Ga naar inhoud

Tuning (1.2 TSI); hoe zit het nou?


Captain Hook
 Delen

Aanbevolen berichten

We zijn er klaar voor! Henk is nog even door de (Friese) wasstraat geweest.

Zag toevallig net dat er de hele maand 10% korting is, dus dat is mazzel!

Fototoestel morgen bij de hand Menno? We willen natuurlijk wel zien hoe een en ander gedaan wordt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's geen probleem hoor Menno, van mijn tuningsessie staan ook weet ik hoeveel foto's online bij de buren! Dat krijg je als je als demo laat tunen op een skodaforummeeting... ;)

Maar als jij foto's wilt maken, denk ik niet dat ze daar serieus bezwaar tegen hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag was het dan zo ver. Toch wel een beetje gespannen naar Lochem gereden. Werkplaats, kantoor, keukentje. Zag er allemaal netjes en gezellig uit. Gek genoeg moest ik direct denken aan de sfeer op een vliegend squadron, helemaal toen men ook nog in fraaie overalls gehuld bleek. En ook wel een beetje hetzelfde type jongens.

Kastje ging er eerst los in om evt na de testrit nog wat aan te kunnen passen. Mark reed en ik ernaast met de laptop. Hoop niet dat we daar geflitst zijn, want dan kan ik idd mijn rijbewijs inleveren. Op een gegeven moment dacht ik zowaar onze Hobbel in zijn Yeti tegen te komen!

En passant met Mark even over dit forum gehad, hij zou binnenkort ook eens komen kijken.

Er hoefde niets te worden aangepast, dus het kastje werd vastgezet en klaar was Henk. Frank was inmiddels gearriveerd, had dus helaas de testrit gemist.

Daarom Frank voorgesteld dat hij even zou rijden met Henk, ik in de de Octi (wel comfortabel hoor!). Hij had Henk natuurlijk niet voor de tuning gereden, maar toonde zich desalniettemin enthousiast over het resultaat. Op parkeerplaats aan de snelweg gestopt en weer gewisseld.

En toen ik zelf rijden dus. Moet zeggen dat ik uiterst aangenaam verrast was. Je merkt de extra pk's duidelijk en moet er dus wel even aan wennen dat je een stuk minder gas hoeft te geven.

Verder klopte wat ik had gehoopt; wanneer je afremt tot bijna stilstand en daarna weer wilt doorrijden (bv rotonde), is het "pauze-moment" geheel verdwenen. Er wordt direct op het gas gereageerd.

Verder opvallende zaken t.o.v. voorheen: Rijd je 120 in de 7, dan is een klein beetje gas voldoende om nog een behoorlijke trekkracht te genereren.

En het allerfijnste: als je bij een gangetje van 70/80 in de 7 rijdt en dan het gas indrukt. Dan schakelt hij terug en voel je duidelijk het extra vermogen.

Het verbruik op de terugweg was 1 op 14,2 (behoorlijk wat 120 en 130). Zegt op zich natuurlijk nog niets.

De foto's zijn niet zo heel duidelijk en hij zit er natuurlijk ook met zijn handen voor. Ik maak er later nog wel een paar van hoe het er nu uitziet.

Tot zover voorlopig!

post-25-0-68595800-1328026729_thumb.jpg

post-25-0-64330300-1328026779_thumb.jpg

post-25-0-41235600-1328026824_thumb.jpg

post-25-0-47324800-1328026873_thumb.jpg

aangepast door Rosinfield
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijki, mooi dat je het verschil zo goed merkt! Dan heb je je euri niet voor niets uitgegeven!

Enne, btw, jij bent sowieso niet je rijbewijs kwijt als je niet reed... tenzij je Mark niet wilt verlinken natuurlijk!;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was er inderdaad maar heel even bij want ik stond netjes 120 km verderop te wachten bij JB! :lol:

Maar goed, om 1315 ingestapt in Dieverbrug en vervolgens 120 km gereden naar JD in Lochem in een uurtje dus de "schade" viel mee!

Koffie gehad en binnen gewacht op de testrit van Menno!

Even nog de motorkap opengedaan in de werkplaats en laten zien hoe alles nu hier zit! Paar stekkers en een kastje. Klaar. Verbazingwekkend dat je hierdoor zoveel meer krijgt want ik heb dus de testrit gedaan van JD naar de A1 toe en hij ging als een tierelier. Nou heb ik nog iets in mijn hoofd van de Yeti 1.2 6-bak die ik vorige week had maar dit is toch wel een ander verhaal, een extern kastje aan de 1.2 doet echt veel. 135 pk uit een 1.2???? 220 nm als ik het goed heb?? Hierdoor kun je gewoon veel zuiniger rijden, als je je voet in bedwang kan houden want het werkt wel verslavend. Als ik het gas los liet hoorde ik ook een "plofje"! Alsof je in een racecar zat!

Als je de kans krijgt, maak een testritje in de Yeti van Menno en je bent verkocht.

Ook een box is er voor de 1.4 rijders trouwens, zei Mark!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe