redelijk snel uit. Meestal ligt het moment van koop dan ook tussen de 22 en 24 maanden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn die dingetjes dan een voorspeller voor meer dingetjes en dingen is dan de vraag. Verder: die dingetjes die je nu hebt gehad waren binnen de eerste drie jaar, dus hoezo zou een nieuwe voor de volgende drie jaar dan helpen om dingetjes te voorkomen?

 

De beste garantie vergoedt dingetjes, maar de garantie dat er nooit dingetjes zijn bestaat denk ik niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kans dat er met een Skoda "dingetjes" zich voordoen is nu eenmaal groter, zoveel is mij wel duidelijk inmiddels. En verder lijkt me dat die kans niet kleiner wordt naarmate de auto in kwestie ouder. De dingetjes betreffen idd onderdelen waar iets niet goed mee gaat, dat lijkt me evident.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je bang bent voor dingetjes, dan zou ik eens gaan kijken bij de Jappaners of de Koreanen. Niet dat die geen dingetjes hebben, maar ze komen er veel minder voor en de garantieregeling is uitgebreider dan bij Skoda.

Het is  zoals met veel zaken in het leven keuzes maken, en iedere keuze heeft zo zijn consuqentie :) .

Bij een oudere auto heb je nu eenmaal meer kans op dingetjes dan bij een jonge auto. Bij een jonge auto is de afschrijving hoger, dan bij een oudere auto. Vaak kun je voor het bedrag van de afschrijving een heleboel dingetjes laten repareren. Nog meer dan er stuk zijn. :D :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfs een kleinere kans zou kunnen. Want voor een aantal dingetjes zijn er updates geweest, dus die komen niet meer terug. Voor dat airco-ding zit nou gaas, dus ook die kans is verkleind. Je kunt het ook zien als kinderziektes die je in het begin hebt, je moet er tegen aanlopen waar Skoda net te zunig is geweest, dat heb je nu gehad. Wil je in de afgelopen drie jaar voorspellers voor de komende jaren zien >> voor de rest heeft de Yeti zich de afgelopen drie jaar wel bewezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of je "dingetjes" statistisch uit de toon vallen Menno. De verschillen tussen de merken zijn veel kleiner geworden wat kwaliteit betreft. Vroeger waren die significant en tegenwoordig liggen ze meer in de bandbreedte. Ook de tijd dat Toyota bijvoorbeeld kwaliteitskampioen was ligt al redelijk ver achter ons. Het aantal terugroepacties spreekt wat dat betreft boekdelen. Dit wordt ook bevestigd door mijn dealer die elders ook nog Ford en Toyota verkoopt en ook moet vaststellen dat het allemaal "gewone" merken zijn (geworden). Toyota teert wat dat betreft nog behoorlijk op de goede naam die ze (toe terecht) hebben, het zegt echter niet zoveel over de huidige stand van zaken.

 

Dus geven de statistieken altijd inzicht in het verleden en geven ook geen garantie voor de toekomst ;).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar even terug redenerend.

 

Buiten je 3 nieuwe voorruiten die verder niets te maken heeft met de kwaliteit van de wagen.

Wat heb je wezelijk voor problemen gehad met Henkie

 

Oke je hebt een nieuwe distributie ketting gekregen

Een nieuwe condensor

En een één of ander metalen plaatje wat er tussen is gezet.

 

Maar twee van deze dingen waren terug roep acties en hebben jou geen problemen bezorgt in de trend van dat je

hebt stilgestaan met pech langs de weg en deze dingen zijn volgens mij ook nog verholpen tijdens een service beurt.

En condensor, tsja dit zou je als eneige punt kunnen aanvoeren dat je geld heeft gekost en waar je last door gehad hebt.

 

Maar spiegelen we dit geheel weer tegen de kleine 5000 Yeti's die er hier rondrijden in nederland dan kun je niet zeggen dat het product Yeti sucks.

 

Voor mezelf sprekend met me Yeti heb ik tot heden nul komma nul problemen gehad met deze wagen ( zelfde geld voor de RR en Fabia )

En als we dan tevens er bij denken dat je één van de eerste Yeti rijders was dan mag je misschien ook nog praten van kinder ziekte's ?

 

Dus tsja waar maak je je zorgen om met dat je denkt dat er nog meer kapot kan gaan omdat je in jouw ogen al zo'n hoge KM stand hebt ?

Kan als enige reden opgeven dat je wil inruilen omdat je een oud model Yeti liever hebt dan het aankomende nieuwe model.

En als je het oude model nu zou aanschaffen dan vermoed ik zo dat de problemen die je met Henkie 1 hebt gehad niet meer zal tegenkomen met Henkie 2. Dit omdat deze allen al verholpen zijn in Henkie 2

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik maak me ook geen zorgen, ben er alleen een stuk minder gerust op dan met mijn vorige auto's. Nog vergeten in het lijstje:

 

ESP lampje storing; auto hele dag weg en alles gereset;

Auto in noodloop. Al met al toch aardig wat, vind ik. Die ruiten tellen niet mee natuurlijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gerekend vanaf 18 maanden, dus na ca 3,5 jaar. Tenminste, zo lees ik het

Nee hoor, gerekend vanaf moment van aanschaf.

@Captain Hook: Wel goed lezen hoor  :D Ik schrijf dat ik dan de onderhandelingen inga, derhalve scheelt dat toch nog een boel euro's die ik daarna in de pocket houd aan (alsnog) lagere afschrijving of (niet uitgegeven geld voor) opties. Als je het eens goed uitrekent en afzet tegen je auto oprijden en dan de hele koopsom inclusief inflatie en prijsstijgingen op tafel smijten, zul je merken dat het in geld geen drol uitmaakt en dat je in mijn geval meestal (zo goed als) nieuw rijdt en binnen de garantie geen rare kosten hebt. Laten we maar zeggen dat het grote voordeel is dat ik geen flesje Brise aan mijn dashboard hoef te hangen omdat de geur van "nieuw" er nog lekker in hangt.  :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het eens goed uitrekent en afzet tegen je auto oprijden en dan de hele koopsom inclusief inflatie en prijsstijgingen op tafel smijten, zul je merken dat het in geld geen drol uitmaakt en dat je in mijn geval meestal (zo goed als) nieuw rijdt en binnen de garantie geen rare kosten hebt. 

 

 

Als je het zelf vraagt: aan een maandelijkse afschrijving van 1,25% leg je dus ongeveer 25% van de aanschafprijs bij iedere 2 jaar, bijvoorbeeld 20000*(1-0,0125)^24)= 14788. Zelfs zonder rekening te houden met de prijsstijging die je om de 2 jaar betaalt, schrijf je de waarde van die eerste volledig af op 8 jaar tijd.

 

Voor iedereen die een auto niet volledig kan oprijden op 8 jaar, lijkt deze werkwijze mij kostelijk, zoals CH al aangaf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is idd kostelijk  :lol: ik amuseer me opperbest. Je maakt m.i. een denkfout door aan te nemen dat de prijsstijgingen niet meer zijn dan inflatie. Ze komen er echt bovenop. MIjn methode dempt het effect van prijsstijging. Maar het is mij best, doe het vooral zoals je het goed dunkt.

aangepast door IBV
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen hoor, prijsstijgingen zijn niet meer dan de inflatie, in 20 jaar zijn auto's nooit duurder geworden, alleen maar relatief goedkoper. Of het zou moeten zijn dat ik enkel over België spreek, maar dan nog. Kostelijk, ja, excuses, ik kan het soms niet verbergen dat ik Vlaming ben :)


Alles hangt natuurlijk ook af van het aantal kilometer dat je rijdt, als je zoveel kilometers maakt dat die wagen na 6 jaar op is, is deze werkwijze voordeliger. Wie 12 jaar met één auto kan doen, zal financieel nadeel ondervinden.

 

Het staat je ook vrij om je eigen methode even hier te berekenen, en te bewijzen dat ze goedkoper is, als ik denkfouten maak.

aangepast door The bone collector
Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen hoor, prijsstijgingen zijn niet meer dan de inflatie, in 20 jaar zijn auto's nooit duurder geworden, alleen maar relatief goedkoper. Of het zou moeten zijn dat ik enkel over België spreek, maar dan nog. Kostelijk, ja, excuses, ik kan het soms niet verbergen dat ik Vlaming ben :)

Alles hangt natuurlijk ook af van het aantal kilometer dat je rijdt, als je zoveel kilometers maakt dat die wagen na 6 jaar op is, is deze werkwijze voordeliger. Wie 12 jaar met één auto kan doen, zal financieel nadeel ondervinden.

 

Het staat je ook vrij om je eigen methode even hier te berekenen, en te bewijzen dat ze goedkoper is, als ik denkfouten maak.

Is niet nodig, je zegt het zelf al, als je genoeg kilometers maakt en dat doe ik. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe